Zal een andere versterker veel uitmaken?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Ik ben in bezit van het volgende spul:

2x B&W 202 http://www.bwspeakers.com/downloadFile/speakerModel/DONE_-product_info_202i.pdf (65 wat max)

1x Sony versterker receiver str-d265 (weet er verder niets over behalve dat ie 50 wat is max volgens mij. Prijs was 5/6 jaar geleden 450 gulden voor de versterker

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/set.jpg

Mijn vraag is: zullen deze speakers echt veel beter klinken met een betere versterker? Wat is dan een redelijke versterker voor deze speakers? of kan ik mijn geld beter in mijn zak houden en beter later eens, als ik de ruimte heb, van die 'palen' neer zetten?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
misschin is hetw el een goed idee om meteen alles in een keer te kopen dat zijn vaak setjes die zijn afgesteld op het beste geluid, dus een versterker + speakers :)

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 05 mei 2002 21:09 schreef juanp het volgende:
misschin is hetw el een goed idee om meteen alles in een keer te kopen dat zijn vaak setjes die zijn afgesteld op het beste geluid, dus een versterker + speakers :)
Huh raad jij hem nou een Sony minisetje ofzo aan :?

specs

Verwijderd

wij hebbe hier oek b&w'kes staan op een rotel versterker en dat geluid is heel goed

we hadde de boxkes ook effe opde oude versterker (echt wel oud, 20 jaar) en dat geluid was ook nog goed, maar ik hoor het verschil wel moet ik zegge

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De algemene consensus is dat een luidspreker meer uit maakt dan een versterker.

Vind wel dat die B&W een iets mooiere stereo versterker verdienen, een leuke Rotel of Nad ofzo (gewoon stereo).

Maar echt een wereld van verschil zou ik niet verwachen. Misschien ken je iemand met een beetje leuke amp, en kun je t gewoon eens proberen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je er een andere goeie versterker op zet, dan zal het zeker beter klinken, verwacht geen wereldwonder, maar strakker laag zal je zeker hebben als je er een amp met lekker wat vermogen op zet.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:21 schreef hervaz het volgende:
Als je er een andere goeie versterker op zet, dan zal het zeker beter klinken, verwacht geen wereldwonder, maar strakker laag zal je zeker hebben als je er een amp met lekker wat vermogen op zet.
naar het vermogen zou ik niet echt veel kijke
de boxke zijn 65W

Verwijderd

Zet die speakers nou eerst eens anders neer, dat zou nog wel het allergrootste verschil maken.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zondag 05 mei 2002 21:24 schreef hikerke het volgende:

[..]

naar het vermogen zou ik niet echt veel kijke
de boxke zijn 65W
Nou en?

Mijn speakers mag je volgens de specs, die ik over het algemeen NIETSZEGGEND vind, tot 125 watt op 4 ohm belasten, er staat nu een marantz pm 14 op en die heeft al 2x 200, meer vermogen is alleen beter, meer controle etc etc.

Dit zegt dus niet dat ik keihard ga luisteren ofzo.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
ik lees hier dat ik toch wel verschil, maar niet schokkend veel mag verwachten. Aan het plaatje is t niet goed te zien maar de speakers staan links en rechts van mijn monitor (op veilige afstand)

Volgens mij is dit de minst slechte situatie voor de kleine ruimte (mijn kamer) waar ik zit. Heb al eens met de plaats gespeeld: risico is groot dat ik achter mijn pc net in een dal zit zonder bas. Op de grond klinkt het laag een heel stuk voller, maar dan is het midden en het hoog heel slecht.

Het aantal watts zegt, naar ik heb begrepen, niet al te veel. Dat mijn versterker minder watts output dan mijn speakers aan kunnen zal ik wel merken in het laag. Misschien eens met andermans versterkertje testen en anders maar lekker het geld in de zak houden...
Pagina: 1