Het probleem dat ik hier ondervind is het volgende:heb zojuist een nieuwe pc gebouwd ECS K7S5A met Athlon XP 1800+ en 256mb DDR,Volcano7,IBM GXP60(60GB)maar bij het opstarten heb ik al onmiddelijk een probleem de harde schijf en de plextor worden herkend maar dan gaat hij eigenlijk niet meer verder geeft wel het volgende "CMOS Settings Wrong" volgend regeltje "CMOS Memory Size Wrong" de CMOS heb ik al gereset.Zo heb ik al een aantal keren proberen te starten op een bepaald moment zegt hij ook "CMOS Battery Low" ik kan niet aannemen dat het batterijtje leeg is heb het er al eens uitgenomen en uitgemeten dit geeft 3.02volt als spanning (laag???) In ieder geval zit ik hiermee wel in een probleemstraatje en goede raad is altijd welkom.Ik heb het moederbordje pas gisteren aangekocht.
Ff een keer de bios instellingen nalopen en saven.
Nieuwste bios erin flashen en klaar, dan doet ie het nog wel heel soms (nu al 2 mnd niet meer bij mij).
Nieuwste bios erin flashen en klaar, dan doet ie het nog wel heel soms (nu al 2 mnd niet meer bij mij).
IK kan niet in mijn BIOS normaal moet ik op Del drukken maar dat helpt nu niet geeft wel "Druk F1 to run setup" maar vlak erachter geeft hij "Druk F2 to load default en continue" maar hoeveel ik ook op F1 of F2 druk hij reageert niet.
Koop een nieuw CMOS Battery dan is het probleem er niet meer.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Deze meldingen geeft dit bord altijd na de eerste keer opstarten. Er is dus helemaal niets aan de hand. Als je deze meldingen niet zou hebben de eerste keer is er juist wat mis. Gewoon op F1 drukken en de BIOS goed instellen. Daarna krijg je ze niet meer.
Als dat niet lukt:
Muis en keyboard niet per ongeluk verkeerd om aangesloten?
Als dat niet lukt:
Muis en keyboard niet per ongeluk verkeerd om aangesloten?
ik heb bijna dezelfde config als jouw en nix geen probs ,je moet alleen wel heel wat dingen in de bios(del) rechtzetten ,zoals ipv 100/100 >> 133/133 en nog heel wat dingen.
Verwijderd
Het is wel vaak voorgekomen dat bij een bepaalde versie mobo's batterij bijna leeg is. Als je alles al geprobeerd hebt, koop dan een nieuwe batterij.
Ik heb er ook eentje eergisteren gekocht en bij mij gaf ie precies hetzelfde aan.
Ik heb toen wat met de biosinstellingen gekloemeld en vervolgens deed ie het perfect!
(CPU-instellingen had ik veranderd van 100/100 naar 133/133)
Suc6!
Ik heb toen wat met de biosinstellingen gekloemeld en vervolgens deed ie het perfect!
(CPU-instellingen had ik veranderd van 100/100 naar 133/133)
Van harte bedankt jongens ik kom er gewoon op uit dat ik de muis en het klavier omgewisseld heb (zeer dom van mij)nogmaals merciekes
Pagina: 1