[UT] Choppy game?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik snap 't effe niet meer, heb altijd UT gespeeld, ging altijd vloeiend, maar nu dus niet meer. Haal in 't spel niet meer dan 20fps en ik weet 't niet meer. Voor zover ik weet zijn m'n hardware specs niet veranderd. Alleen een nieuwe Windows-install.

Specs:
P4 1.7Ghz
LeadTek GeForce3 TD
512mb ram
Windows XP Prof.

't Gekke is ook dat als ik probeer de originele LeadTek drivers te installeren, dat hij dan beweert dat ik geen product van LeadTek heb! Iemand een idee?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Welke dingen heb je gedaan voordat ie het nog deed? Andere dingen geinstalleerd?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:13
hmm, doe eens de drivers van je Ge-Force er helemaal af, dan computer helemaal uitzetten (ipv rebooten) en dan weer aan. Zo heb ik het ook wel eens gedaan.
Anders zou ik het ook niet weten, format c: als laatste oplossing :7

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
UT al gereinstalled?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Thnx so far.
Maar sterker nog, heb net een Ghost image op m'n hd geknald, zelfde probleem. UT is vers geinstalleerd (GOTY edition, same as usual). In het spel ziet het eruit alsof software-rendering aanstaan. Nieuwste Detonator-drivers werken niet, net als de originele (LeadTek) drivers. Nog meer ideeen iemand? Ga nu 's effe die tip van vga-uninstallen proberen.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
UT begint bij mij de laatste tijd ook te kutten.. normaal speelde ik 1024x768 alles full vloeiend en nu textures low gezet alle effecten uit enzo happerd ie telkens, vreemde is dat ie wel een +/- 60 FPS heeft maar telkens als het druk wordt blijft ie 1 seconde ofzo hangen.. en dan ben je wel mooi dood :(

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15
Op zondag 05 mei 2002 20:30 schreef The System het volgende:
UT begint bij mij de laatste tijd ook te kutten.. normaal speelde ik 1024x768 alles full vloeiend en nu textures low gezet alle effecten uit enzo happerd ie telkens, vreemde is dat ie wel een +/- 60 FPS heeft maar telkens als het druk wordt blijft ie 1 seconde ofzo hangen.. en dan ben je wel mooi dood :(
staat v-sync misschien aan :? Ik had gister namelijk hetzelfde probleem!

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23

Rival24

I'll Be Back

directx maar s ff installen?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Heb van ellende OpenGL maar gebruikt, werkt aardig. Iemand ervaringen daarmee? Nu is m'n geluid trouwens fucked up, had ik toen ook al last van, nog iemand tips daarvoor?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
schop ;)

Ik heb deze problemen nog steeds. Nog steeds geen anderen die dit ook hebben? Kan m'n grafische kaart (LeadTek) voor wat betreft het DirectX deel kapot zijn ofzoiets? Klinkt vaag, maar zo "voelt" het eigenlijk, want verder heb ik nergens problemen mee.

Verwijderd

Bij mijn leadtek is het Multi texturing gedeelte verrot dus ik zou zeggen dat het wel kan.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 11:36 schreef BrainDamage het volgende:
Bij mijn leadtek is het Multi texturing gedeelte verrot dus ik zou zeggen dat het wel kan.
Wat the ....? Hoe ben je daar achter gekomen? Is er nog sprake van garantie? Welke LeadTek?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
UT2003 geinstalled? Ik horode dat die ook veel probs gaf met UT :P

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 11:43 schreef Shock3r het volgende:
UT2003 geinstalled? Ik horode dat die ook veel probs gaf met UT :P
Ja, ondertussen wel. Maar dat staat los van de problemen in UT origineel. Ik heb UT2003 net geinstalleerd om effe te kijken en omdat het probleem daar WEER in zit, wil ik het originele probleem eigenlijk opgelost hebben. ;(

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 11:42 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Wat the ....? Hoe ben je daar achter gekomen? Is er nog sprake van garantie? Welke LeadTek?
Als ik multi-texturing aan heb begint ie te flippen, heb ik ook nog is een topic over gehad. Is wel grappig als ik multi-textures uitzet krijg ik allemaal vlakken die ik mis. Echt relaxt dus. maar ik heb nog wel garantie misschien dat ik hem laat vervangen in sommige games is het erger als in andere. UT is bijna helemaal goed. maar Emperor Battle for Dune is heel erg net als 3dmark.

Oh tis wel een oude een GF2Pro

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
draai je OpenGL of Direct3D?

tampert, kriminalpolizei

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 12:09 schreef Evilernie het volgende:
draai je OpenGL of Direct3D?
Ehm, in OpenGL heb ik nergens last van (dan kan ik vlekkeloos 1024x768x32bit draaien), in Direct3D heeft 640x480x32bit er al moeite mee.
In UT2003 weet ik niet waar ik OpenGL kan instellen, dus draai ik waarschijnlijk UT2003 in Direct3D (en DAT gaat dus zwaar beroerd) -10 fps ofzo-

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kan wel oplossingen gaan zoeken, maar tis waarschijnlijk nog meer tijd innemend dan even een volledige format te doen, dat ghosten helpt natuurlijk niet, chipset drivers geinstalleerd trouwens?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 12:30 schreef VeldKoe het volgende:
je kan wel oplossingen gaan zoeken, maar tis waarschijnlijk nog meer tijd innemend dan even een volledige format te doen, dat ghosten helpt natuurlijk niet, chipset drivers geinstalleerd trouwens?
Ik heb ondertussen ook al 2x een echte re-install (na format) gedaan. Maakt geen verschil. Ook DXDIAG geeft geen problemen aan. Heb verschillende detonators geprobeerd, als ook de LeadTek drivers. Welke Chipset drivers bedoel jij? Voor m'n mobo? Welke drivers zouden daar bij nodig zijn? Alle info/tips errug welkom!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 23:15 schreef ThePriest het volgende:
Heb van ellende OpenGL maar gebruikt, werkt aardig. Iemand ervaringen daarmee? Nu is m'n geluid trouwens fucked up, had ik toen ook al last van, nog iemand tips daarvoor?
Op zaterdag 29 juni 2002 12:13 schreef ThePriest het volgende:
Ehm, in OpenGL heb ik nergens last van (dan kan ik vlekkeloos 1024x768x32bit draaien), in Direct3D heeft 640x480x32bit er al moeite mee.
In UT2003 weet ik niet waar ik OpenGL kan instellen, dus draai ik waarschijnlijk UT2003 in Direct3D (en DAT gaat dus zwaar beroerd) -10 fps ofzo-
ik snap deze 2 uitspraken niet deze spreken elkaar toch tegen :? :? :?
Als opengl zo goed gaat waarom gebruik je dat dan niet. :? |:( :?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 12:50 schreef happyman112 het volgende:

[..]

[..]

ik snap deze 2 uitspraken niet deze spreken elkaar toch tegen :? :? :?
Als opengl zo goed gaat waarom gebruik je dat dan niet. :? |:( :?
Hele goeie vraag! :P Het geval is dus dat ik dus een "work-around" heb voor UT (namelijk OpenGL gebruiken). Het nadeel hiervan is een iets donkerder beeld (wat je niet kunt instellen met brightness ofzo, tenzij hardwarematig). Maar het ECHTE probleem is dat UT2003 hetzelfde probleem heeft, maar daar zit GEEN optie (die ik zo snel kan vinden tenminste) om OpenGL te gebruiken.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:55 schreef ThePriest het volgende:
Maar het ECHTE probleem is dat UT2003 hetzelfde probleem heeft, maar daar zit GEEN optie (die ik zo snel kan vinden tenminste) om OpenGL te gebruiken.
Het is ook nog maar een oude beta van een demo dus......
Maar heb je al een andere video kaart geprobeert, gewoon een andere kaart er in rossen drivers een beetje veranderen en dan kijken of het aan je videokaart ligt. Voor een gotter moet dat toch geen probleem opleveren.

Verwijderd

het kan klote lopen door je netspeed, verander die eens door in console : netspeed (woei)<---- bijvoorbeeld 4000 in te tikken

dit geld uiteraard alleen voor internet play ;)

• VeldKoe
  • Niet online
wat voor chipset zit er op je moederbord
dat bedoel ik
een VIA? zoja 4in1 drivers downloaden van www.viatech.com
denk dat dat het probleem is, nee weet het bijna wel zeker

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 13:43 schreef VeldKoe het volgende:
wat voor chipset zit er op je moederbord
dat bedoel ik
een VIA? zoja 4in1 drivers downloaden van www.viatech.com
denk dat dat het probleem is, nee weet het bijna wel zeker
Het is een Abit TH7-II Raid, dus VIA nvt. :)

• VeldKoe
  • Niet online
hm dan is het waarschijnlijk wat anders inderdaad want intel chippies hebben amper drivers nodig.. weet niet dan
Pagina: 1