Erg goed stukje over Open Source

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik zag dit net staan op The Register,'t is een lang stuk maar zeker waard om te lezen.
btw, ik weet niet of dit wel de goeie plek is voor dit topic, maar het leek mij dat hier de meeste mensen zitten die hier in geinteresseerd zijn.
MS in Peruvian open-source nightmare

There's a letter circulating, purportedly from Peruvian Congressman David Villanueva Nuñez to Microsoft Peru, which cuts the heart out of Redmond's chief 'panic points' to chill those considering open-source migration.

Apparently, the Peruvian government is considering a bill mandating open-source software for all public bureaux. From the congressman's letter, we gather that MS had circulated a FUD communiqué calculated to frighten world + dog with images of collapsing domestic software markets, spiraling costs and systems migration nightmares. Villanueva Nuñez slices and dices with great skill to reveal the internal inconsistencies, unsupportable claims and irrational conclusions which the MS flacks trade in.

(...)
De brief kan je hier vinden: http://www.theregister.co.uk/content/4/25157.html

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Meer en meer regeringen gaan Free/Open Software gebruiken, niet alleen om een gigantische kosten besparing te doen, maar idd ook om de veiligheid van de Staat te garanderen.

Een goed stuk, en een goede zet van Peru :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Gingen Duitsland en Engeland ook niet over op Free Software? En de FBI was geloof ik ook al aan het switchen.
Plus natuurlijk bedrijven die het door beginnen te krijgen...

Gaat de goede kant op :)

En het valt me ook op dat de Free Software zealots niet echt in geflame vervallen, maar eerder gestructureerd, en met duidelijke argumenten de beweringen van voornamelijk MS onderuit halen, zoals bijvoorbeeld Bruce Perens doet.

Verwijderd

Dat was een behoorlijk stuk leesvoer. Een leuk kijkje achter de schermen waarin Microsoft weer eens zijn FUD strategie laat zien.
Die DR. EDGAR DAVID VILLANUEVA NUÑEZ weet wel waar hij over praat blijkt uit zijn reactie. Hij weet toch eenvoudig alle bezwaren van Microsoft onderbouwd te weerleggen.

Ik vraag me af of er in Nederland ook parlementsleden / ministers zijn die een dergelijke kennis van zaken hebben of dat die door een FUD actie van Microsoft meteen uit het veld geslagen zijn en overtuigd van de noodzaak Microsoft software te gebruiken. Zijn er al tekenen dat de Nederlandse overheid ook over gaat op opensource software ?

Ook in de politieke campagnes is er wederom geen / onvoldoende aandacht voor ICT gerelateerde zaken.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op maandag 06 mei 2002 02:20 schreef janjanjansen het volgende:
Dat was een behoorlijk stuk leesvoer. Een leuk kijkje achter de schermen waarin Microsoft weer eens zijn FUD strategie laat zien.
Die DR. EDGAR DAVID VILLANUEVA NUÑEZ weet wel waar hij over praat blijkt uit zijn reactie. Hij weet toch eenvoudig alle bezwaren van Microsoft onderbouwd te weerleggen.

Ik vraag me af of er in Nederland ook parlementsleden / ministers zijn die een dergelijke kennis van zaken hebben of dat die door een FUD actie van Microsoft meteen uit het veld geslagen zijn en overtuigd van de noodzaak Microsoft software te gebruiken. Zijn er al tekenen dat de Nederlandse overheid ook over gaat op opensource software ?

Ook in de politieke campagnes is er wederom geen / onvoldoende aandacht voor ICT gerelateerde zaken.
volgens mij zijn er al een paar ministeries die op free / open source software draaien (geen details bij mij bekend, iemand anders?)

Verwijderd

Wat een leeswerk... :o.

Echter, wel het lezen waard. Nunez weet waar hij over praat en heeft hier en daar zeer goede punten. De meeste van deze punten kennen wij al lang natuurlijk ( *D ) maar het is toch leuk om te zien dat wij hoobyisten niet de enigen zijn die zich interesseren in open standaarden en al dat.

Een stukje wil ik gewoon even copypasten
It is necessary to stress that there is no position more anti-competitive than that of the big software producers, which frequently abuse their dominant position, since in innumerable cases they propose as a solution to problems raised by users: "update your software to the new version" (at the user's expense, naturally); furthermore, it is common to find arbitrary cessation of technical help for products, which, in the provider's judgement alone, are "old"; and so, to receive any kind of technical assistance, the user finds himself forced to migrate to new versions (with non-trivial costs, especially as changes in hardware platform are often involved). And as the whole infrastructure is based on proprietary data formats, the user stays "trapped" in the need to continue using products from the same supplier, or to make the huge effort to change to another environment (probably also proprietary).
Een argument die op zich al sterk genoeg is om nooit meer aan proprietary software te willen beginnen.

Ik hoop nog steeds dat ze in Europa (EU) binnenkort ook zo'n wet gaan invoeren. Er zijn plannen over en er wordt over gepraat maar er is nog niks actueels. Hopelijk zal dat spoedig veranderen! :).
Pagina: 1