Toon posts:

Geluidsuitval JVC versterker & brom geluid bij TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik heb sindskort een nieuwe versterker (JVC 8012R) en een nieuwe TV (JVC AV28 X10S), maar nu heb ik enkele probleempjes met beide.

Bij de versterker valt het geluid ff weg zodra ik een electrisch apparaat aan/uitzet of soms spontaan.

De TV geeft een irritant bromgeluid als die langere tijd aanstaat en dan alleen bij het kijken naar normale TV zenders (ik neem dus aan dat het probleem bij de tuner ligt)

Ik dacht zelf dat het eraan kan liggen dat beide apparaten niet geaard zijn.

Alleen nu vraag ik me af hoe kan ik deze aarden en ligt het hier wel aan?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Is misschien idd je aarding.
Als je gewoon nieuwe audio-stekkers gebruikt zou alles goed moeten gaan en verder hoef je eigenlijk verder niets te doen. Maar ik neem aan dat dat al het geval is als je 2 nieuwe apparaten hebt?

Ik heb het wel eens gehad dat als je de stroomstekker van 1 van de apparaten omdraaide allerlei problemen zich spontaan oplosten.
Maar dat was wel vaag en ik kan ook niet verklaren waarom dat een probleem was maar misschien wel het proberen waard.

Als je je apparaten echt wil aarden heb je wel een geaard stopcontact nodig.
Wat je altijd nog kan doen is je TV kabel in de meterkast aan de aarde leggen. Omdat die afscherming van de TV kabel vrijwel altijd in een TV aan de aarde ligt, zullen via alle stekkers alle apparaten die aan de TV hangen ook geaard worden.

succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ben erachter gekomen dat het stoppen met muziek niet te maken heeft met versterker, maar met de computer.

Zit een Creative Labs Live Player 1024! in geloof ik. Hij is met de digitale uitgang verbonden met de versterker.

Heb nu ook de computer en versterker geaard aan de verwarming dus daar kan het niet meer aan liggen.

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen dan? kapotte geluidskaart? voeding?