[M35i] NiMH accu de geest gegeven?

Pagina: 1
Acties:

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu een maandje of twee een Siemens M35i. Verder naar alle tevredenheid enzo, menuutje werkt prima, niets mis mee. Maar mijn probleem is dat de standbytijd mijns inziens te kort is, sinds een tijdje. Aan het begin was het iets van 4 dagen ofzo en ik had hem dan meestal 's nachts ook uitstaan. Maar de laatste paar dagen is het zo dat als ik hem 's avonds oplaad, uurtje of 8 's avonds, dat hij dan de volgende dag de avond net aan haalt. Het is een 500 mAH NiMH accu, vrij lage capaciteit dus. Ik heb laat hem tegenwoordig ook vaak 's nachts aanstaan en ik bel dus bijna nooit. Dan is het toch vreemd dat ie zo kort meegaat :?

Ik zit er dus nu over te denken om een Li-ion accu te kopen, aangezien ik hier diverse goede verhalen over gezien en gehoord heb.
Bijvoorbeeld deze, een origineel Siemens, maar ook MAAR :? 600 mAH:
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,NL_nl_0_product%253AMW%252FACCMW%252FBAT%252FACCL36880N4001A101%252Fdesc,FF.html

Nu is mijn vraag, is mijn oude batterij (bijna) dood :? En is die Li-ion accu nu echt zoveel beter? En wat kost zo'n ding? Ik heb geinformeerd bij een winkel bij ons in de buurt, deze kostte € 27, maar is er niet iets van een soort pricewatch voor deze dingen? Thnx in advance.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Kan je met de optie battery onderhoud niet de levensduur weer verlengen als je dat een paar keer doet?

no comment

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 21:32 schreef Martinus het volgende:
Kan je met de optie battery onderhoud niet de levensduur weer verlengen als je dat een paar keer doet?
Ik heb al diverse keren deze optie gebruikt, maar het wordt dan de eerste keer 1,5 dag (standby) en het wordt dan weer net zo snel 1 dag, helpen doet het dus niet echt ;(

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 08:37 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Ik heb al diverse keren deze optie gebruikt, maar het wordt dan de eerste keer 1,5 dag (standby) en het wordt dan weer net zo snel 1 dag, helpen doet het dus niet echt ;(
JE batterij is gewoon lui geworden, beste is idd gewoon een Li-ion batterij te kopen, kun je ook gewoon opladen wanneer je maar wilt.
succes :)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

De optie "accuonderhoud" is niet goed voor je batterij (al doet de naam het wel vermoeden!). Ik heb de c35 gehad (zelfde spec. als m35) en had precies hetzelfde probleem. Ik hoorde er over via diverse fora (meervoud van forum ??).

Het is wel opvallend dat deze optie niet meer op de nieuwe serie van siemens zit (de 45 serie).

Succes is een keuze

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 13:26 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

JE batterij is gewoon lui geworden, beste is idd gewoon een Li-ion batterij te kopen, kun je ook gewoon opladen wanneer je maar wilt.
succes :)
Keej, ik ga zo denk ff informeren wat de capaciteit is enzo. Ik had nog een vraag, is die accu ook lichter qua gewicht?

EDIT: vreemde is, hoe kan ie OP zijn na 2 maanden :? Me nokia was na een jaar nog goed?

Verwijderd

"automatisch netwerk zoeken" uitzetten kan ook wel es helpen,... slurpt batterij leeg.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 13:40 schreef Maxster4th het volgende:
De optie "accuonderhoud" is niet goed voor je batterij (al doet de naam het wel vermoeden!). Ik heb de c35 gehad (zelfde spec. als m35) en had precies hetzelfde probleem. Ik hoorde er over via diverse fora (meervoud van forum ??).

Het is wel opvallend dat deze optie niet meer op de nieuwe serie van siemens zit (de 45 serie).
Da's omdat daar Li-ion inzit, daar hoeft dat niet bij.

Ik heb hiervoor een M35 gehad en je merkte wel dat op het einde de batterij duidelijk minder dan in het begin was. Batterijonderhoud heb ik maar heel weinig gedaan, maakte altijd de batterij leeg. Het grote voordeel bij mij was dat ik de batterij van mijn C35 bewaard heb, daarmee kon ik telkens switchen zodat de batterij zelf ook nog een paar dagen had om leeg te lopen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 16:32 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Da's omdat daar Li-ion inzit, daar hoeft dat niet bij.

Ik heb hiervoor een M35 gehad en je merkte wel dat op het einde de batterij duidelijk minder dan in het begin was. Batterijonderhoud heb ik maar heel weinig gedaan, maakte altijd de batterij leeg. Het grote voordeel bij mij was dat ik de batterij van mijn C35 bewaard heb, daarmee kon ik telkens switchen zodat de batterij zelf ook nog een paar dagen had om leeg te lopen.
Hoe lang deed jouw accu het op het einde zeg maar (1-2 dagen :?) En hoe lang had je het toestel al? Btw, ik heb toch maar die Li-ion gekocht, die gaat langer mee, is lichter :) en kan altijd in de lader. Dat deed ik nooit met me NiMH btw.

[offtop]
Bevalt die T65 die je nu hebt btje? VInd het wel een 1337 ding eigenlijk :) Oogt alleen een beetje dik, maar verder ziet ie er flex uit en het menu werkt ook lekker.
[offtop]

Verwijderd

Verschilt gewoon per batterij, ik heb de mijne nu ook al 3 kwart jaar en gaat goed mee. Doe hem in de lader wanneer ik wil :+ (ik weet dat het niet goed is, maar heb hem gewoon af en toe vol nodig)
Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:38 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Hoe lang deed jouw accu het op het einde zeg maar (1-2 dagen :?) En hoe lang had je het toestel al? Btw, ik heb toch maar die Li-ion gekocht, die gaat langer mee, is lichter :) en kan altijd in de lader. Dat deed ik nooit met me NiMH btw.
2 dagen en als ik hem bijna niet gebruikte 3. als ik veel belde was hij echt snel leeg, soms wel 1 dag.
Ik heb hem iets langer dan een jaar gehad.
[offtop]
Bevalt die T65 die je nu hebt btje? VInd het wel een 1337 ding eigenlijk :) Oogt alleen een beetje dik, maar verder ziet ie er flex uit en het menu werkt ook lekker.
[offtop]
Ja, die bevalt echt goed, toetsen zijn ff wennen, maar dat gaat wel lukken :P

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ey mensen, ik heb nu net die Li-ion (600 mAH) opgeladen en ik ga is kijken hoe lang die het volhoudt. Als ie niet "goed" is mag ik hem terugbrengen van de telefoonwinkelmevrouw :7 Hij voelt wel stukkie lichter, das wel fijn :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 06 mei 2002 17:26 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

2 dagen en als ik hem bijna niet gebruikte 3. als ik veel belde was hij echt snel leeg, soms wel 1 dag.
Ik heb hem iets langer dan een jaar gehad.
[..]

Ja, die bevalt echt goed, toetsen zijn ff wennen, maar dat gaat wel lukken :P
Keb ook een T65 besteld :) Als 't goed is komt ie morgen of overmorgen :)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Op maandag 06 mei 2002 16:32 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]
....
Da's omdat daar Li-ion inzit....
Das nie waar hoor, ik heb de c45 maar hij heeft GEEN li-ion!

Succes is een keuze

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

'k heb bij de frontjesboer op de hoek een Li-ion batterij voor mijn PB-Siemens-M35i gehaald en blij dat ik dat heb gedaan voor toen f60,-. De batt. gaat nu ongev. 4 dagen mee met regelmatig gebruik.

De Nihm-batt. is gewoon erg brak en als i eenmaal minder gaat presteren kan je batt.onderhouden wat je wilt maar het wordt nooit meer wat.

Tip: zoek een frontjesboer bij jou op de hoek en koop een Li-ion batt. voor de siemens 35-serie, met een beetje proppen past i in het toestel.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48
Als het dezelfde batterij als die van de S35i is, heb ik er nog 1 liggen. Voor 20 euro istie van jou...
Pagina: 1