Toon posts:

Vreemd DNS-probleem website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden geleden hebben wij onze website over laten zetten van server, die we wegens sponsoring gratis kregen. Het overzetten van het domein zou ook geen probleem zijn. Zo gezegd, zo gedaan, nieuwe server met alles erop en eraan, het leek allemaal perfect. Ook het domein (leek) goed over te zijn gezet, totdat ik van een aantal kanten hoorden dat ze nog steeds de oude website te zien kregen. Ik ben gaan kijken, en ja hoor, gewoon de oude website. Nu dacht ik, het zal wel aan de DNS-servers liggen die bij verschillende providers moeten updaten. Het werd langer en langer, en nu is het dat inmiddels al 3 maanden geleden, en nog steeds dezelfde klachten. Het gaat om het volgende domein:
http://www.psvonline.nl [Geen Spam |:( ]
Om te herkennen: Bij de nieuwe website hebben wij links een uitklap-menu, bij de oude gewoon images als links.

Het sponsor-bedrijf zegt het allemaal op te gaan lossen maar daar komt ook niks van.

Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem is?

Alvast bedankt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
www.psvonline.nl :
209.217.52.4

dat ip adres krijg ik van mijn provider.

Als ik de DNSsen van dat domein bekijk, ns1 en ns2.catalog.com, die geeft ook netjes 209.217.52.4

Dat IP ziet eruit als een virtual host, en daar zit dan ook het probleem denk ik.

DNS ziet er allemaal goed uit.

Ik krijg overigens geloof ik ook de oude site te zien (met knopjes als menu)

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk dat bedoel ik. Ik hier met Chello:
www.psvonline.nl:
80.84.234.30
:?

• DJSmiley
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\>nslookup www.psvonline.nl 212.142.28.130
Server:  arnhem.telekabel.nl
Address:  212.142.28.130

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
Non-authoritative answer:
Name:    www.psvonline.nl
Address:  209.217.52.4

Maw: zoals het er naar uitziet, is de nieuwe DNS niet jofel. Daarom hebben de meeste providers de oude DNS weer gepakt, en een paar proberen gewoon de nieuwe (ondanks de fouten)

Als je overigens hier kijkt:
http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=psvonline.nl

Dan zie je dat psvonline.nl de dns servers van catalog.com gebruikt.

Krijg dus het vermoeden dat die niet goed is, want ik krijg dus een ander IP door.

Welke DNS server gebruik jij? (IP)?

• DJSmiley
Ok, verder gezocht..

Vanaf SIDN info:
Technical contact C. Coomans

+31 10 4143354

tech@protagonist.nl
Als je die site opzoekt, wordt je doorgestuurd naar plushosting.

Als je dan, op DIE DNSservers (ns1.plushosting.nl en ns2.plushosting.nl) een lookup doet.....
code:
1
2
3
4
5
6
C:\>nslookup www.psvonline.nl ns1.plushosting.nl
Server:  ns1.plushosting.nl
Address:  80.84.234.6

Name:    www.psvonline.nl
Address:  80.84.234.30

Dat lijkt er dus op!

MAW: Je domein psvonline.nl moet een DNS verhuizing fixen, ipv ns1.catalog.com naar ns1.plushosting.nl (en ns2 natuurlijk)

Dan is het zoals ik het zie opgelost.

Daar zijn geloof ik standaard formuliertjes voor, kunnen ze zo naar SIDN faxen als ze daarbij aangesloten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hartstikke bedankt, hiermee gaat het waarschijnlijk wel opgelost worden!
Pagina: 1