Toon posts:

Geheugen bijsteken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P 200 MMX

nu wil ik wat geheugen bijsteken. Hier enkele (newbie)vragen.
1.Is het een probleem om in een slot 64 mb en in het andere 128 te steken? of andere combinaties
2.is mijn oude systeem compatibel met 133 Mhz?
3.hoeveel zou ik bijsteken? Ik dacht aan 128 of 64.( heeft meer eigenlijk nog zit op zo'n oud systeem?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

is het EDO of SDRAM?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat voor systeem, wat voor geheugen? Dimm/Simm? geef eens wat details over j mobo enz...

Verwijderd

heb ik ook geprobeert bij mijn oude p200MMx
tot 64MB ging het goed, maar wou ie niet
dus heb ik maar een gewisseld van mobo (ook een oud)

en daar gaat max 384MB in

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

1. is geen probleem

2. je puter werkt op 66mhz, maar je kunt er wel 133mhz instoppen, dat gaat dan gewoon op 66mhz werken

3. ligt aan je moederbord hoeveel erop kan... maaruh 128mb totaal op een P1 is meestal meer dan genoeg....

(owja.... sommige moederborden willen geen dubbelzeidige modules of enkelzijdige modules... maar dat staat in het moederbordboekje, daar staat waarschijnlijk ook in hoeveel mem je puter max ondersteunt)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kunt PC133 geheugen gewoon lager laten lopen en je kunt ook verschillende grootes van modules plaatsen (bijv 1x 128 en 1x 64) Als je 64MB in je P200 hebt zou ik er nog 64 bij zetten maar dat is je eigen keuze.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Helaas voor alle theoretische overwegingen, maar er zijn een aantal borden, gemaakt voor PC66-geheugen, waar het snellere spul niet (betrouwbaar) in werkt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Bovendien kun je nog de pech hebben dat jouw moederbord maar tot de 64MB kan cachen..
Als je meer geheugen in zo'n machine stopt, zal het er niet sneller op worden..

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:14 schreef mvdejong het volgende:
Helaas voor alle theoretische overwegingen, maar er zijn een aantal borden, gemaakt voor PC66-geheugen, waar het snellere spul niet (betrouwbaar) in werkt.
blaat

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Packard bell P2 200 Mhz
Er zijn 2 rijtjes om je ram in te steken waar 1 al bezet van is.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:17 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:

[..]

blaat
Helaas voor jou geen blaat.
Ik heb ook een Intel p2 mobo gehad die alleen maar echt 66 MHz geheugen wilde en niks anders.
De meeste kunnen wel sneller geheugen als langzamer gebruiken, maar niet alle moederborden.
Pagina: 1