Toon posts:

welke digitale camera raden jullie me aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk naar de Canon komt deze best goed in zijn resultaten. Wat is het werkelijke verschil tussen de canon powershot s30 en s40? zijn de pics can s30 stukken slechter dan de s 40? En dan komen we aan bij de canon G2, vele zullen zeggen deze moet je nemen, omdat deze camera nou eenmaal een super toestel is. Maar is daar zoveel verschil mee met de s40?

De Fuji finepix 2800 vind ik ook niet verkeerd, en is zeker niet al te duur vergeleken met de canon. en 6 x optical zoom is dit mooi?

Wat vinden jullie van de KODAK serie? 3700 3900 4900 DX? NIet echt duur zijn ze, maar zijn ze het waard voor een 4.0 MP?

Bij de sony zit ik met de memory sticks.....wat vinden jullie van dit soort geheugen?

En whattabout de nikon 885 of 950 ?

Wat wil ik:

compact camera, scherpe beeld kwaliteit, super duidelijke print op A4, Dus het beste voor mij is de??????

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk dat het beste een Sony CyberShot DSC-P71 is. Hij heeft een 3,1 Mpixel CCD, maar een simpele camera om te bedienen (want volgens mij heb jij niet echt verstand van fotograferen....en voor de reacties beginnen...ik ook niet!). Hij heeft 3x optische zoom. Die MemorySticks zijn inderdaad een nadeel, maar de prijs is aan het zakken, en deze camera is relatief goedkoop voor wat je er voor terug krijgt (een camera met een zeer goede beeldkwaliteit, die ook nog eens compact is), dus haal je het extra geld van de MemorySticks er wel uit.
Alleen of je daarmee op A4 echt súper duidelijke prints krijgt weet ik niet, maar anders moet je naar 4/5 Mpixel en dat ligt toch een stuk hoger qua prijs. Goede prints van normale kwaliteit op A4 moet in ieder geval wel lukken.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

[topic=197979/7/100] is veel info te lezen.

Welke camera het meest passend is voor jou (wegens goede a4 afdrukken) vooral afhankelijk van je budget.
En btw hoe compact wil je je camera, zijn veel handmatige instellingen voor jou belangrijk, etc?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Voor goede prints op A4 formaat is een 3mp camera het beste...

Om kort te zijn...de beste 3mp camera naar mijn mening is momenteel de Canon S30...deze is goed voor beginners (zeer goede auto-mode) en goed voor gevorderden (door de vele instellingen). De beeldkwaliteit is gelijk aan die van de S40 (S30 'wint' het zelfs van de S40 in sommige testen) en de beste in het algemeen (mening, maar wordt onderbouwd in vele reviews)

Kortom...als je het geld hebt (denk aan 700 euro), zou ik zeker voor de S30 gaan. Ik heb 'm ook en als ik zeg dat ik behoorlijk veeleisend ben op dat gebied, zegt dat misschien al genoeg :P (ik lees namelijk eerst honderden reviews voordat ik iets koop :))

trouwens...welkom op GoT enneh...leuke foto! ;)

nee, ik zit niet te slijmen, ik heb al een vriendin :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ik raad je de aldi camera aan :7

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Waarom geen Nikon Coolpix???

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nu krijgen we meer een mening-topic over wat wij de beste camera's vinden. En dan ziet de topicstarter helemaal door de bomen het bos niet meer....Dus ik denk dat het beste is, om hem tips te geven waar hij op moet letten, zodat hij zelf op zoek kan gaan :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Op maandag 06 mei 2002 11:18 schreef B_O_S_S het volgende:
Nu krijgen we meer een mening-topic over wat wij de beste camera's vinden. En dan ziet de topicstarter helemaal door de bomen het bos niet meer....Dus ik denk dat het beste is, om hem tips te geven waar hij op moet letten, zodat hij zelf op zoek kan gaan :?
hier heb je gelijk in.

ik denk dat je zelf eens moet kijken wat je zou willen, zoom, lcd, Megapixels (die lijken me wel makkelijk, maar ik bedoel hoeveel). als je vragen hebt dan kunnen wij je advies geven. vermeld wel even je budget als je wilt.

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 06 mei 2002 11:18 schreef B_O_S_S het volgende:
Even for the record, volgens mij hebben we hier een topicstartster ;).
Op zondag 05 mei 2002 21:59 schreef SuuZZjie het volgende:
Als ik kijk naar de Canon komt deze best goed in zijn resultaten. Wat is het werkelijke verschil tussen de canon powershot s30 en s40? zijn de pics can s30 stukken slechter dan de s 40? En dan komen we aan bij de canon G2, vele zullen zeggen deze moet je nemen, omdat deze camera nou eenmaal een super toestel is. Maar is daar zoveel verschil mee met de s40?
s30 is 3.2 mpixel, s40 is 4 mpixel. Hogere resolutie dus. Scheelt weer wat in grotere bestanden (dus meer geheugen nodig), maar je kan wel duidelijkere prints maken op groot formaat.
De Fuji finepix 2800 vind ik ook niet verkeerd, en is zeker niet al te duur vergeleken met de canon. en 6 x optical zoom is dit mooi?
6x optische zoom is gaaf :) (kijk trouwens eens naar de UZ-toestellen van Olympus, die hebben 10 keer optische zoom :))
Wat vinden jullie van de KODAK serie? 3700 3900 4900 DX? NIet echt duur zijn ze, maar zijn ze het waard voor een 4.0 MP?
Bij de Kodak camera's heb ik het idee dat je minder zelf in kan stellen, dat het meer kant-en-klaarcamera's zijn, maar dat kan komen door die dingen die we bij de AH verkopen. Ze zien er IMHO een beetje als speelgoed uit..
Bij de sony zit ik met de memory sticks.....wat vinden jullie van dit soort geheugen?
Ik ben zelf bewust niet voor een Sony cam gegaan omdat memorysticks zo duur zijn.
En whattabout de nikon 885 of 950 ?
Daar heb ik niet zoveel ervaring mee, ik hoorde wel dat ze meestal nogal wat batterijen eten.
[quote
Wat wil ik:

compact camera, scherpe beeld kwaliteit, super duidelijke print op A4, Dus het beste voor mij is de??????[/quote]
Digicams zijn meestal vrij compact, en als je er wat geld voor over hebt krijg je scherpe foto's (lees wat reviews, daar zetten ze vaak leuke foto's bij.)
Voor superduidelijke print op A4 heb je een cam nodig met een hoge resolutie (d'oh), dus dan zal je naar een 4 of 5 mpixelcamera moeten gaan kijken denk ik. Die zijn duur :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

waarom zijn we altijd zo behulpzaam voor vrouwen :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik zou voor een Nikon gaan :)

Niet duur meer tegenwoordig en errug goed :9

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 06 mei 2002 11:36 schreef mightyspawn het volgende:
waarom zijn we altijd zo behulpzaam voor vrouwen :?
Ze zijn zeldzaam hier :)

Maar toch is het vaag, anders was dit topic misschien al gesloten..
[/ot]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• o-fiel
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Op maandag 06 mei 2002 10:42 schreef mightyspawn het volgende:
ik raad je de aldi camera aan :7
Is inderdaad een goede camera voor die prijs...heb mij pappie ook :P

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 11:47 schreef Tarin het volgende:

[..]

Ze zijn zeldzaam hier :)

Maar toch is het vaag, anders was dit topic misschien al gesloten..
[/ot]
Yup er hoeft maar een vrouw iets te vragen en de tweakers vliegen er als poepvliegen op stront op af... :P
Dit topic kan makkelijk in het grote ik wil een digicam hebben topic

Verwijderd

Een canon s30 zou ik nemen als je echt een leuke camera wil.

En als je wat minder te bestedden hebt kun je met een Canon A40 ook leuk uit de voeten.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

Nikon coolpix 885 zou ik kiezen.
Erg goed en ik merk nix van dat rode waarover sommigen zeiken. :) niet moeilijk in gebruik,NIet al te groot,prijs is goed ;) en de kwaliteit ook !

I served in a company of heroes.

Pagina: 1