Toon posts:

[X-Box DVD-speler] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen een DVD speler halen en ik wil wel een beetje kwaliteit... Meestal kost een goede speler zo rond de 350,- tot 500,- euro..

Nu zat ik te denken... een X-Box met afstandsbediening kost bij elkaar 350,- euro...

Maarr.......... is het ook wat? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er ook DVD's die de Box niet pakt (had PS2 soms last van)??

MOet ik trouwens ook nog een apart stukje hardware kopen om Dolby Digital te krijgen?? Dat zag ik namelijk in de handleiding staan ofzo?? Kan goed zijn dat ik het mis heb...

Verwijderd

Ja, daar moet je een Advanced Scart Cable voor hebben, daar zit een blokje op met een optische uitgang.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mijn broer heeft nu een XBOX, had eerst een Philips DVD standalone,

maar we kwamen beiden tot de conclusie dat het xbox beeld zeker niet slechter en misschien wel beter is dan de philips dvd speler

echt superscherp en wat ook een voordeel is hoofdstuk selectie gaat echt superrap met de xbox

van dat dolby digital weet ik niet, volges mij werkt dat gewoon :?

edit:
Op zondag 05 mei 2002 17:53 schreef Kremers het volgende:
Ja, daar moet je een Advanced Scart Cable voor hebben, daar zit een blokje op met een optische uitgang.
idd dit heeft mn broer erbij gekocht jah

PIII 800@804 Mhz

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:20

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:08
Op zondag 05 mei 2002 17:55 schreef Duracell het volgende:
Deze pakt ie niet (voor regio 1): http://www.activexbox.com/xbox/dvd_compatibility/index.shtml
dat zijn er wel heel weinig :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit???

Verwijderd

een redelijke dvd speler heb je al voor 200 euro hoor maar ok

een xbox geeft je wel wat meer mogelijkheden zoals het spelen van games :P

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:27
Koop een revoy DVD speler als het je alleen om de DVD speler gaat. Een X-box is zeker niet slecht, maar je moet idd een afstandsbediening kopen en een advance scart kabel. Wordt toch wel erg prijzig als je er voornamelijk DVD's op wil kijken. X-Box is ook vrij luidruchtig.

Ik heb zowel een Revoy en een X-box.
Revoy voor dvd's en een x-box voor de games. Dat die x-box ook nog dvd's speelt is een mooie extra. Maar misschien is het voor jou wel een mooie extra dat de X-box ook games speelt. Omgedraaide wereld. :)

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 18:29 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Koop een revoy DVD speler als het je alleen om de DVD speler gaat. Een X-box is zeker niet slecht, maar je moet idd een afstandsbediening kopen en een advance scart kabel. Wordt toch wel erg prijzig als je er voornamelijk DVD's op wil kijken. X-Box is ook vrij luidruchtig.

Ik heb zowel een Revoy en een X-box.
Revoy voor dvd's en een x-box voor de games. Dat die x-box ook nog dvd's speelt is een mooie extra. Maar misschien is het voor jou wel een mooie extra dat de X-box ook games speelt. Omgedraaide wereld. :)
is voor mij ook een leuke extra ja... heb je ook een linkje met wat info over die Revoy's?? Prijzen enzo... is wel makkelijk..

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:27
www.revoy.nl
Weet niet waar je woont, maar op die site staat een pagina met de resellers.

edit:

Je kunt trouwens de zilvere nu voor 299,- krijgen bij http://www.aci-computers.nl

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/1232de916ca6f5c9c125684e002cc865/f2d74624606e7c66c1256a90004f2b19/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
Ik heb een Cyberhome ad-L528 en bevalt me prima. speelt alles af (svcd, vcd, mp3...). goed geluid, goed beeld alleen de afstandbediening vindt ik minder (goed richten). voor de rest een goed apperaat.

ik betaalde er een maand geleden 160 euro voor in duitsland :) ( ik haal al m'n hifi spul uit duitsland)

in nederland kost ie nu ook zoiets.

je hebt hem ook in het zilver

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten dat het toch een stand-alone DVD wordt... De games die op de X-box verschijnen (of gaan verschijnen) boeien me niet genoeg om een iets minder kwaliteit DVD te hebben. Als ik zo reken ben ik 380 euro kwijt aan de X-Box DVD speler (Box + afstandsbediening + audio dingetje). Ik kan de Samsung M405 voor 250 euro kopen (nieuw)... iets aantrekkelijker dus

http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15x260-4T0-0

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/product/DVD_M405.EPS.jpg

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Over een Samsung dvd-speler heb ik nog niet veel goeds gehoord.

Als ik je een dvd-speler mag aanraden dan zou ik kiezen uit de volgende merken:

JVC
Philips
Pioneer
Panasonic
Yamaha

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Op zondag 05 mei 2002 17:59 schreef Shagura het volgende:

[..]

dat zijn er wel heel weinig :)
Niet de xbox in de zeik te zetten ofzo, maar ik vindt dat toch wel een aardig lijstje. Het zijn toch allemaal vrij bekende en nieuwe films. Ik vindt het echt niet normaal dat die films niet op een normale manier kunnen worden afgespeeld. Je hebt tenslotte toch betaald voor de dvd functie :?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/dvd2_vergelijk

kijk hier maar es... staan meningen genoeg.. en ik heb het dingetje al in aktie gezien en gehoord... zit wel goed..

• Railgunner
  • Laatst online: 05-03 14:20
Ik zou voor de Pioneer DV444 of de JVC XV-S42 gaan, beide prima spelers van A-merken.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 22:28 schreef RAILGUNNER het volgende:
Ik zou voor de Pioneer DV444 of de JVC XV-S42 gaan, beide prima spelers van A-merken.
beide spelers waar ik verschillende meningen over hoor. Ene zegt zeer goed, de ander zegt zwaar klote... Zitten wel in de prijsklasse waar ik in zoek, maar de Samsung M405 ook en daar heb ik heel erg weinig klachten over gehoord...

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:08
Op zondag 05 mei 2002 22:18 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Niet de xbox in de zeik te zetten ofzo, maar ik vindt dat toch wel een aardig lijstje. Het zijn toch allemaal vrij bekende en nieuwe films. Ik vindt het echt niet normaal dat die films niet op een normale manier kunnen worden afgespeeld. Je hebt tenslotte toch betaald voor de dvd functie :?
is ook zo, maar ik heb gladiator en planet of the apes op de Xbox afgespeeld en totaal zonder problemen, dus het betekent niet dat ze het per definitie niet doen (ook al was dat geen regio 1).

Verwijderd

[AV] op verzoek :)

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op zondag 05 mei 2002 22:02 schreef Demolition-Man het volgende:
Ik heb besloten dat het toch een stand-alone DVD wordt... De games die op de X-box verschijnen (of gaan verschijnen) boeien me niet genoeg om een iets minder kwaliteit DVD te hebben. Als ik zo reken ben ik 380 euro kwijt aan de X-Box DVD speler (Box + afstandsbediening + audio dingetje). Ik kan de Samsung M405 voor 250 euro kopen (nieuw)... iets aantrekkelijker dus

http://www.samsung.nl/cgi-bin/samsung/0/Producten/detailpagina?id=15x260-4T0-0

[afbeelding]
ff over dat MINDER kwaliteit: het DVD beeld is juist SUPER op de XBOX hoor!

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 00:43 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

ff over dat MINDER kwaliteit: het DVD beeld is juist SUPER op de XBOX hoor!
dat weet ik, maar toch. Volgens mij kan het niet op tegen deze samsung stand-alone...ik lees over nogal wat problemen met de Xbox DVD speler, dus ik neem liever het zekere voor het onzekere... en daarbij komt ook nog dat de X-box me te weinig interesseert om er 130 euro meer aan uit te geven... dan leg ik liever nog 80 euro bij om een Gamecube te kopen, die vind ik namelijk pas echt cool :)

Verwijderd

Topicstarter
heb trouwens 1 probleem.. ik zie dat ik op mijn tv maar 1 scart aansluiting heb. Deze wil ik gebruiken voor de DVD speler, maar die gebruik ik ook voor het de verbinding van mijn computer naar de tv. Is hier een splittertje voor?? Zorgt dat voor kwaliteitsverlies?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op maandag 06 mei 2002 01:20 schreef Demolition-Man het volgende:
heb trouwens 1 probleem.. ik zie dat ik op mijn tv maar 1 scart aansluiting heb. Deze wil ik gebruiken voor de DVD speler, maar die gebruik ik ook voor het de verbinding van mijn computer naar de tv. Is hier een splittertje voor?? Zorgt dat voor kwaliteitsverlies?
kun je gewoon een splitter kopen, zonder kwaliteit verlies. moet je ze niet alletwee tegelijk aanzetten, krijg je wel kwaliteitsverlies....

En de samsung is best een goeie keuze als ik zie wat ie allemaal ondersteund. en ik kan toch echt niet van samsung verwachten dat ze een slechte dvd speler fabriceren. Bij de meeste A-merken of b-merken (wat Samsung ook maar mag zijn) zitten de dvd spelers wel goed.....

• Railgunner
  • Laatst online: 05-03 14:20
Op maandag 06 mei 2002 01:17 schreef Demolition-Man het volgende:
Volgens mij kan de beeldkwaliteit niet op tegen deze samsung stand-alone
Waarom prijs je Samsung zo de hemel in?
Pioneer, JVC, Sony, Denon en Philips zijn echt wel beter op het gebied van DVD-spelers.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 11:26 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Waarom prijs je Samsung zo de hemel in?
Pioneer, JVC, Sony, Denon en Philips zijn echt wel beter op het gebied van DVD-spelers.
onder andere omdat je Samsung DVD speler regiovrij kunt maken met de afstandsbediening... Nix ombouwen of wat dan ook... scheelt mij een hoop geld..

en deze speler is niet duur, veel goede reacties gehoord en gelezen, en hij speelt mp3 af... doen niet veel speler in deze prijsklasse... Net van Pioneer opgezocht, maar als je mp3-mogelijk wilt kom je snel uit in een hogere prijsklasse

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 06 mei 2002 12:40 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

onder andere omdat je Samsung DVD speler regiovrij kunt maken met de afstandsbediening... Nix ombouwen of wat dan ook... scheelt mij een hoop geld..
Dat heeft weinig met beeldkwaliteit te maken. En een Philips kan ook MP3's afspelen en met een AB regiovrij gemaakt worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 12:54 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met beeldkwaliteit te maken.
nee, maar het is wel een leuk extraatje...

Verwijderd

neem de nieuwe van sony:
dvp-ns305 > €250
dvp-ns405 > €300

spelen ook dvd-r/rw dvd+rw cd-r/rw en ook mp3-cd's af. en de beeld kwaliteit is perfect voor deze prijsklasse.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 06 mei 2002 12:58 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

nee, maar het is wel een leuk extraatje...
Wat me stoort is dat je zegt "de beeldkwaliteit is beter" terwijl je dat niet eens weet. Dan vraagt iemand waarom je dat zegt en dan kom je met zaken die niets met de beeldkwaliteit te maken hebben en die een philips ook kunnen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1