[XP] inloggen op andere pc in workgroup wil niet

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:17
Probleem: 3 computers, twee met XP, één met Millennium. De XP computer die het internet deelt en de ME computer kunnen bij elkaar inloggen via internet, dus ze zien onder workgroup de naam van de computer in het hetwerk, en kunnen zonder problemen erin komen.

Mijn computer kunnen ze ook zien, maar zogauw ze er op klikken, wordt er om username & password gevraagd. Als ze dan hun naam intypen (dezelfde naam staat ook bij mij in het rijtje usernames) gebeurt er niks. Naja niks, er komt zo'n irritante foutmelding met de mededeling dat ik niet in kan loggen op deze pc.

Het probleem is niet dat er een computernaam in het netwerk hetzelfde is als mijn username op m'n computer.

Ik heb geprobeerd om een nieuwe account op mijn computer aan te maken, en met deze naam in te loggen vanaf de andere 2 computers. Werkt niet.

kan iemand me een tip geven? Het zal wel iets kleins zijn, maar ik kom er niet meer uit

• JeroenTheStig
Wat ook maf is, is dat ik vanaf die andere 2 computers wel kan inloggen met mijn username en password van die computer, maar als ik een nieuwe user aanmaak met password en administrator-rechten, dan werkt het niet.

ik snap er echt geen ruk meer van

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
ik heb hetzelfde, ik heb alleen 2 XP machines en 1 '98se, XP's kunnen wel op de 98 alleen de XP's zeggen dat je geen rechten hebt, bla, bla, bla. :(:(:(

• JeroenTheStig
ja, en met die network setup werkt het ook niet :( :(

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Ik heb het opgelost! *D
Ik heb een router met switch, dus ik internet en netwerk over 1 nic, en ik had alleen het tcp/ip protocol geistalleerd, nu heb ik ook IPX/SPX geinstalleerd, en het werkt top! Ik denk dus dat internetten en netwerken over 1 nic met 1 protocol niet echt lekker gaat :(, maar ik weet het niet zeker.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 05 mei 2002 20:51 schreef psmeets het volgende:
Ik heb het opgelost! *D
Ik heb een router met switch, dus ik internet en netwerk over 1 nic, en ik had alleen het tcp/ip protocol geistalleerd, nu heb ik ook IPX/SPX geinstalleerd, en het werkt top! Ik denk dus dat internetten en netwerken over 1 nic met 1 protocol niet echt lekker gaat :(, maar ik weet het niet zeker.
internetten over 1 protocol is zondermeer mogelijk, ook in jouw setup,

A wise man's life is based around fuck you

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer IPX/SPX protocol eens,

werkt vast

je kan idd niet met een oudere BAK (ex WIN2000) op een XP bak komen

met dat protocol wel (bij mij dan :))

suc6

• JeroenTheStig
ja, dat werkt vast wel, maar dat is niet helemaal de bedoeling.

Ik wil tcp/ip draaien hier, dat heeft altijd gewerkt, dus waarom nu niet?
Pagina: 1