Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat
die staat toch wel half duplex? je modem kan namelijk geen full duplex aan..
normaal gesproken zou de switch het wel aan moeten kunnen maar ja je hebt er ook van die (goedkope) switches bij die dat niet doen....
A wise man's life is based around fuck you
Met het risico een domme reactie te gevenOp zondag 05 mei 2002 19:54 schreef zwelgje het volgende:
die switch, daar heb je ook je ADSL modem op aangesloten neem ik aan?
die staat toch wel half duplex? je modem kan namelijk geen full duplex aan..
normaal gesproken zou de switch het wel aan moeten kunnen maar ja je hebt er ook van die (goedkope) switches bij die dat niet doen....
Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat
dat is de manier die ik altijd gebruik bij pc's/netwerken ... dingen uitsluiten zodat het nog maar 1 ding kan zijn... dan kan je beginnen aan je oplossing bedenken.
Verwijderd
Heb zelf ook een semi-Pro modem en nix aan de hand! zit ook in netwerk met switch enzo..
40k/sec moet zo'n switch kunnen trekken lijkt mij... dus wat is het probleem?
Hmmm... ik zou niet weten hoe. Ik kan nergens in de handleiding vinden hoe dat zou moeten. Ik zou dus ook niet weten naar welk ip-adres ik moet telnetten om dat voor elkaar te krijgen....Op maandag 06 mei 2002 06:52 schreef Kev0867 het volgende:
kan je de switch programmeren??
Hmmm.... nu aan t internetten, op de switch, met beide peecees aan (slechts eentje ingelogd) en ik haal 53 k/sec .... eens ff testen of de snelheid weer terugvalt als ik de ander uitzet...
[edit2]
Wie t weet mag t zeggen -> ook met één peecee haal ik nu de 53 k/sec.....
[/edit]
Sinds ik een EDIMAX 10/100Mbit Switch heb gekocht. is het zo laat.
Switch? BAD?
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
1 10/100 Mbits Switch + tweaked modem deraan.
Wij zitten via BBned/Eweka opt internet..
We hadden int begin ook erg trage verbinding, maar ineens wast over
Als dat zo is, sluit het modem dan eens aan via een kruis-kabel op een gewone poort.
Zijn je patch-kabels wel volgens de norm samengesteld?
Lees de onderste twee replies van deze: [topic=466228] topic
In deze topic staan voor jou waarschijnlijk ook nog wel wat nuttige zaken, oa over de Edimax.
[topic=463449]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De kabel die van mijn NT servertje liep naar mijn modem hebben we verlengt met een andere kabel (andere kleurcombi) door er zo'n blokje tussen te zetten (kweet niet hoe zo'n ding heet)en als het goed is moet het nu een crosscable zijn. Ik kan prima pingen naar een site, maar het laden ervan is zooooooooooooooo traag. Windows update kan niet meer, downloaden is ook enorm traag.
Ik heb dus net geprobeert om de kabel in het andere poortje te te doen (nr 1) maar daarmee heb ik helemaal geen verbinding! Is het mogelijk dat er een foutje is gemaakt met de tweak? ik heb um nodig vanwege de routerfunctie, dus terug tweaken moet ik effe over nadenken (tis niet echt een optie)
Je geeft zelf al aan dat je niet veel vertrouwen hebt in die kabel.
Vervangen die hap voor een nieuwe on-onderbroken UTP-kabel en draaien maar.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik denk persoonlijk ook dat het in de kabel ligt. Maar beide kabels zijn goed. Kan het mischien niet zo zijn dat mijn server, die voorheen als router en proxy diende, de boel nogsteeds probeert te delen? Op dit moment staat hij uit, en is mijn internet wel Ietsjes sneller, maar daar is ook alles mee gezegd....Op vrijdag 10 mei 2002 14:32 schreef AvK het volgende:
Grote kans dat dat het probleem in de verlengde kabel zit.
Je geeft zelf al aan dat je niet veel vertrouwen hebt in die kabel.
Vervangen die hap voor een nieuwe on-onderbroken UTP-kabel en draaien maar.
Ik dacht: Laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik mijn oude 10Mbit hubje ertussen gooi met een crosskabel. En ja hoor, hij doet het weer op volle snelheid!!
Het is een hoop gepruts, maar het zit als volgt is elkaar:
1
2
3
4
5
6
7
8
| modem clients server
\ | /
crosscable | /
\ | /
10Mbit Hub | /
\ | /
crosscable | /
\----Switch----/ |
De reden dat ik het zo moest doen is omdat ik even geen lange Straightcable had. De modem staat namelijk 2 kamers verderop.
Die kabels die we gemaakt hebben zijn geen CROSScable's.. die andere kleuren combi maakt nix uit, (zijn nog steeds 1 op 1 ) .. dat 'blokkie' is een 1 op 1 geval, dus de kabel is niet Crossed.. ik heb zo'n vermoeden dat het probleem komt door de Switch... (niet 100% zeker) Heb de config al bij een persoon of 5 gemaakt, en deze hebben ALLE OF 100Mb of 10Mb, geen Mixed. afijn.. ut werkt, maar ut zou op 1 switch motte werken en niet met een hub ertussen..
Macconner! | speed 733@1007 :)
Als je Internet via MXstream wordt het 10Mb kanaal gebruikt (half-duplex) en als je bestanden uitwisselt van PC1 naar PC2 gaat dat op 100Mb snelheid (full-duplex). Uiteraard alleen als je netwerkkaarten die verschillende snelheden/duplexen aankunnen.
Het is GEEN switch, er wordt namelijk niks aan packet-handling gedaan.
Zelf draai ik al meer als een half jaar op die manier en nog geen enkel probleem ondervonden.
Voor MXstreamers met een getweaked modem en een netwerk is het de ideale (goedkoopste) oplossing zo'n Edimax Multispeed HUB.
Tot zover de reclame
[Edit:
Macconner schrijft:
"Die kabels die we gemaakt hebben zijn geen CROSScable's.. die andere kleuren combi maakt nix uit, (zijn nog steeds 1 op 1 )"
Edit]
UTP-kabels zijn dus NIET 1 op 1. Deze fout wordt zeer vaak gemaakt en hierdoor loopt menig netwerk niet op de snelheid die hij zou kunnen !
De meeste netwerk-problemen worden veroorzaakt door slechte kabels. UTP-netwerken maken gebruik van 8-aderige kabels waarvan 'slechts' 2 aderparen worden gebruikt voor een computer-netwerk.
Aderpaar 1-2: Netwerk-Zenden
Aderpaar 3-6: Netwerk-Ontvangen
Aderpaar 4-5: ISDN/Telefonie
Aderpaar 7-8: Signalering
Maak je kabels als volgt:
De norm voor UTP is:
1 wit/oranje
2 oranje
3 wit/groen
4 blauw
5 wit/blauw
6 groen
7 wit/bruin
8 bruin
Bij een netwerk worden de volgende aders gebruikt:
1 wit/oranje
2 oranje
3 wit/groen
6 groen
De verschillende aderparen zijn onderling getwist. Namelijk
1 en 2 = wit/oranje - oranje
3 en 6 = wit/groen - groen
4 en 5 = blauw - wit/blauw
7 en 8 = wit/bruin - bruin
Voor de volledigheid,
Een kruiskabel ziet er als volgt uit:
Linker stekkertje:
1 wit/oranje
2 oranje
3 wit/groen
6 groen
Rechter stekkertje:
1 wit/groen
2 groen
3 wit/oranje
6 oranje
Verloopstekkers - Verbindingsblokjes - Doorlus doosjes - enz. geven per definitie een slechtere verbinding en wil je dus niet in jouw high-performance netwerk zien.