Toon posts:

Versterker modden slecht voor audio kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Technics SA-AX7 Dolby Surround Receiver (DD en DTS voorbereid)
Nu zit er van achter een fan in die bij hoog vulume aan gaat. Maar dan vind ik dat hij toch wel wat warm word. (wat volgens mij gewoon normaal is)
Nu wil ik hem gaan modden d.m.v. 2 fans als input en 2 fans als output erin te zetten + een window vanboven. Ook wil ik de rode leds vervangen voor blauwe en een blauwe neonbuis erin bouwen. Voor de extra fans + verlichting ga ik een externe voeding gebruiken.

Nu wilde ik vragen of dit modden slecht is voor de kwaliteit van mijn audio geluid? Of dat er andere dingen kunnen gebeuren waar je nie zo happy van word?

Wat vinden jullie van mijn idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 16:33
Nee waarschijnlijk niet alleen,

Maar 4 fans is veeeeeels te veel voor een Hifi versterker
en geheel onnodig,
ik heb in mijn Hifi versterker niet 1 fan zitten en ik hoef het ook niet eigenlijks. (wordt wel heel warm maar dat hoort zo!)

Kijk in PA versterkers stoppen ze ventilatoren maar dat is ook niet meer als normaal die dingen worden veel intensiever gebruikt en leveren veel meer vermogen maar dan is zelfs meer als in fan een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 05 mei 2002 17:30 schreef gekkehekke het volgende:
Eerlijk? Vrij kansloos. :{

Het is namelijk NERGENS voor nodig. En zolang je niet de voeding van de versterker zelf gebruikt zal het geen invloed op je geluid hebben.

Deze gaat naar OCE omdat je daar toch betere tips gaat krijgen en dit weinig met audio van doen heeft....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:03

Damian

Insane Obtrusion

Denk dat dat ding zijn standaard koeling idd wel genoeg zal zijn. Zal wel getest zijn enzow, dus ik zal als ik jou was er niet mee gaan pielen. die dingen worden idd redelijk warm, maar daar kunnen ze tegen als ut goed is :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:30 schreef gekkehekke het volgende:
Ik heb de Technics SA-AX7 Dolby Surround Receiver (DD en DTS voorbereid)
Nu zit er van achter een fan in die bij hoog vulume aan gaat. Maar dan vind ik dat hij toch wel wat warm word. (wat volgens mij gewoon normaal is)
Nu wil ik hem gaan modden d.m.v. 2 fans als input en 2 fans als output erin te zetten + een window vanboven. Ook wil ik de rode leds vervangen voor blauwe en een blauwe neonbuis erin bouwen. Voor de extra fans + verlichting ga ik een externe voeding gebruiken.

Nu wilde ik vragen of dit modden slecht is voor de kwaliteit van mijn audio geluid? Of dat er andere dingen kunnen gebeuren waar je nie zo happy van word?

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martyn3d/images/ampsmall.jpg

ben je gek lijd ie niks van heb mijn versterker ook helemaal omgebouwd met blauwe leds en een fan om de eindtrappen lekker koel te houden
heb zelfs in de volume draai knop een blauwe led ingeboud kan ik tenminste zien hoe hard ie staat vanuit me bed