Ik heb hier een PC staan die na een tijdje crasht.
Het crashen gebeurt meestal als de proccesor (AMD Duron 1000) zwaar belast wordt. Bij bijvoorbeeld spellen.
Hier een lijstje met de componenten:
K7TA-Pro moederbord
AMD Duron 1000
Riva TnT 2 m64
Op pci :(
128 mb ram
40 gig sumsung hdd
52x speed
de rest lijkt me niet van belang.
Het moederbord is een Image World/Lucky Goldstar met een Via VT8363A chip.
Ik kwam erachter dat de vid. kaart niet gekoeld is.
Volgens de winkel hoeft dat niet.
Er zitten 2 coolers in, een voor de proccesor en een system cooler, de system cooler vind ik wat zwak, hij zuigt maar heel weinig lucht weg. Nadat ik hem verplaatst heb richting de vid. kaart liep hij een tijd zonder te crashen. Ik heb zelfs burn-in van Sysoft Sandra gebruikt, en toen crashte hij niet. Nu had ik em een tijdje uitstaan en na even spelen crashte hij.
Opmerkelijk is dat het eerste PCI slot blijkbaar niet genoeg stroom kan leveren om de vid. kaart bij het opstarten meteen te kunnen gebruiken. Hij moet eerst een tijdje (30 sec.) draaien voordat hij iets doet.
Volgens mij heeft het iets met de cooling te maken.
Het crashen gebeurt meestal als de proccesor (AMD Duron 1000) zwaar belast wordt. Bij bijvoorbeeld spellen.
Hier een lijstje met de componenten:
K7TA-Pro moederbord
AMD Duron 1000
Riva TnT 2 m64
128 mb ram
40 gig sumsung hdd
52x speed
de rest lijkt me niet van belang.
Het moederbord is een Image World/Lucky Goldstar met een Via VT8363A chip.
Ik kwam erachter dat de vid. kaart niet gekoeld is.
Volgens de winkel hoeft dat niet.
Er zitten 2 coolers in, een voor de proccesor en een system cooler, de system cooler vind ik wat zwak, hij zuigt maar heel weinig lucht weg. Nadat ik hem verplaatst heb richting de vid. kaart liep hij een tijd zonder te crashen. Ik heb zelfs burn-in van Sysoft Sandra gebruikt, en toen crashte hij niet. Nu had ik em een tijdje uitstaan en na even spelen crashte hij.
Opmerkelijk is dat het eerste PCI slot blijkbaar niet genoeg stroom kan leveren om de vid. kaart bij het opstarten meteen te kunnen gebruiken. Hij moet eerst een tijdje (30 sec.) draaien voordat hij iets doet.
Volgens mij heeft het iets met de cooling te maken.
|>