Probleempje met thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
Hoi,

Ik heb een probleem dat elke keer als het zich voordoet, een duppie kost!
En geloof me, het komt vaak voor... :(.

Het probleem:
Elke keer als ik mijn computer opstart gaat mijn computer [laten we die PC nummer 2 noemen] verbinding zoeken met internet via mijn andere computer [laten we die PC nummer 1 noemen]. Dit is zeer irritant want hij maakt automatisch een verbinding zonder ook maar een venstertje te laten zien om handmatig verbinding te maken. Elke keer dat dit gebeurt kost het mij dus een dubbeltje!

Het kan ik het zó doen dat mijn computer [PC nr. 2] NIET meer automatisch verbinding maakt via PC nr. 1 met internet? Dus dat hij i.p.v. meteen een verbinding maakt bijvoorbeeld eerst een inlogschermpje geeft voor de internet verbinding?

• Daan
Vergeten te zeggen:

- Allebei de computers hebben een RealTek netwerkkaart.
- PC nr. 1 [de host] heeft een TELES ISDN kaart.
- Beide PC's draaien met "internet-verbinding delen" onder Windows Me Nederlands.

Verwijderd

Ik heb ooit eens lopen kloten met sygate en daarin had je een functie dat je de client automatisch de server liet inbellen, deze kon je aan- en uitzetten. Ok, ICS van MS ken k niet maar zal vast wel een eenzelfde functie hebben, check daar ff naar.

--edit--
Of zorg dat je niet het wachtwoord onthoud van de dail up, dan zal ie waarschijnlijk eerst gaan prompten.

Verwijderd

Kijk eens bij internetopties/verbindingen en evt. instellingen van de PC die inbelt.

Verwijderd

Bij win98 kun je instellen dat je pc a) Altijd inbelt, b) Inbelt als er geen LAN verbinding beschikbaar is en c) Nooit automatisch inbelt (in internet options > connections). Ik weet niet of dat in ME veranderd is, maar misschien heb je er toch wat aan.

Succes ermee!

Verwijderd

is het je koe niet die voer nodig heefd? of icq ofzo?

• Daan
Hey websjwans dar had ik nog geeneens naar gekeken, heb het nu op nooit een verbinding maken gezet, misschien dat dit helpt, ik zal es kijken.

Cyberkiller: Eerst wilde MSN Messenger inbellen maar die heb ik weggehaald en nu doet ie het dus nog steeds als ik IE opstart op PC nr. 2.

Maar ik ga es ff kijken of dat van websjwans werkt. Thanks!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hey cyberkiller, die link naar die LANparty werkt niet... het moet zijn foruminter.net!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 13:05
omdat hij zijn eigen URL niet kan typen...

gebruik eens www.foruminter.net

misschien werkt dat

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:58

Dark

who tweaked the light?

Op de client moet je bij internet-options/connections opgeven dat je verbindt via het LAN verder op het schermpje lan-settings alles afvinken.

Wat het ook kan zijn is verkeerde tcp/ip instellingen, bijvoorbeeld dat je de DNS van de provider hebt opgegeven in plaats van je gateway. Dan belt ie uit voor elk naampje dat in ip omgezet moet worden.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:58

Dark

who tweaked the light?

Ennuh beide pc-s draaien internet delen? dat is fout! je moet alleen op de server de verbinding delen waarop je wilt uitbellen...

Hier is nog een handig plaatje wat ik ook al in een andere draad postte:Afbeeldingslocatie: http://www.schouwenweb.com/dark/net.png

• Daan
Nee alleen server draait op Sharing.
Maar tot nu toe nog geen problemen gehad.
Denk dat het zo wel gaat.
Iig bedankt voor alle moeite.

Mzzl
Pagina: 1