[DivX] blokkerig met tweede film

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35
Ik heb gisteravond X-Men ge-encoded naar DivX en die zag er perfect uit. En had ook een mooie grootte (MP3 128, 48kHz, DivX 5.??).
Nu had ik vandaag American Pie 2 ge-encoded, maar die ziet er eigenlijk niet uit. Wanneer er een beetje bewogen wordt (dus niet alleen de monden) begint het heel erg blokkerig te worden en komt er zo'n vreemde 'waas'/lijn blokjes omheen.
En ze zijn allebei met dezelfde codecs, programma's en zo ge-encoded, dus daar zou het niet aan liggen kunnen eigenlijk.
Eerst dacht ik dat het een low-motion en fast-motion probleem was, maar dat kon bijna niet, want in X-Men zitten behoorlijk veel snelle/beweeglijke scenes, en dat ziet er perfect uit (de langzame scenes zien er ook mooi uit trouwens :P )

Dus wat kan het probleem zijn, want dit is best wel vervelend, omdat ik toch wel kwaliteit DivX'en wil.
Oh ja, de resolutie in beide films was: 544x416, de gegevensnelheid (wat het ook maar is) rond de 100, en de grootte van een beeldfragment 24 bits.
Oh ja dat die waarde die je bij cladBRC kunt uitrekenen om hoe groot een film wordt was bij beide 730.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op zondag 05 mei 2002 23:09 schreef __00__ het volgende:
Nu had ik vandaag American Pie 2 ge-encoded,
Als die niet mooi is geworden, weet ik nog wel een adresje of 100 waar je een wel prima uitziende versie kan verkrijgen :P

even ontopic: Als er allebie 730 uit de berekening komt, zijn de films dan ook even lang (in tijd)?

Mischien toch stiekem ergens een foutje qua compressie ingeslopen?

• Jan_V
Nou niet precies op 730, maar die andere op 700 of zo, ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken *D
Het scheelt geloof ik ongeveer 10 á 15 minuten. Zal het binnenkort weer ff proberen.
En daarna Evolution :P , dan kan ik m'n DVD'tjes ook eens 'uitlenen' aan klasgenoten die wat achterlopen met de technieken en dus alleen nog maar een comp met CD-ROM hebben |:(

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
hmm 'uitlenen' :+ das vast met de beste bedoelingen, ter stimulering van de verkoop van de film

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wellicht kent X-Men minder "ruis" dan American Pie 2 en is zodoende beter te comprimeren.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 23:50 schreef sampoo het volgende:
Wellicht kent X-Men minder "ruis" dan American Pie 2 en is zodoende beter te comprimeren.
Ik geloof niet, dat er op DVD's ruis voorkomt.

• Jan_V
Op zondag 05 mei 2002 23:41 schreef Alphega het volgende:
hmm 'uitlenen' :+ das vast met de beste bedoelingen, ter stimulering van de verkoop van de film
Idd :P

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

X-Men staat in de rip-scene bekend om z'n goede compressability.

Ik heb een goed uitziende rip in 640x304, van 550MB.

Ik snap jouw resolutie van 544x416 trouwens niet. 't is geen breedbeeld, en de films zelf wel.

Siditamentis astuentis pactum.

• Jan_V
Nou ik heb deze resolutie gekozen, omdat ik eigenlijk de ballen verstand had/heb van rippen, en dit leverde wel een mooi formaat op voor de film.
Ik had geen id welke resoluties ik zou moeten gebruiken.
maar die resolutie die jij gebruikt is dus wel een goede dus?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 06 mei 2002 19:25 schreef __00__ het volgende:
Nou ik heb deze resolutie gekozen, omdat ik eigenlijk de ballen verstand had/heb van rippen, en dit leverde wel een mooi formaat op voor de film.
Ik had geen id welke resoluties ik zou moeten gebruiken.
maar die resolutie die jij gebruikt is dus wel een goede dus?
Da's wel heel basic natuurlijk...

Voor een 16:9 (1.85:1) film neem je 640x352 of 576x320.
Voor een 4:3 (1.33:1) film neem je 640x480, 576x432 of 512x384.
Voor een 2.35:1 film neem je 640x272.

Omdat de 1.85:1 resoluties niet helemaal kloppen (576x320=1.80:1 ipv 1.85:1) moet je iets van het origineel wegknippen om de juiste aspect-ratio te behouden.

Siditamentis astuentis pactum.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40
Klinkt mij zoals je het omschrijft eerder op een probleem met interlacing.

Dan krijg je idd een soort horizontale strepen. Normaal perfect beeld, zodra een beweging, dan op die punten een soort strepenmasker erover.

Zelf al tijden afgestapt van het dvd rippen. Heb het begin van divx nog meegemaakt, toen ook zelf geripped (de 4 of 5e divx release staat op mijn naam >:) ) De 2 eerste divxjes waren The Matrix en American Pie (1). Beide released door FM4. Tesamen met DVL (waar ik de rip van Blade onder gereleased heb) waren dat de enige divx groepen.

Maar ja, toen kwamen er meer groepen, en begon iedereen regio1 te doen, en pre's enz. Dus toen was het niet echt meer zinvol.

Daarnaast, geen zin/tijd gehad om alle nieuwere technieken te proberen... VKI, MM4, VKI-MM4, SBC, AC3, OGG enz....

De verhouding tijd/geduld die er in gaan zitten maken het voor mij niet meer interessant.

Als ik voor de keuze sta:
1. Wachten op DVD in Nederland, rippen, uren bezig zijn, dagen encoden als je pech hebt en dan een film hebben....

of

2. Downloaden zodra de release er is, tijden voor de NL regio 2 dvd, en met een uurtje een film binnen hebben.....

dan lijkt het me een makkelijke keuze...
Pagina: 1