Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(
Verwijderd
Deze zou het moeten doen.
http://http.distributed.net/pub/dcti/current-client/dnetc-linux-x86-elf.tar.gz
Dan gewoon in de console intypen in de dir waar de client staat. ./dnetc en dan begint ie gewoon.
http://http.distributed.net/pub/dcti/current-client/dnetc-linux-x86-elf.tar.gz
Dan gewoon in de console intypen in de dir waar de client staat. ./dnetc en dan begint ie gewoon.
Tnx, probeer ik vanmiddag meteen ff.
Marc
Marc
Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(
Verwijderd
Ik draai de linux client ook, meerdere malen.
Hier is hoe ik hem installeer:
Download/kopieer dnetc-linux-x86-elf.tar.gz naar je home directory.
Open een terminal (en log evt in onder je eigen naam)
mv dnetc-linux-x86-elf.tar.gz ./bin/
(ps ik zet hem altijd daar, dan istie uit zicht, en doe je er niet 'per ongeluk' wat mee)
(ps2 tuurlijk typ je alleen dnet, en dan de 'tab' toets voor auto complete, toch?
)
cd bin
tar zxvf dnetc-linux-x86-elf.tar.gz
./dnetc
(start de configuratie! als je efkes tijd hebt, gewoon alle opties doorlopen,.. altijd leuk om te weten welke opties er zijn)
(email adres instellen is belangrijk, andere interresante opties zijn mogelijk de server instellingen (proxy?), 'hidden' draaien, en natuurlijk de prioriteit (RC5,OGR=0,blablabla
)
dan,... het echte werk!
./dnetc (start de client met jouw opties)
./dnetc -quiet (start de client, en geef de console weer terug)
./dnetc -noquiet (start de client, en bekijk wat ie doet)
./dnetc -shutdown (stop de client als ie in -quiet mode staat, dan met -noquiet weer starten om te kijken hoe ie het doet)
Phew, okay, dat moet gaan zo!
de ./ is verplicht bij linux, als je een programma wilt starten in de huidige directory. Dit betekend dat hij het programma in de huidige directory moet starten. Dit is om te verkomen dat iemand in jouw homedirectory een 'ls' programma plaats, en jij die braaf uitvoert!
Welkom bij de console van linux!!
Groet
Hier is hoe ik hem installeer:
Download/kopieer dnetc-linux-x86-elf.tar.gz naar je home directory.
Open een terminal (en log evt in onder je eigen naam)
mv dnetc-linux-x86-elf.tar.gz ./bin/
(ps ik zet hem altijd daar, dan istie uit zicht, en doe je er niet 'per ongeluk' wat mee)
(ps2 tuurlijk typ je alleen dnet, en dan de 'tab' toets voor auto complete, toch?
cd bin
tar zxvf dnetc-linux-x86-elf.tar.gz
./dnetc
(start de configuratie! als je efkes tijd hebt, gewoon alle opties doorlopen,.. altijd leuk om te weten welke opties er zijn)
(email adres instellen is belangrijk, andere interresante opties zijn mogelijk de server instellingen (proxy?), 'hidden' draaien, en natuurlijk de prioriteit (RC5,OGR=0,blablabla
dan,... het echte werk!
./dnetc (start de client met jouw opties)
./dnetc -quiet (start de client, en geef de console weer terug)
./dnetc -noquiet (start de client, en bekijk wat ie doet)
./dnetc -shutdown (stop de client als ie in -quiet mode staat, dan met -noquiet weer starten om te kijken hoe ie het doet)
Phew, okay, dat moet gaan zo!
de ./ is verplicht bij linux, als je een programma wilt starten in de huidige directory. Dit betekend dat hij het programma in de huidige directory moet starten. Dit is om te verkomen dat iemand in jouw homedirectory een 'ls' programma plaats, en jij die braaf uitvoert!
Welkom bij de console van linux!!
Groet
Heel veel dank voor de uitgebreide reactie! Ben er inmiddels uit en loopt mooi. Snelheid is iets minder als onder windows (950k tegen 1.07M), maar daar is overheen te komen 
Marc
-die steeds enthousiaster wordt over Linux-
Marc
-die steeds enthousiaster wordt over Linux-
Ik dacht dat de linux client SNELLER was??
Verwijderd
ik heb dezelfde ervaring... Ik heb een DUal Celeron 500@533 en onder windows haal ik ongeveer 10% meer snelheid... Beetje vreemd...
Ligt er heel erg aan welke andere dingen er opgestart zijn
Als je alle services in windows 9x killed en alle deamons van linux, dan is linux sneller
Als je onder linux veel deamons laat draaien en onder windows 9x heb je nix, dan gaat je win-client wel harder ja...
Als je alle services in windows 9x killed en alle deamons van linux, dan is linux sneller
Als je onder linux veel deamons laat draaien en onder windows 9x heb je nix, dan gaat je win-client wel harder ja...
edit:
duidelijk gemaakt over welke win ik het had (hoop ik)
duidelijk gemaakt over welke win ik het had (hoop ik)
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Windows 2000 is op een PPRO iig 100 KKeys/s sneller dan Linux
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de ./ is verplicht bij linux, als je een programma wilt starten in de huidige directory.[/quote]Neuh hoor. Gewoon '.' toevoegen aan je PATH. Da's een verschil tussen Linux & Windows: de eerste kijkt alleen naar de directories in je PATH, de tweede naar PATH én je huidige directory.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 10:09 schreef Onno het volgende:
de tweede naar PATH én je huidige directory.[/quote]Alleen dan in andere volgorde, eerst huidige dir, vind ie hem daar niet, dan zoekt ie path af.
de tweede naar PATH én je huidige directory.[/quote]Alleen dan in andere volgorde, eerst huidige dir, vind ie hem daar niet, dan zoekt ie path af.
Tja, totdat iemand ineens in je directory een programmatje maakt dat je hele harddisk wist als je ls inraust 
Als je een beetje securety wilt zou ik . niet in je path zetten, zeker niet als root.
Als je een beetje securety wilt zou ik . niet in je path zetten, zeker niet als root.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Erm... als je een beetje security hebt kan iemand anders helemaal geen progje in jouw directory zetten...
Verwijderd
Ugh,. puntje in je path zetten,. jakkiebah!
Gewoon typen leren!
Het is een kwestie van aanwennen, en het gaat je gegarandeerd een keer opbreken als je es een keer op een ander systeem ingelogd ben met een console en ssh *uit-ervaring-spreek*
Het standaard gedoe van die puntjeschuinstreepjenaarvoren heeft een goede rede, die ik ook al vertelde
Regel 1 van security: Minimise Risk.
Draai niets wat je niet nodig hebt, vertrouw niemand, laat je computer niet onbeheerd en ingelogd staan, secure je LILO, draaf draaf draaf,.. ho SjB kappe nou! Mail maar efkes als je een goeie security link nodig hebt
Groet
Gewoon typen leren!
Het is een kwestie van aanwennen, en het gaat je gegarandeerd een keer opbreken als je es een keer op een ander systeem ingelogd ben met een console en ssh *uit-ervaring-spreek*
Het standaard gedoe van die puntjeschuinstreepjenaarvoren heeft een goede rede, die ik ook al vertelde
Regel 1 van security: Minimise Risk.
Draai niets wat je niet nodig hebt, vertrouw niemand, laat je computer niet onbeheerd en ingelogd staan, secure je LILO, draaf draaf draaf,.. ho SjB kappe nou! Mail maar efkes als je een goeie security link nodig hebt
Groet
Pagina: 1