Info over oude laptop...

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Niet gelijk dichtgooien!

Ik ben opzoek naar info over mijn gekregen laptop, Een IPC Porta PC, P5-486/DSTN.

Model no : P5-486/DSTN
Part no : P5000C2
Serial no: P5C240492

Ik heb er win95 opgezet, en alles werkt perfect, lekker soepel enzo :). mijn enige probleem nu is: ik wil hem in een netwerk zetten, daarvoor wil ik een pcmcia netwerkkaart erin douwen. alleen weet ik niet welk type ik moet hebben!

En zoiezo wou ik wat meer info erover hebben. Ik heb google al gebruikt, meerder keren. de search van GOT kan ook niks vinden *behalve mijn eerdere tropic hier over*.

Is er misschien iemand thuis met zo'n laptop? en die er wat documentatie over heeft?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

JWO

zou het niet weten over de docu. maar denk dat het een type 1 slot is..

Verwijderd

In principe zou ik gewoon naar een pc-zaak gaan en vragen om een netwerkkaart voor een oude laptop. Zij zouden dan moeten weten welke je kan nemen.
Je zit even met cardbus/(andere-naam-ben-ik-kwijt), en 1 vd 2 is het nieuwe systeem. Volgens mij is dat cardbus. Je moet dus zo een van een ander type netwerkkaart hebben, maar elke verkoper van laptops moet je daarmee kunnen helpen

[edit]
type 1 dus waarschijnlijk ja :)

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Je hebt PCMCIA en CardBus.
PCMCIA is 16 bit, en kan beschouwd worden als de mobiele versie van ISA. Kaarten zijn duur (nu nog).

CardBus is 32 bit, en is zowat mobiele PCI. Kaarten zijn goedkoper dan PCMCIA.

CardBus en PCMCIA worden vaak PCMCIA-kaarten genoemd, wat incorrect is. Het zijn beide PC-cards.

CardBus-slots kunnen 16-bits PCMCIA kaarten gebruiken, hoewel CardBus op een ander voltage loopt dan PCMCIA.

Heb zelf een 486 laptop van Dell, en die kan alleen PCMCIA (16 bit dus) aan.
Waarschijnlijk de jouwe ook.

• Icey
ikzelf denk ook een type 2, maar een éventuele verkoper' zegt dat hij een type II in zijn 486 compac heeft :s

nu snap ik het ff niet, zou toch ook een type I moeten zijn?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik heb wel een TypeII in mijn laptop ... 486 Compraq Contura 420C dingetje

• Icey
dus ik moet een pcmcia hebben, en geen cardbus, ik denk dat ik het maar moet proberen...

• Icey
bedankt allemaal! ik ga het zo snel mogelijk proberen. jullie horen nog van mij :)
Pagina: 1