Op maandag 06 mei 2002 00:25 schreef crisp het volgende:
flash dient alleen dan gebruikt te worden als flashgebruikers je doelgroep zijn, voor de rest zou ik het het liefst compleet geelimineerd zien van het internet; ik heb geen zin om een plugin te gaan downloaden om een veel te zware site te gaan bekijken op zoek naar een klein stukje informatie...
Sja als je zo begint wordt het nogal een oeverloze discussie. Elimineer DHTML, JAVA, JavaScript dan meteen.. DHTML omdat het ook vaak slecht gebruikt wordt en soms pagina's ontzettend traag en groot maakt, niet compatible is met alles etc etc. JAVA omdat dat pagina's zowiezo traag maakt en Javascript elimineren we omdat het vaak niets zinnigstoevoegt. Wie wordt er tenslotte blij van wat MouseOvers.
Nee ik vind het flauwekul om te zeggen dat er iets moet verdwijnen, als ik een site maak waarbij de homepage 80 kB wordt bij gebruik van DHTML en 40 bij gebruik van Flash (4) dan gebruik ik gewoon Flash. Sim-pel. Net als DHTML/Java/Javascript.. ook
Flash is een middel, geen doel om tot een eindresultaat te komen.
Dat niet iedereen dat begrijpt is een tweede maar heeft niets te maken met wel Flash of geen Flash. De tijd dat mensen bang zijn voor nieuwe dingen hebben we na de auto, het vliegtuig en de trein dacht ik wel gehad.
Was de plugin van Flash 5 MB geweest dan had je argument een aardige fundering gehad, maar van die paar KB ligt alleen een -dwarse- modemgebruiker nog wakker.
Trouwens geen zin in verdere discussie over dit oeroude onderwerp, denk dat we het wel eens zijn (en anders maar niet). Sommige mensen kunnen moet je ook geen schaar, hamer of mes geven.. ze maken er alleen dingen kapot mee.. maar het zijn wel degelijk gereedschappen die ook dingen kunnen maken.