tv kaart met meerdere tv beelden en andere vragen

Pagina: 1
Acties:

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Topicstarter
ok ik zoek dus een tv kaart en aangezien ik al tig modellen ben tegengekomen wordt ik een beetje duizelig
bijna net zo erg als met 3d kaarten

maar ja ik wil dus op zn minst dat de kaart een zelf samen gestelde mozaiek van tv zenders kan weergeven
dus ergens boven in mn scherm (of waar ik maar wil) dat ik daar bv tmf, cnn, en yorin windows heb staan

ik weet dat de PINNACLE Studio PCTV SAT dit kan (het heet dan Multi-zender matrix)
-----------------------------------------------------------

Andere Vragen:
1 wat is eigenlijk de doorgaanse term hiervoor?
2 maar ja kunnen alle pinnacle kaarten dit?
3 kunnen hauppauge kaarten dit ook?
4 welke chip moet je hebben waar je geen last hebt van interlacing
5 welke chip heb je nodig als je canal+ wilt kunnen decoderen?

en zijn er zowieso duidelijke vershillen tussen deze 2 merken met in de back of my mind dat ik ook wil gaan capturen.

ik heb trouwens het volgende systeem hiervoor
athlon xp1700
512 ddr
100gb 8mb cache western digital

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb zelf een pinnacle studio pctv rave, deze ondersteunt ook de multizender matrix. De kaart heeft een bt484 chipset.
Dit is een veelgebruikte chipset voor tv-kaarten.

Om canal+ te kunnen decoden ben je een progje nodig welke jouw chipset ondersteunt. Aangezien de meest ondersteunde de bt484 is, is het handig een kaart te kopen met deze chipset omdat vele progjes niet werken (of geen goed beeld of geen geluid) en je dus meer kans hebt een goed werkend progje te vinden.

Capturen kun je wel vergeten want de kwaliteit is kut :(, minder dan de kwaliteit van de tv-overlay. Ook in premiere is de kwaliteit niet goed. Dus wil je video capturen voor bijv video montage koop dan een aparte video capture kaart (bijv dc10+ ). :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Op zondag 05 mei 2002 19:56 schreef JaWa het volgende:
...
maar ja ik wil dus op zn minst dat de kaart een zelf samen gestelde mozaiek van tv zenders kan weergeven
dus ergens boven in mn scherm (of waar ik maar wil) dat ik daar bv tmf, cnn, en yorin windows heb staan
...
Ik weet niet of je dat ook bedoelde maar ik post het maar effe:
Je kunt dus niet meerdere zenders tegelijk 'live' kijken.
Met de mozaiek krijg je gewoon allemaal afbeeldingen van de tv zenders die steeds na elkaar worden gerefreshed.