Toon posts:

LitePuter problemen... onbekend IC etc...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste hoop ik van harte dat ik dit op de goede sectie van het forum plaats.... zo niet, mijn excuses hiervoor!

Ok, dit is mijn probleem:

Ik ben in het bezit van een Lite Puter A 408 lichtcomputer. Er is iets mis, maar ik weet niet precies wat (heb wel een vermoeden). Op de lichtcomputer (4 kanaals) zitten 4 tiptoetsen. Druk ik deze in, dan gaat de lamp op dat kanaal branden (zo ook de led op de lichtcomputer).
Zet ik de dimmer van de lichtcomputer omhoog, dan is het de bedoeling dat de lichtcomputer "iets" (programma) gaat doen. Dit gebeurt echter niet.

Bekijk ik het PCB van de lichtcomputer dan zie ik dat er 3 IC's opzitten. Eén van deze IC's zit in een voetje, de andere 2 zijn vastgesoldeerd.
Trek ik het IC uit zijn voetje en schakel ik het apparaat in, dan is de werking precies hetzelfde.
Conclusie: het IC wordt niet aangesproken of werkt gewoon niet. (ik weet niet of deze conclusie juist is, maar het ligt voor de hand).

Eventjes een nieuw IC kopen kan echter niet. Het IC heeft namelijk geen opschrift (meer?)!!
Het enige wat ik weet, is dat het een 18 pins IC is.. en er zat een stickertje op, waar met pen "FFCO" opgeschreven was.

Wie-o-wie kan me hiermee helpen? Op enige manier dan ook

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien met de fabrikant van die LitePuter bellen of zeg ik nou iets heel doms?

Verwijderd

ja inderdaad, je moet lite-puter ff bellen
en het hoeft niet perse het ic te zijn , want als die voor die functie niet gebruikt wordt dan maakt het niet uit of hij erin of eruit is

Verwijderd

Topicstarter
fabrikant zegt maar 1 ding: opsturen

en aangezien dat ding nog geen 400 pietermannen meer kost zal de reparatie bij LitePuter even duur zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:07 schreef plasma_tv het volgende:
ja inderdaad, je moet lite-puter ff bellen
en het hoeft niet perse het ic te zijn , want als die voor die functie niet gebruikt wordt dan maakt het niet uit of hij erin of eruit is
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als het PCB bekijkt is conclusie dat dit IC de patronen genereert vrij duidelijk.

Er kan natuurlijk meer aan de hand zijn waardoor de LED's niet het programma aangeven (de uitgang ook niet), maar het IC ligt voor de hand...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
mischien is de bedrading van de dimmer gewoon kapot ?

Dan maakt het inderdaad niet uit of je het IC eruithaald, als het bij de bedrading al fout gaat....

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:09 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als het PCB bekijkt is conclusie dat dit IC de patronen genereert vrij duidelijk.

Er kan natuurlijk meer aan de hand zijn waardoor de LED's niet het programma aangeven (de uitgang ook niet), maar het IC ligt voor de hand...
je heb er zeker geen schema van
en ik ben bang , dat als het ic is, dat het een geprogrameerde is
en dan kan het wel is heel moeilijk worden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:11 schreef Cutebritney het volgende:
mischien is de bedrading van de dimmer gewoon kapot ?

Dan maakt het inderdaad niet uit of je het IC eruithaald, als het bij de bedrading al fout gaat....
daar heb je gelijk in... hoe kan ik een dimmer doormeten? De dimmer heeft 3 contactpunten...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:12 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

je heb er zeker geen schema van
en ik ben bang , dat als het ic is, dat het een geprogrameerde is
en dan kan het wel is heel moeilijk worden
Neen, aangezien er niets op het IC is gedrukt kan ik geen datasheet opzoeken...!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:14 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

Neen, aangezien er niets op het IC is gedrukt kan ik geen datasheet opzoeken...!
ik had het over het schema van de lite-puter
maar ik ga wel ff op internet voor je struinen naar een schema

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:17 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

ik had het over het schema van de lite-puter
maar ik ga wel ff op internet voor je struinen naar een schema
Hmmz neej die heb ik helaas niet. In ieder geval bedankt voor de moeite alvast, iedere vorm van hulp wordt geappprecieerd!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:18 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

geappprecieerd!
ge- wat :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:20 schreef plasma_tv het volgende:

[..]

ge- wat :?
gewaardeerd :)

Verwijderd

nou kan zo gouw ff niets vinden
maar kan je anders is een foto maken van dat ding ( de voor en achterkant van de pcb)
en anders ga ik morgen wel ff bij iemand langs die die dingen verkoopt/repareert
die kan wel aan het schema komen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:28 schreef plasma_tv het volgende:
nou kan zo gouw ff niets vinden
maar kan je anders is een foto maken van dat ding ( de voor en achterkant van de pcb)
en anders ga ik morgen wel ff bij iemand langs die die dingen verkoopt/repareert
die kan wel aan het schema komen
daar ik geen webruimte heb, heb ik je de foto's even gestuurd op je hotmail adresje

ik denk niet dat je er wat mee kunt, aangezien ik maar een webcammetje heb van bagger kwaliteit... maargoed, wie weet!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:43 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

daar ik geen webruimte heb, heb ik je de foto's even gestuurd op je hotmail adresje

ik denk niet dat je er wat mee kunt, aangezien ik maar een webcammetje heb van bagger kwaliteit... maargoed, wie weet!
1500 posts en hij kent endoria nog niet :P
maar ik ga morgen ( of in ieder geval deze week)wel even langs bij die zaak, even kijken of hij er een schema van heb
maar ik denk nu ik die print zie dat het dus wel je IC is
en heb je al naar losse contacten of printscheurtjes gezocht
[edit]
hier zijn de foto's trouwens
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1622672724
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3144633458

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik kan controleren werken alle connectie's...
Pagina: 1