Toon posts:

afdrukken deskjet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hoge resolutie foto's afdruk op mijn deskjet 720 kleuren printer zijn deze veel donkerder dan op het scherm. Nu is het niet zo erg dat ze veel donkerder zijn dan op het scherm maar ik zou ze graag wel lichter afdrukken.
Dit lukt me niet, de foto donkerder maken op het scherm dan wordt het nog hetzelfde (donkerder dus) uit de printer.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik painthsop en adobe photoshop met windowsxp pro
Bijv. dank,

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik druk ook vandaag voor het eerst foto's af op mijn 940c en ook hier het genoemde probleem. Camera is een Nikon 995.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt ff na

Wat dacht je van ze lichter maken op je scherm ipv donkerder zoals je nu doet. Anders even kijken naar je kleurinstellingen in PS, CMYK does wonders, maar het zal waarschijnlijk wel gewoon aan een knopje op je camera liggen :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde ook: lichter maken op de pc werkt ook niet de printer blijft ze donker afdrukken.

Mijn excuses.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je het goede papier ingesteld? Die donkerte hangt namelijk ook af van de hoeveelheid inkt die hij op het papier kwakt... hoe meer inkt, hoe donkerder het ook wordt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
willem169 vreest dat het gewoon aan je monitor calibratie ligt. Aangezien dat nog steeds het meest veelvoorkomende probleem is bij thuisgebruikers zal dat nu ook wel meer dan waarschijnlijk zijn. Adobe, e.a. software hebben daar calibratie-programma's voor geschreven. Neem even een kijkje bij tucows.com of download.com bij de grafische of multimedia sectie.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een paar calibratie programma's noemen?

Ik kan ze niet vinden op de genoemde sites.

Maar als ik de foto's nu toch lichter maak op het scherm zou de printer ze toch ook lichter af moeten drukken?

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Op maandag 06 mei 2002 20:27 schreef freddie het volgende:
Kun je een paar calibratie programma's noemen?
Bij Photoshop zit volgens mij standaard al zo'n proggie.

P R N D

Pagina: 1