Verklaring voor slotje aub? (cutter)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/486703

De post is ontopic, hij gaat over politiek. De stelling die ik poneer is goed onderbouwt, het topic is van voldoende niveau. Waarom dan in hemelsnaam een slotje?

Omdat je het niet met de stelling eens bent? Is GoT inmiddels zover afgegleden? Natuurlijk is de stelling bedoeld om te provoceren, maar er kan wel degelijk een interessante discussie uit voortkomen, als je zo'n thread een kans geeft.

Hij gaat offtopic zeg je? Dat viel wel mee, er stonden iets van 3 posts in die afdwaalden. Als dat zo erg is, delete die posts dan. Lijkt me een betere oplossing. Of doe het subtiel en post een vriendelijk doch dringend verzoek ontopic te blijven. Je hebt die modrechten niet alleen om slotjes te zetten, after all.

Zou de betreffende thread weer open kunnen?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Nopes, of ik het eens ben met de stelling doet niet ter zake.

Ik zie niet in wat voor discussie er gevoerd kan worden over de link tussen dodenherdenking de ontheiliging van de Dam door mensen met hakenkruizen, toevallig passerende joden die in elkaar worden geslagen.... na ja, ik ben je gedachtengang kwijt.

Zinloos topic dus naar mijn mening en vooral daarom dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 13:31

FCA

Het is toch geen politiek?

Het gaat over een demonstratie aan de ene kant, tegenover een dodenherdenking aan de andere kant.

De eerste is of een zaak van de politie, of van de burgemeester, tweede is een zaak van het herdenkingscomité.
Geen van beide een politiek onderwerp wat met de aanloop naar de verkiezingen heeft te maken.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Op zondag 05 mei 2002 22:41 schreef cutter het volgende:
Nopes, of ik het eens ben met de stelling doet niet ter zake.

Ik zie niet in wat voor discussie er gevoerd kan worden over de link tussen dodenherdenking de ontheiliging van de Dam door mensen met hakenkruizen, toevallig passerende joden die in elkaar worden geslagen.... na ja, ik ben je gedachtengang kwijt.

Zinloos topic dus naar mijn mening en vooral daarom dicht.
Hoezo zinloos? Ik vind wat er toen op de dam gebeurd is een grof schandaal, en ik stel dat, aan de hand van dodenherdenking, aan de kaak. Je mag dat van mij zinloos vinden, maar dan moet je ook toegeven dat je dat topic wel hebt gesloten omdat je het er niet mee eens bent. Dat geef je immers nu net zelf toe.

En natuurlijk is het politiek (als reactie op FCA). Het gaat immers om het beleid met betrekking tot dit soort zaken. Zoals jij redeneert is het JSF-besluit ook geen politiek, want het gaat om een straaljager... Nee, het heeft niets met de verkiezingen te maken, maar dat is toch niet verplicht? En eigenlijk heeft het zelfs wel met de verkiezingen te maken. Is een van de belangrijkste thema's in deze verkiezingen niet veiligheid? En heeft hoe de politie optreedt daar niet mee te maken? En gaat elke verkiezing niet over in wat voor soort samenleving wij willen leven?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, blijkbaar heersen er andere denkbeelden bij TF-mods.

Mijn ervaring is momenteel knap waardeloos. Iemand die gewoon flamed mag gewoon meerdere topics om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niets anders dan mijn persoonlijke mening uiten, en mijn mening is dat dit topic wel degelijk met politiek te maken heeft. Ik vind het ook erg vreemd dat dit topic gesloten wordt omdat de moderator het niet zinnig acht, maar andere topics waar er flink op los geflamed wordt onder dezelfde moderator gewoon door mogen lopen.
Op zondag 05 mei 2002 22:41 schreef cutter het volgende:
Ik vind jouw uitspraken eigelijk bijzonder grof en aanstootgevend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 13-10 13:31

FCA

De dodenherdenking is bijna per definitie een a-politieke zaak. Daarom doet ook de koningin, die geacht wordt boven de politiek te staan, eraan mee. Verder is het een herdenking voor en door alle Nederlanders, in het bijzonder de veteranen en nabestaanden van allen die zijn omgekomen. Dat heeft toch weinig met politiek te maken?

De dodenherdenking is een herdenking van alle Nederlanders die gevallen zijn in de tweede wereldoorlog, en alle oorlogen daarna.

Die demonstratie was een demonstratie tegen het Israelische optreden op de Westoever van de Jordaan.

Leg mij de link uit?

Er zijn veel joden omgekomen in de tweede wereldoorlog, en Israel is een staat die voornamelijk door joden wordt bevolkt. De demonstranten maakten gebruik van beeldmateriaal van de tweede wereldoorlog. Betekent dat dat ze terugwilden naar de tweede wereldoorlog? Nee, ze vergeleken het huidige joodse optreden met het optreden van de nazi's. Dat gaat misschien te ver, maar heeft in principe niks met een Nederlandse dodenherdenking te maken. Het heeft te maken met het huidige Israelische beleid in de bezette gebieden, dat dat een beleid van vernietiging is.

Verder is onzin als ontheiligen e.d. is hier niet op van toepassing. Wat is ontheiligen?

Je kunt natuurlijk een discussie voeren over het feit of het politie-optreden niet inconsequent was, zeker als je kijkt naar het optreden tegen de FC Utrecht supporters die enkele leuzen riepen, maar start daar dan een draad over, i.p.v. meer aandacht te vragen door de dodenherdenking erbij te betrekken, en de demonstratie te vergelijken met WOII.

Goed, dit is bij een inhoudelijk antwoord geworden :+

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De link is dat op dezelfde plaats incidenten plaatsvonden die tegenover de bedoeling staat van een week later. Het politieke aspect is: demonstratie, Veiligheid en integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op maandag 06 mei 2002 10:57 schreef Ecteinascidin het volgende:
De link is dat op dezelfde plaats incidenten plaatsvonden die tegenover de bedoeling staat van een week later. Het politieke aspect is: demonstratie, Veiligheid en integratie.
Maar zo kun je toch bijna elk topic die non-tech is in de TF-politiek plaatsen? Er is altijd wel een link te leggen met de politiek.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 06 mei 2002 11:00 schreef Merely het volgende:

[..]

Maar zo kun je toch bijna elk topic die non-tech is in de TF-politiek plaatsen? Er is altijd wel een link te leggen met de politiek.
Ja, tenzij je specifiek het politieke ervan wil benadrukken.

Ik schat zo in dat Diadem echt wel deze inschatting kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Ecteinascidin geeft eigenlijk precies mijn mening weer, dus ik sluit me bij hem aan.
Op maandag 06 mei 2002 11:00 schreef Merely het volgende:

Sorry, maar dat vind ik een nogal flauwe opmerking. Mijn post ging duidelijk over politiek. Het ging over het beleid met betrekking tot veiligheid, en sociale normen en waarden. Het lijkt mij in het algemeen vrij makkelijk een onderscheid te maken tussen politieke en niet-politieke topics.

Het topic is overigens ook helemaal niet gesloten omdat het niet over politiek zou gaan, maar omdat het onzin zou zijn.
Op maandag 06 mei 2002 10:33 schreef FCA het volgende:
De dodenherdenking is bijna per definitie een a-politieke zaak. Daarom doet ook de koningin, die geacht wordt boven de politiek te staan, eraan mee. Verder is het een herdenking voor en door alle Nederlanders, in het bijzonder de veteranen en nabestaanden van allen die zijn omgekomen. Dat heeft toch weinig met politiek te maken?
Dodenherdenking is juist per definitie een politiek statement. Een statement over het soort samenleving wat je wilt, een samenleving waarin mensenrechten worden gerespecteerd etc. Het is een statement voor vrijheid en democratie, en tegen totalitairisme. Politieker kan haast niet.

Bovendien ging mijn topic niet puur dodenherdenking. Het ging over de hypocrisie van dodenherdenking in relatie tot de toleratie van een aantal ontwikkelingen in de maatschappij op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 09:44 schreef Ecteinascidin het volgende:
mmm, blijkbaar heersen er andere denkbeelden bij TF-mods.

Mijn ervaring is momenteel knap waardeloos. Iemand die gewoon flamed mag gewoon meerdere topics om zeep helpen.
Mijn ervaring is waarschijnlijk nog waardelozer als die van jouw :P.

En over dit topic gesproken, ziet cutter dan niet in wat voor een politieke lading de dodenherdenking heeft gekregen.
Bij elk monument in nederland staat een burgermeester die dan een paar woorden zegt.
En dat is dan over het verleden (40-45) en het heden, dus ook over wat er in het midden-oosten gebeurd en natuurlijk over 11 september. Over tollerantie e.d.
En dat is geen politiek :?

/me vindt dat cutter maar eens een keer naar een herdenking toe moet om te kijken wat voor een politieke lading het heeft.

Wat je zelf van dodenherdenking vind dat gaat mij eerlijk gezegd erg aan het hart, het is niet meer dan normaal om de mensen te herdenken die zijn gevallen in oorlogen en in het speciaal die in de 2e wereldoorlog. Als je dan vind dat het niet hoeft, ja dat moet je dan maar uitzoeken. Maar om te zeggen dat de herdenking geen politieke waarde heeft is pure onzin. En als je dat niet vind ja dan zal ik je aanraden om er maar eens heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:21 schreef Diadem het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/486703

De post is ontopic, hij gaat over politiek. De stelling die ik poneer is goed onderbouwt, het topic is van voldoende niveau. Waarom dan in hemelsnaam een slotje?
Nou, goed onderbouwd... ;) Jij legt een relatie tussen een gebeurtenis die op dezelfde plek plaatsvond op een tijdstip voor de herdenking, met diezelfde herdenking. Daar baseer je je stelling op. Als je die relatie niet legt, is de stelling vrij zinloos en komt het wat drammerig over (alsof je hebt gezocht naar een reden om die raddraaiers op andere gronden dan dat ze rellen schopten aan te spreken). Dit weekend waren er ook in de binnenstad van amsterdam rellen (wellicht ook op de dam)...
Omdat je het niet met de stelling eens bent? Is GoT inmiddels zover afgegleden? Natuurlijk is de stelling bedoeld om te provoceren, maar er kan wel degelijk een interessante discussie uit voortkomen, als je zo'n thread een kans geeft.
Je geeft toe dat hij provocerend is bedoeld. ZOals ik hierboven zei: het lijkt alsof je hebt gezocht naar een reden om de relschoppers nog harder aan te pakken en wel op andere redenen dan dat nu is gebeurd. Als je DAAROVER wilt discussieren, moet je IMHO je stelling anders inkleden.

Los van het feit wat de reden is waarom je uberhaupt daarover wilt discussieren... want veel meer dan het standaard TF moddergooien op alles wat niet een directe afstammeling is van Dik Trom zie ik er niet uit voortkomen.
Zou de betreffende thread weer open kunnen?
Ik denk dat het nuttiger is dat je een nieuw topic opent met je werkelijke stelling en je werkelijke motieven zodat de lezer werkelijk weet wat je wilt bereiken. Nu is het verpakt in teveel lagen huichelarij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 10:57 schreef Ecteinascidin het volgende:
Nee, het thema is 'integratie'.
Er zijn namelijk ZAT dingen gebeurd op de Dam die echt niet door de beugel kunnen. De link met 4-mei gebruiken om wat hij werkelijk wil zeggen gebruiken vind ik behoorlijk sneu eerlijk gezegd.

Dus, start een nieuw topic over integratie en waarom je het misselijkmakend vindt dat een bepaalde groep jongeren strafbare feiten begaan en dat je daarom maatregelen wilt, dan passen we die maatregelen ook meteen toe op de blanke autochtonen die dit weekend rellen (veel grotere rellen) veroorzaakten in Amsterdam.

Of wilde je dat niet horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op maandag 06 mei 2002 14:50 schreef Otis het volgende:

[..]

Nee, het thema is 'integratie'.
Er zijn namelijk ZAT dingen gebeurd op de Dam die echt niet door de beugel kunnen. De link met 4-mei gebruiken om wat hij werkelijk wil zeggen gebruiken vind ik behoorlijk sneu eerlijk gezegd.

Dus, start een nieuw topic over integratie en waarom je het misselijkmakend vindt dat een bepaalde groep jongeren strafbare feiten begaan en dat je daarom maatregelen wilt, dan passen we die maatregelen ook meteen toe op de blanke autochtonen die dit weekend rellen (veel grotere rellen) veroorzaakten in Amsterdam.

Of wilde je dat niet horen?
Als jij een stelletje pipo's die "dat is een jood" roepen en 'm in elkaar willen slaan, iets anders vind dan waar de dam voorstaat, dan is dat jou mening.
Mijn mening, Diadem en Bolkesteijns mening is dat het iets politieks is. Indien het minstens discutabel is, dan laat je een topic open om erover te zeiken.

Maar goed, het zal wel weer op je moddergooien neerkomen, hetgeen waar TF in uitblinkt.

[edit]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/485404
Met zulk taalgebruik zou iedereen een ban moeten hebben, de sussende woorden van de mod kloppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, zo te zien is het topic lekker uit de bocht gevlogen. Zou het niet meer te maken hebben met de bejegening van anderen, dan met de inhoud zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 15:15 schreef Ecteinascidin het volgende:
[..]
Als jij een stelletje pipo's die "dat is een jood" roepen en 'm in elkaar willen slaan, iets anders vind dan waar de dam voorstaat, dan is dat jou mening.
Er is toch opgetreden door de politie? Ik begrijp niet echt wat het punt is: is het dat de politie te weinig heeft gedaan, of omdat een stukje Nederland is ontheiligd?
Maar goed, het zal wel weer op je moddergooien neerkomen, hetgeen waar TF in uitblinkt.
Ook jij hebt een email gehad van GameOver. Probeer je je eraan te houden AUB, want je gaat nu weer proberen dingen uit te lokken.
[edit]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/485404
Met zulk taalgebruik zou iedereen een ban moeten hebben, de sussende woorden van de mod kloppen niet.
1) de tekst stond er 20 seconden, toen heb ik die zelf weggehaald omdat ik ook vond dat die niet kon.
2) daarna zag ik de posting van cutter en die heeft ook na vragen van mij zn quote laten staan plus de postings laten staan.
edit:
is nu verwijderd

3) ik heb hiervoor een OW gehad, wat in theorie ok is, ik de praktijk beetje discutabel omdat de tekst er maar 20 seconden stond.
4) jij staat hier totaal buiten, echter je probeert nu DIRECT mij aan te vallen. Ik dacht dat we dat niet meer zouden doen en nu doe je het toch. Betreurenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Otis, het feit dat je het in eerste instantie als posting hebt gepost, is toch al voldoende? Dat je 20 seconden daarna deze post aangepast hebt, spreekt in je voordeel, maar de 'overtreding' is er wel.

Ik zou zelf geen consequenties aan een dergelijk voorval willen verbinden, maar het doet me goed dat je de douw van de crew respecteert, klasse.

Hopelijk is je 'post'vinger de volgende keer langzamer dan je gevoel voor wat wel en wat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Ik zou graag een reactie van cutter zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 14:45

mvds

Totally awesome!

Hmmm, ik heb ook een topic van mij in het themaforum dicht zien gaan door cutter. Vreemd dat er twee andere mods in dat topic gereageerd hebben zonder er een probleem van te maken en dat cutter dan ineens besluit om hem alsnog op slot te doen met de melding dat speculatie overbodig is...

Beetje vreemde beredenering dude, ik speculeer namelijk helemaal niks, ik stel een vraag.

Maar ok, als jij even je dag niet hebt kan ik dat begrijpen. En zo te zien heb jij je dag idd niet. Maarre... ga lekker slapen en probeer het dan morgen even opnieuw joh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
O Cutter, where art thou?

Beetje laat inmiddels, maar wil toch nog graag een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
Nogmaals *schop*

Is Cutter met vakantie of hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 09 mei 2002 00:17 schreef Diadem het volgende:
Nogmaals *schop*

Is Cutter met vakantie of hoe zit dit?
Ik denk dat ie het te druk heeft met dat TF modden.
IMHO het lastigste forum om te modden op het moment.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

't is in mijn ogen geen politiek onderwerp. Ik vind de stelling dat dodenherdenking op de dam niet mag omdat de dam is gedefaced geen discussie waard, maar dat heb ik eerder ook al gezegd.
Pagina: 1