Toon posts:

Wat zijn de gem. ervaringen van O2/Telfort?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n abbo bij Ben loopt binnekort af, en dus wordt het weer zoeken naar een nieuwe gsm, ik weet al welke ik wil hebben, alleen nog niet welk netwerk.

Nou zag ik laatst wat van die aanbiedingen bij O2 (Telfort toch?) alleen heb ik welles gehoord dat dat netwerk niet helemaal jovel is.
Ik ben Ben gewend dus mijn vraag is, of O2 in elk geval even goed is?

Verwijderd

Ik ken Ben weer niet, maar heb wel Telfort (oohtoe) en ik ben er in ieder geval heel tevreden mee, en nooit echt problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Waar woon je dan, ik zit hier in het hoge noorden. Heb je ook wel es vol berijk BTW? ;)

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 18:15
Ik heb al 3 jaar Telfort in Groningen. Nooit problemen. Nouja bijna niet.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 13:47
Hier in het zuiden (brabant) is telfort zwaar bagger! Als ik er mee bel heb ik een duidelijke echo over de lijn heen, als er in het toestel een sim kaart van een ander netwerk wordt geplaatst zijn er geen problemen. Het rare is verder dat het probleem alleen in de buurt van Tilburg (waar ik woon) zich voordoet! Verder is het bereik maar 1 vd 5 streepjes.... (terwijl zelfs ben er nog 4 heeft!).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dat je in kelders enzo geen berijk heb? Want dat heb ik ook wel met Ben :'(

• sigma01
Op zondag 05 mei 2002 20:24 schreef Azbest het volgende:
Je bedoelt dat je in kelders enzo geen berijk heb? Want dat heb ik ook wel met Ben :'(
Nee ik heb het over buiten situaties in normale woonwijken (+- 5000 inwoners).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik had 1 jaar Telfort.
Op zich is het berik in de randstad perfect, maar daarbuiten wordt het al kwakkelen.

De klantenservice bij Telfort is ronduit slecht.
Ik heb laatst een brief in de bus gehad dat de deurwaarder wel eventjes zou langskomen als ik niet betaalde. Ik verbaast want ik had altijd mijn rekeningen netjes betaald en bovendien nooit een herinnering gehad...

Nu mijn abbo opgezegd is( al 2maanden) heb ik alweer een factuur gehad van een periode dat ik allang niet meer lid ben hier. Erg vervelend en nu moet ik dus weer qontact opnemen bij Tefort...

Nou dit soort dingen gebeuren er dus bij Telfort. Het is er een zooitje, dus weet waar je aan begint of liever gezegd aan eindigd.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 20:20 schreef gratiz het volgende:
Ik heb al 3 jaar Telfort in Groningen. Nooit problemen. Nouja bijna niet.
Stad of provincie?

Verwijderd

zekers dat Telfort beter is dan Ben! Echt waar! Heb beide gehad, en blijf nu echt wel bij Telfort, naja O2 :P

Trouwens, je moet ff op i-net zoeken dan waar daar kan je moeilijk goedkope abbo's krijgen van Telfort ;) Heb zelf ook een (bijna) gratis 180 min abbo B-)

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:00 schreef dickies het volgende:
zekers dat Telfort beter is dan Ben! Echt waar! Heb beide gehad, en blijf nu echt wel bij Telfort, naja O2 :P
Argumenten?
Trouwens, je moet ff op i-net zoeken dan waar daar kan je moeilijk goedkope abbo's krijgen van Telfort ;) Heb zelf ook een (bijna) gratis 180 min abbo B-)
Telecomvergelijker is een goede site om uit te zoeken welk abo waar het goedkoopste is

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, de meningen zijn zo te zien erg verdeeld, dat gaat nog lastig worden :Y)

• sigma01
Waar woon je ergens?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:19 schreef sigma01 het volgende:
Waar woon je ergens?
Op zondag 05 mei 2002 20:18 schreef Azbest het volgende:
ik zit hier in het hoge noorden.
Hmm, in het hoge noorden dus :)

Dat kan Groningen, Friesland of Drenthe zijn ;)

Volgens mij is Telfort daar niet echt toppie ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in grun :)

Maar als ik nou bijv met ben naar glimmen ga (hoezo een gat), dan is buiten m'n bereik 1 en binnen niks, dus dan moet ik m'n telefoon altijd bij het raam leggen, vind ik af en toe wel wat irri.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:36 schreef Azbest het volgende:
Ik woon in grun :)

Maar als ik nou bijv met ben naar glimmen ga (hoezo een gat), dan is buiten m'n bereik 1 en binnen niks, dus dan moet ik m'n telefoon altijd bij het raam leggen, vind ik af en toe wel wat irri.
Wat moet je daar dan ook :P :o

Maar Telfort zal daar denk ik niet veel beter zijn hoor ;(

Kom je vaak buiten de stad?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 21:53 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Wat moet je daar dan ook :P :o

Maar Telfort zal daar denk ik niet veel beter zijn hoor ;(

Kom je vaak buiten de stad?
Jah ik kom regelmatig voor me werk buiten de stad, in drenthe wel vaak en ook wel es in utrecht...

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:00 schreef Azbest het volgende:

[..]

Jah ik kom regelmatig voor me werk buiten de stad, in drenthe wel vaak en ook wel es in utrecht...
En Glimmen was de enige plaats waar je geen goed ontvangst had? Dan zou ik weer Ben nemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 22:07 schreef Silverstar het volgende:

[..]

En Glimmen was de enige plaats waar je geen goed ontvangst had? Dan zou ik weer Ben nemen ;)
Kheb welles wat minder bereik buiten de stad en in glimmen dus nix.

Verwijderd

Ik heb ook 02 en woon op de veluwe. Het is dat O2 redelijk goedkoop is. Maar de ontvangst wil nog wel eens wat te wensen over laten. Buiten gaat het wel maar binnen valt het redelijk vaak weg. En ja de klantenservice is echt zwaar bagger. Die lui weten niks en doen nergens wat aan.

Conclusie.

Wil je goed bereik neem je gewoon kpn/vodafone maar daar betaal je dan ook voor neem je met minder genoegen dan neem je gewoon telfort het bereik is minder maar de kosten ook.

Verwijderd

Als je Telfort/O2 neemt dan begin je aan een nachtmerrie die zijn weerga niet kent. Brieven schijnen niet te worden ontvangen en de service is net zo slecht als het netwerk zelf, de klantservice kan je alleen maar informatie geven maar ze kunnen je niet helpen. Ik heb hier geen bereik van Telfort/O2 dus ik ben gestopt met de rekeningen te betalen, ik denk dat ik binnenkort met O2 in de rechtzaal zit, om m'n gelijk te halen.

Verwijderd

Wat een gezeik allemaal..

Hiero ook O2...

Altijd bereik behalve 1x in een parkeergarage 3 verdiepingen naar beneden :( ;)
en goeie klantenservice..

Owja, over dat netwerk.. Er was toch laatst onderzoek gehouden?
Weet niet meer door wie, maar resultaten waren duidelijk:
1. Vodafone
2. Telfort (O2)
3. Ben
Vooral nr. 3 verbaasde me nogal :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 23:03 schreef Blackwater het volgende:
[..]

Huh en waar is KPN dan?

Verwijderd

4 of 5 ofzo

:D :D :D :D :D :D :D

Tja, dat krijg je als je niet meer zo veel kunt investeren :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 22:10
In het laatste onderzoek stond KPN nog steeds op 1.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
[topic=485944/1/25] leuke aanbieding! wordt je niet arm van en zeker de moeite waard!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 09:09 schreef BuG2FiX het volgende:
[topic=485944/1/25] leuke aanbieding! wordt je niet arm van en zeker de moeite waard!
Klopt, of je neemt zo'n subsidie op je telefoon, krijg jum zowat gratis. ;)

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 20:17
Ik heb telfort hier! In de provincie groningen/drenthe.. ontvangst is perfect.. nooit geen problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik ben aan het denken om een O2 120 abbonnement (het oude telfort) te nemen, maar ik woon in Leeuwarden en kom vaak op Terschelling.
Kan iemand me vertellen hoe het met de ontvangst hier zit.?
En hoe is de service van O2?

Op de website van O2 wordt alleen maar vermeld dat ze in 98,9 % van nederland dekking hebben, maar je zal altijd zien dat dit altijd de lokaties zijn waar je dekking wilt hebben.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 23:03 schreef Blackwater het volgende:
[..]

Ik neem aan dat je doelt op het Kema onderzoek, ik kan met niet voorstellen dat Kema zulk soort nonsens publiceert. Welke meetmethodes je ook gebruikt, Telfort/O2 kan never nooit op plaats nummer 2 komen.
Nummer 3 verbaast me daarentegen absoluut niet.
En ja, ik heb ervaring, ik heb tot begin April Ben gehad, vanaf toen dus Telfort, het netwerk van Telfort is hier, midden in de randstad (Rotterdam) vele malen slechter dan dat van Ben. Bij Ben had ik ongeveer altijd 4 á 5 uit 5 streepjes signaal, Telfort schommelt vaak tussen de 2 en 3. En dat merk je wel degelijk bij gesprekken.
Qua service en netwerkkwaliteit vind ik persoonlijk Telfort zwaar tegenvallen en ik ben hier ook meteen weg zodra mijn contract afloopt.

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

In Almelo/Hengelo/Enschede altijd lekker bereik met Telfort/O2 gehad... Ben er zeer tevreden over!

Verwijderd

Er is laatst een onderzoek gehouden en Telfort komt daar toch echt op nummer 4 uit.
1. KPN/vodafone
2. KPN/vodafone
3. Ben
4. Telfort
5. Dutchtone

Kijk maar wat je ermee doet, die eeuwige discussies zijn erg nutteloos.
Dutchtone is gewoon prak. :+
Daar mag moet iedereen het hopelijk met mij eens zijn. :P

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:56

Neoz

Neoz & Hobbes

O² Is erg goed ik heb alleen vorige week in eindhoven gehad dat je echt buiten moet staan om te bellen , en het bereik daaro is niet zo top als in de randstad :7

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 23:09 schreef Neoz het volgende:
O² Is erg goed ik heb alleen vorige week in eindhoven gehad dat je echt buiten moet staan om te bellen , en het bereik daaro is niet zo top als in de randstad :7
Ik weet waar jouw randstad ligt, maar de mijne bevat bijvoorbeeld Utrecht en Rotterdam en daar kan ik het netwerk van Telfort absoluut niet 'erg goed' noemen, integendeel.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 18:39
Ik gebruik nu al meer dan een jaar Telfort in Tilburg, Eindhoven en alle omringende dorpen en ik heb ALTIJD perfect bereik, zelfs als ik ga tanken in Belgie (Poppel) dan heb ik nog bereik van Telfort.

Ik ben ook zeer te spreken over de helpdesk en de service, ik denk dus dat het zeer persoonlijk is en het scheelt natuurlijk ook per toestel. Een duur toestel zou natuurlijk beter bereik moeten hebben. Mijn Siemens m35i heeft trouwens veel beter bereik dan de Nokia 8210 en 3330!

Het heeft dus niet zoveel nut om de een goed te noemen en de andere slecht, het zijn allemaal persoonlijke ervaringen.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42
sinds gister heb ik O2 ;)

In Harderwijk met Dutchtone (Orange) amper ontvangst in de woonkamer. Met 02 volle ontvangst :P

Zit nu in Arnhem ook redelijke ontvangst in de gebouwen

onderweg tussen Harderwijk-Arnhem, meestal wel ontvangst..

alleen in sommige natuurgebieden amper ontvangst ;( maar daar heb je ook amper ontvangst met KPN, Dutchtone, Vodafone.. want ze mogen daar geen telefoonantennes plaatsen |:(

dus tot nu toe tevreden :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk al wel dat het dus in de randstad nie al te best is, maar daar kom ik ook niet zo heel erg vaak :)

Ligt dan toch ook erg aan het mobieltje zelf :?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Service is waardeloos. Mijn broertje heeft een 360 abo en een vriend van mij ook. Ze hebben beide problemen met de facturering. Er worden gesprekken dubbel gefactureerd en het aantal meeneemminuten klopt vaak niet zodat je weinig tot geen inzicht heb in je eigen belgedrag. Mijn broertje heeft al een keer of 10 hierover gebeld, maar noch steeds is het probleem (duurt nu al 4 maanden) NIET opgelost. Dekking is in Nijmegen/Arnhem matig te noemen.

Heb zelf Vodafone, betaal je wel wat voor, maar dan heb je ook wat.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb ook Telfort (naam in display nog steeds niet veranderd, maar dat terzijde) en ben er niet blij mee. Bereik is aardig, maar verwacht geen spectaculaire ontvangsten in huizen etc. Ook de klantenservice (zo heet het, maar waarom?) is slecht. Ik wilde weten of mijn abo overgezet kon worden op een andere naam. Het antwoord was ronduit schofterig. Het mocht niet en dat lieten ze weten ook. Dat het niet kan, jammer maar helaas, maar dat kan je ook anders zeggen.

Mijn advies: NEEM BEN, heb het een jaar gehad en als dit abo afgelopen is, dan zal ik weer fijn terugkeren naar Ben (of T-Mobile zoals hun naam strax wordt)

Succes is een keuze

Verwijderd

Telfort zuigt.
Mijn ontvangst hier (klein dorp, maar toch) is slecht, ze zijn weer duurder geworden en de klantenservice is niet echt top.

KPN/Vodafone/Ben zijn betere alternatieven, alhoewel Ben hier ook niet echt lekkere ontvangst had. :(
Nu gebruik ik mijn telefoon voornamelijk om te smsen, en die waren juist zo lekker goedkoop met Telfort (11 eurocent tussen 0:00-16:00). Die zijn nu dus gewoon 23 eurocent. :'(

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ik ben veel onderweg en had eerst kpn en toen vanwege de prijs overgestapt op telfort en ben toen dat abbonement afgelopen was weer hard gillend weer terug gegaan naar kpn, dan maar wat meer betalen maar dan heb je tenminste ook wat.

Verwijderd

ik heb ook totaal geen probleem met O2. Ik vind het een prima provider. Ik woon zelf in Breda en ik heb over het algemeen gewoon goede dekking. Ook in het buitenland waar ik regelmatig kom kan ik ongestoord bellen!

Paul

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 19:59
Op zondag 05 mei 2002 20:18 schreef Azbest het volgende:
Waar woon je dan, ik zit hier in het hoge noorden. Heb je ook wel es vol berijk BTW? ;)
woon vlak onder groningen, heb ook een Telfort abbo, maar bevalt me perfect, klein nadeel is echter dat ik binnen hiero niet superveel ontvangst heb, wel ontvangst maar niet optimaal, zodra k buiten stap, huppaa, volle bak.... :)

Verwijderd

Ik heb in het begin BEN gehad en dat was gewoon slecht... alles... nu is er wel 't 1 en ander verbeterd maar 't blijft slecht.

Dutchtone helemaal geen goed woord over

Libertel was goed alleen toestellen zijn daar TE duur

Telfort heb ik nu 2 jaar... en ben er tevreden mee... Telefoons zijn daar het goedkoopst, geluid en verbinding is beter dan dat van Ben of DT. En belprijs is redelijk. Service is gewoon goed verder

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 20:22 schreef sigma01 het volgende:
Hier in het zuiden (brabant) is telfort zwaar bagger! Als ik er mee bel heb ik een duidelijke echo over de lijn heen, als er in het toestel een sim kaart van een ander netwerk wordt geplaatst zijn er geen problemen. Het rare is verder dat het probleem alleen in de buurt van Tilburg (waar ik woon) zich voordoet! Verder is het bereik maar 1 vd 5 streepjes.... (terwijl zelfs ben er nog 4 heeft!).
huh ik heb ook telfort en in tilburg bel ik altijd vrolijk rond want er staat bovenop de interpolis en bij de brandweerkazerne (das tegenover ons school) een antenne
dus het bereik kan niet vermaggeld zijn

het een gare ericsson t18s en telfort

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 10:16 schreef PlaceR het volgende:

[..]

huh ik heb ook telfort en in tilburg bel ik altijd vrolijk rond want er staat bovenop de interpolis en bij de brandweerkazerne (das tegenover ons school) een antenne
dus het bereik kan niet vermaggeld zijn

het een gare ericsson t18s en telfort
Hmm nu word ik wel erg benieuwd naar wat voor toestel sigma01 heeft! ;)

Verwijderd

Hallo, ik heb al 2 jaar telfort nu dus O2, en ik woon hier in 't zuiden vlak bij belgische en duitse grens, nooit probz gehad, altijd volle ontvangst etc.
O2 heeft een heleboel dingen voor prepaid die lekker handig zijn, sms vanuit buitenland, goedkoper bellen (O2 is niet alleen nederland) etc etc

Dus ik zou O2 idd pakken.

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook telfort/02 en ik heb binnen en buiten meestal volbereik. Alleen als ik in een gewapend betonnen gebouw zit dan wil de ontvangt wel is weg vallen. Ik zit hier trouwens in flevoland :)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwes waar je de dekkings kaart van O2 kan vinden? Op die site van hun kon ik hem niet vinden |:(

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 17:54 schreef Azbest het volgende:
Weet iemand trouwes waar je de dekkings kaart van O2 kan vinden? Op die site van hun kon ik hem niet vinden |:(
Je moest even onder "Zakelijk" kijken ;).

http://www.online.o2.nl/zakelijk/netwerk/kaart

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• sigma01
Op donderdag 09 mei 2002 15:43 schreef Azbest het volgende:

[..]

Hmm nu word ik wel erg benieuwd naar wat voor toestel sigma01 heeft! ;)
Het gaat om een (postbank) m35i en zelfs met de simkaart in mijn philips ozeo (die een perfect ontvangst met ben overal heeft). Is het bereik max. 2 streepjes. Het is gewoon zo dat de wijk waar ik woon (blaak) een bagger ontvangst heeft. Waarschijnlijk is het basisstation hier niet helemaal ok. Maar aan het toestel ligt het niet. ben pas nog in Duitsland en belgie geweest en daar was de spraak kwaliteit en het ontvangst dik in orde (met T-D1 en BASE (kpn-orange)).

edit:

Hun 120 abo is wel heel erg goedkoop (gratis). Dus misschien zou ik het toch nemen. Geld maakt veel goed >:).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 22:10
Hier is het dus precies andersom, 02 doet het hier prima, KPN ook, Ben heeft bijna geen ontvangst. Elke provider heeft wel een aantal plaatsen waar ie het slecht doet. Bij Ben/02/Dutchtone zijn dat er veel meer dan bij KPN/Vodafone.

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Plaats en (vooral) toestel zijn erg belangrijk in de ontvangst vergelijking. Ik heb nu 2,5 jaar telfort icm een ericsson t28 en ik heb bijna altijd goed bereik, en ook de verbinding is er op vooruitgegaan. Er zullen altijd wel schaduwplekken blijven, maar volgens mij heb je daar meer last van als je een brak telefoontje hebt. (lees: Antenneloze lulijzers ;) )

Bdw, hebben meer mensen nog steeds Telfort in hun display staan? Sommige kennissen hebben al de O2 aanduiding, maar hier blijft er vrolijk Telfort in staan. Bij Vodafoon/Libertel hebben ze het ook nog niet helemaal begrepen.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 23:06 schreef Makkie80 het volgende:
In Almelo/Hengelo/Enschede altijd lekker bereik met Telfort/O2 gehad... Ben er zeer tevreden over!
Zou dat niet komen omdat Telfort zo'n leuke telfoonactie heeft op de Universiteit Twente en dara dus wle goed bereik moet leveren? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 18:10 schreef Pc123 het volgende:
Hier is het dus precies andersom, 02 doet het hier prima, KPN ook, Ben heeft bijna geen ontvangst. Elke provider heeft wel een aantal plaatsen waar ie het slecht doet. Bij Ben/02/Dutchtone zijn dat er veel meer dan bij KPN/Vodafone.
Waar is hier ? ;)

Verwijderd

ik heb ook o2 nu! en ben er erg tevreden mee!!
ik woon in Gronigen (Stadskanaal)
alles werkt goed en er is ook een goede klantenservice!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb een 180 min. abo bij O2, en t werkt heerlijk!
Ok, ik woon in Rotterdam, maar in vrijwel elke plaats waar ik kom heb ik 4 tot 5 streepjes bereik (Nokia 3310). Let wel op dat verschillende merken toestellen ook verschil in bereik kunnen hebben. Heb 3 telefoons, 1x Siemens met Dutchtone, 1x Siemens met O2 en 1xNokia met O2, en met de Nokia heb ik altijd meer bereik dan met de Siemens op hetzelfde netwerk.
Btw, Ben is toch echt het slechtste netwerk naar mijn mening.

• sigma01
[b]Op zondag 12 mei 2002 17:23 schreef Tha_ExOrCiSt
Btw, Ben is toch echt het slechtste netwerk naar mijn mening.
Daar ben ik het niet mee eens, was vandaag vlakbij de belgische grens. Een O2 telefoon was al 5km voor de grens van het netwerk afgevallen terwijl ik met ben nog steeds ontvangst had. Toen ik ging kijken welke netwerken mijn telefoon allemaal kon "zien" zat alleen ben er als nl netwerk bij (verder orange, proximus en mobistar). Maar ik denk dat de staat van het netwerk van plaats tot plaats verschilt.
Maar over het algemeen is d* het slechtste (daarna telfort).

• Klovan
Update na vorige post:
Na een paar dagen, sinds ik een abbo had van O2 werd ik opgebeld door O2 met nog wat vragen en of het allemaal beviel en of de gegevens klopten enzo ;)
Dit vond ik wel een knap staaltje werk!

Ervaringen met Klantenservice:
* Klovan heeft al een aantal keren gebeld naar de klantenservice.
ze waren altijd aardig en stonden me goed te woord ;)

Minder puntje:
alleen is het jammer dat je niet kan zien hoeveel je hebt gebeld/smst/GPRSt.. dit is niet erg handig omdat je met alle 3 aan een bundel zit, die je op moet maken ;(
Toen ze (in het 1ste punt) opbelden, heb ik dat ook verteld en ze zeiden idd dat dat niet erg handig was en ze gingen kijken of dat wel mogelijk gemaakt zou kunnen worden :+

Verdere Bereik:
In de trein van Arnhem-Utrecht Utrecht-Harderwijk, goede ontvangst af en toe wat minder worden, maar na een paar seconden had je weer (bijna) volle ontvangst. Vergeleken met Dutchtone (Orange) had je betere ontvangst op die stukken :) * Klovan had nl 2 mobieltjes mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 00:32 schreef Klovan het volgende:
Na een paar dagen, sinds ik een abbo had van O2 werd ik opgebeld door O2 met nog wat vragen en of het allemaal beviel en of de gegevens klopten enzo ;)
Dit vond ik wel een knap staaltje werk!

Ervaringen met Klantenservice:
* Klovan heeft al een aantal keren gebeld naar de klantenservice.
ze waren altijd aardig en stonden me goed te woord ;)
Volges mij is er structureel wel wat veranderd, als ik mensen hoor die een tijd geleden Telfort hadden en mensen die nu O2 hebben, is dat toch wat positiever geworden. :)

Verwijderd

Ik woon ook omg. Tilburg, heb al jaar telfort , nu inmiddels O2 op me schermpie maar ik vind het wel toppie! En ik sluit dalek weer een nieuwe abbo bij ze af, ff goedkoopste zoeken ;) :D

Verwijderd

/me heeft nog steeds Telfort op zijn schermpje staan.......

• Klovan
Op maandag 13 mei 2002 11:55 schreef Rats het volgende:
/me heeft nog steeds Telfort op zijn schermpje staan.......
bij de meeste telefoons zou dat gewoon verandert moeten zijn, welke telefoon heb je :?

Verwijderd

Een nokia 3310 en als ik hem in mijn siemens c35 stop. Staat der ook nog Telfort. Of zou de centrale hier nog moeten wordne aangepast ofzo?

• Klovan
Op maandag 13 mei 2002 16:44 schreef Rats het volgende:
Een nokia 3310 en als ik hem in mijn siemens c35 stop. Staat der ook nog Telfort. Of zou de centrale hier nog moeten wordne aangepast ofzo?
zie hier de uitleg erover:
[url="http://Telfort weet naam op het scherm wel te wijzigen"]http://www.webwereld.nl/nieuws/11058.phtml[/url]
Telfort/O2 past ook de 'sms-truc' toe maar onderneemt zelf actie naar de klant toe. "De komende drie weken sturen we alle actieve klanten een speciaal sms-bericht waarmee de naam in het toestel gewijzigd kan worden", zegt Ina van der Meulen van O2. In dat bericht is informatie verwerkt die de gegevens op de simkaart wijzigt. Als de instructies in het bericht uitgevoerd worden, verschijnt de nieuwe naam in het scherm.
dus je hebt nog wel kans dat het gaat gebeuren :7

Verwijderd

Zou het dan ook mogelijk zijn om mijn eigen naam op te geven :D Dan zet ik der mooi KPN op en dan mijn mobiel verkopen, en hopen dat de koper niet zo slim is om de simkaart te bekijken >:)

Verwijderd

Topicstarter
Owk ik ben er uit, vanmiddag ga ik ff naar de stad een O2 abbo halen. :Y)
Ik zal hier nog wel even wat posten wat mijn ervaringen zijn :)

• jjbstolk
  • Laatst online: 11:44
Op zondag 12 mei 2002 17:14 schreef Honda_rullez het volgende:
ik heb ook o2 nu! en ben er erg tevreden mee!!
ik woon in Gronigen (Stadskanaal)
alles werkt goed en er is ook een goede klantenservice!
Heejz als jij in Stadskanaal woont, weet jij toevallig ook of je in Onstwedde en Mussel nog een beetje beriek hebt? Ik he nu nog Vodafone maar wil O2 + GPRS nemen maar dan meot ik ook bij m'n vriendin goed bereik hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:17 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Heejz als jij in Stadskanaal woont, weet jij toevallig ook of je in Onstwedde en Mussel nog een beetje beriek hebt? Ik he nu nog Vodafone maar wil O2 + GPRS nemen maar dan meot ik ook bij m'n vriendin goed bereik hebben.
Heb je bij je vriendin thuis niiks beter te doen dan je telefoon op te nemen >:)

• jjbstolk
  • Laatst online: 11:44
Op dinsdag 14 mei 2002 15:22 schreef Rats het volgende:

[..]

Heb je bij je vriendin thuis niiks beter te doen dan je telefoon op te nemen >:)
O zeker wel, maar ik woon zelf in Ridderkerk, dus als ik bij m'n vriendin ben ik er altijd voor minimaal een weekend dus dan blijft er nog genoeg tijd over voor bellen e.d. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu O2 hiero, en valt me niks tegen.

Het begon gister al dat ik een bankafsrchrift had dat ouder was dan een maand, dat had ik ook met Ben, toen moest ik wa8ten op een nieuwe, maar bij O2 was het even de service desk bellen en alles was geregeld! :)

Wat ontvangst betreft is het niet meer maar ook niet minder als Ben. Ik moet nog wel even naar glimmen ;) Ik zal binnenkort ook even kijken hoe het is binnen gebouwen.

• Klovan
In de binnenstad van Harderwijk heb je met bijna geen één provider ontvangst, maar met O2 heb je zelfs in sommige winkels ontvangst ;)

Alleen weet ik niet hoe mijn e-mail ingesteld moet worden op m'n telefoon..
Dus toen belde ik de klantenservice en die wisten het niet en ze vertelden me dat ik op hun site moest kijken, of op kantooruren moest bellen, want dan was het wireless-team er :)

Nou die site van hun... beetje jammer, maar die is nog niet helemaal "af" heb ik het idee, je kan een heleboel spul niet vinden en sommige dingen werken ook nog niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:07 schreef Klovan het volgende:
Nou die site van hun... beetje jammer, maar die is nog niet helemaal "af" heb ik het idee, je kan een heleboel spul niet vinden en sommige dingen werken ook nog niet ;(
Idd, daar mag nog wel wat aan gesleuteld worden, dit kreeg ik terug toen ik de site aant pingele was:

H:\>ping www.o2.nl

Pingen naar remus-fcms600.london.02.net [193.113.120.107] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 193.113.120.107: bytes=32 tijd=451 ms TTL=238
Antwoord van 193.113.120.107: bytes=32 tijd=390 ms TTL=238
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 193.113.120.107: bytes=32 tijd=381 ms TTL=238

Ping-statistieken voor 193.113.120.107:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1 (25% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 381 ms, Maximum = 451 ms, Gemiddeld = 305 ms

niet goeeed :(

• Glacier
  • Niet online
Heb zelf ook Telfort (dat staat nog in beeld)...ontvangst is goed...minimaal 3 streepjes, door heel NL heen...
Alleen vraag ik me af wat die e-mail feature in het menu is...wat kun je er mee en hoeveel kost dat?

• Klovan
Op woensdag 15 mei 2002 12:53 schreef Glacier het volgende:
Heb zelf ook Telfort (dat staat nog in beeld)...ontvangst is goed...minimaal 3 streepjes, door heel NL heen...
Alleen vraag ik me af wat die e-mail feature in het menu is...wat kun je er mee en hoeveel kost dat?
* Klovan kan er niks mee, maar vanmiddag ga ik opbellen met de klantenservice en vragen hoe ik het moet instellen..

Ik verwacht dat het via Wap gaat oid :? dus dat zijn gewoon belminuten, of je moet gebruik maken van GPRS en dan kost het alleen de data :)

Verwijderd

Hier in Breda ook telfort/O2, redelijk bereik. Ik woon midden in het centrum, zet ik één voet buiten de deur, perfect bereik maar binnen niet echt. Maar goed, de rest deed het allemaal niet of minder goed, dus ik houd het nog maar bij O2. Op m'n nokia 3310 staat ook nog steeds NL telfort. Zal vast wel een keer veranderen.

• Glacier
  • Niet online
Ik keek dus net ff op de o2 site. Daar staat :
Daarop kun je de e-mail van al je andere e-mailadressen binnenhalen. OP je mobiele telefoon kun je bovendien elke keer via sms een seintje krijgen dat er nieuwe e-mail in je centrale mailbox is gearriveerd
Nou wilde ik me dus registreren en er staat :
In verband met het grote aantal aanmeldingen kun je tijdelijk niet registreren.

Probeer het later nog eens.
Nu had ik dit een week geleden ook al, toen ik me ergens anders voor wilde reggen...wat zijn die lui aan het klooien?

Verwijderd

Bij mij is alles wel goed enzo, alleen gaat mijn beltegoed altijd zo snel op! Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. :{

Verwijderd

Voor diegene die nog steeds Telfort in de foon hebben staan, probeer eens het netwerk handmatig te zoeken. Misschien dat hij hem dan goed pakt.

Maar ik heb wel een vraag, ik las al dat o2 goed bereik had in Groningen, maar geldt dit ook voor de stad? En dan de hele stad, en zoniet.. waar niet dan?
En Almelo... daar geldt dezelfde vraag voor.

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Op vrijdag 17 mei 2002 00:52 schreef Exunos het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nergens slecht bereik gehad in Almelo met O2 (Telfort) en gebruik het nu bijna een jaar... :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik heb al meer dan 2 jaar Telfort/O2. In het begin viel hij op sommige plekken wel eens weg. Maar ik heb nu door het hele land nooit minder dan 3 streepjes bereik!

(met uitzondering van de trein in bosachtige trajecten, zoals bijvoorbeeld Hilversum-Amersfoort en Den Bosch-Eindhoven)

Ik kom door vrijwel heel het land.. (echt van het Limburgse heuvelland tot in de uitgestrekte Groningsche weilanden) en heb nergens problemen gehad.. alleen de waddeneilanden weet ik niet (Texel wel, da's prima).

Klantenservice ben ik ook goed over te spreken, altijd vriendelijk en snel geholpen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05-2025
Ontvangst met m'n M52i (postbank) toestel is op sommige plekken bagger. In Enschede waar ik zit (op de 12e verdiepig): geen probleem.
Op de veluwe in sommige plaatsen IN HUIS: vaak totaal geen ontvangst en buitenshuis regelmatig ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 00:52 schreef Exunos het volgende:
Maar ik heb wel een vraag, ik las al dat o2 goed bereik had in Groningen, maar geldt dit ook voor de stad? En dan de hele stad, en zoniet.. waar niet dan?
Ja, ik heb o2 nu een paar dagen en kom op veel plekken in de stad en overal heb ik bereik, behalve in kelders van gebouwen is het nogwel es weinig maja, dat had ben ook.

Gister was ik in tolbert(ook zon gat), khad daar 4 vd 5 streepjes bereik :)

• harryslinger
  • Laatst online: 04-01 19:51
Op zaterdag 18 mei 2002 13:39 schreef Azbest het volgende:

[..]

Ja, ik heb o2 nu een paar dagen en kom op veel plekken in de stad en overal heb ik bereik, behalve in kelders van gebouwen is het nogwel es weinig maja, dat had ben ook.

Gister was ik in tolbert(ook zon gat), khad daar 4 vd 5 streepjes bereik :)
Ik zit hier vlakbij het noorderplantsoen met telfort en daar heb ik in huis op de 1e verdieping 1 streepje tot geen bereik.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 15:49 schreef harryslinger het volgende:

[..]

Ik zit hier vlakbij het noorderplantsoen met telfort en daar heb ik in huis op de 1e verdieping 1 streepje tot geen bereik.
wavoor telefoon heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je op de tuinbouwdwars straat zit, een maat van me woont daar, heb ik 2-3 streepjes

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier in Zuid-Limburg (van Maastricht tot Landgraaf tot Sittard :P) kun je vrijwel overal ongestoord bellen. Er zijn echter wel een paar plekken waar de boel soms wegvalt (in de dalen, een paar kleine straatjes), maar dat zijn maar heel erg weinig gebieden vergeleken met die grote landoppervlaktes.

Bovendien is KPN ook niet overal super hier :)
En dutchtone zuigt hier gewoon. Daar zijn geen woorden voor :+ maar met d* heb je echt heel veel problemen hier...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Ga er maar gewoon van uit dat in elke grote stad van elke grote provider goeie ontvangst is :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39
Op zondag 05 mei 2002 19:56 schreef Azbest het volgende:
M'n abbo bij Ben loopt binnekort af, en dus wordt het weer zoeken naar een nieuwe gsm, ik weet al welke ik wil hebben, alleen nog niet welk netwerk.
Als je tevreden over Ben bent dan kan je een contracts verlenging doen, betaal je geen aansluit kosten en bij 2 jaar krijg je €50,- retour. :)

Dekkingskaart kan je op de site van Ben vinden (Ik ben Ben >> Netwerk >> Binnenland)

Voor gedetaileerde / betrouwbare info: 0800-7111 (Vraag naar "postcode check"(blijf net zo lang aan de lijn tot dat je iemand krijgt))

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-02 14:42

Thorne

Forrester

Ik SMS weer gratis met O2 met één of andere centrale in het buitenland, mij hoor je niet klagen...

Bij Bennie© werkte dit niet meer.

>specs<

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 20:58 schreef Thorne het volgende:
Ik SMS weer gratis met O2 met één of andere centrale in het buitenland, mij hoor je niet klagen...

Bij Bennie© werkte dit niet meer.
Uhm, bullshit?

Volgens mij is dit geblokkeerd door ALLE Nederlandse aanbieders... :?

Verwijderd

In Midden-Limburg hoef je ook al niet aan te komen met Telfort/O2, bereik van niets.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 22:17 schreef m0_oh het volgende:

[..]

Uhm, bullshit?

Volgens mij is dit geblokkeerd door ALLE Nederlandse aanbieders... :?
Is t ook, dit kan dus gewoon niet. :+

Verwijderd

Nou ik woon in Friesland en daar is het bereik van Telfort?O2 erg bedroevend. Ik had eerst een prepaid Telfortkaart via postbank-actie.......nou deed het voor geen meter hier. en in Noordoost Groningen ook niet!!

• Klovan
Op zondag 19 mei 2002 03:31 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Is t ook, dit kan dus gewoon niet. :+
misschien bedoelt ie www.o2.nl->Free sms ;)

Verwijderd

in zwolle goed bereik !!!!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 08:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[offtopic]
wat een naam trouwens... O2

Ik zou denk ik weer Ben nemen, Vodafone is niet te betalen man!

/dev/null

Pagina: 1