ISDN-kabel als netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb het al op meer plekken gevraagd en de meningen zijn een beetje verdeeld, dus misschien kan iemand hier duidelijkheid geven.
Ik wil de bestaande telefoonkabel (die achter de muren) die momenteel voor ISDN wordt gebruikt eigenlijk gaan gebruiken als netwerkkabel (utp dus) tussen een ADSL-router en switch. Nu zijn mijn vragen:
Is dit mogelijk/haalbaar?
Wat voor snelheden zullen waarschijnlijk mogelijk zijn over een kabellengte van zo'n 25m?
En andere tips die zouden kunnen helpen zijn natuurlijk ook altijd welkom :P

Verwijderd

ja
10Mbps

Verwijderd

Zul je er misschien wel andere connectors er aan moeten zetten. Zijn alle aders in de connector volledig geknepen, of alleen de middelste 4 ?

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Thnx voor de replies *D
Op zondag 05 mei 2002 22:19 schreef X-terior het volgende:
Zul je er misschien wel andere connectors er aan moeten zetten. Zijn alle aders in de connector volledig geknepen, of alleen de middelste 4 ?
Ja, de kabels zitten nu dus nog compleet achter de muur aan 1 kant (walloutlet). Er zitten dus verder nog geen connectoren aan en het zijn gewoon standaard telefoonkabels die achter de muur zitten. Ik neem dus aan 4-aderig (ligt er al zo'n 30 jaar). Alles zit nog achter de muur verder, dus veel meer kan'k nog niet zeggen. :o

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Ik heb hetzelfde gedaan. Ik moest wel aan beide einden de originele stekker afknippen en verbinden aan de stekkers van het korte kabel dat ik mee kreeg bij mijn ISDN MX stream modem. Ik heb de kabel gebruikt (20mtr) tussen de splitter en de ADSL modem.
Werkt prima.
Verschillende PTT technici waar ik dit vooraf aan vroeg reageerden heel negatief.
k