Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop IR ontvanger gebruiken!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan dat ? ik heb al wat geprobeert maar hij deed het niet :( iemand tips ofzo hoe het wel werkt ?

Verwijderd

Geef eens wat meer info wil je? Zo schieten we niet echt op.

Verwijderd

ja is dat ding zowiezo wel geinstaleerd ?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:46 schreef subgrafix3d het volgende:
ja is dat ding zowiezo wel geinstaleerd ?
als hij windows gebruikt worden de meeste IR poorten al vanzelf ontdekt en geinstalleerd..

tip: kijk wel even in je BIOS of er geen IRQ poorten in de war ligggen, dit had ik met me COM poort en mijn IR ontvanger..

en idd, wat meer info over wat je er mee wilt doen is natuurlijk ook wel handig..

Verwijderd

Topicstarter
ik wil winamp aansturen met remote control! lukt dat met een standaart IR poort van de laptop! kan dat ?

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

hoort dit thuis in oce?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij wel jah

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
nee! dat kan niet! zie het topic over zelf een ir ontvanger maken!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
Op zondag 05 mei 2002 18:34 schreef T-Mug het volgende:
ik wil winamp aansturen met remote control! lukt dat met een standaart IR poort van de laptop! kan dat ?
zekers wel. Met win95 moet je eerst een patch downen van MS van de site. Daarna kun je die IR-poort aanzetten in je control panel. (Bios moet je ook bv com2 op IR zetten).
Daarna kun je met een progje je poort zo benaderen.
1 nadeel bij mij: IR poort zat aan achterkant van laptop.
En met een zelfgebouwde IR kun je er zelfs 2 tegelijk hebben op je laptop. (niet dat je daar veel aan hebt)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 11:36 schreef Doekoeman het volgende:

[..]

zekers wel. Met win95 moet je eerst een patch downen van MS van de site. Daarna kun je die IR-poort aanzetten in je control panel. (Bios moet je ook bv com2 op IR zetten).
Daarna kun je met een progje je poort zo benaderen.
1 nadeel bij mij: IR poort zat aan achterkant van laptop.
En met een zelfgebouwde IR kun je er zelfs 2 tegelijk hebben op je laptop. (niet dat je daar veel aan hebt)
Neej dit kan dus NIET, de standaard infrarood poort die op een laptop zit is een IRDA poort, je remote control (standaard van de TV dan, je hebt er ook voor IRDA) werkt op een frequentie van 38 kHz. IRDA snapt de signalen van je remote niet en werkt op een heleboel verschillende frequenties (tegelijk en allemaal boven de 100 kHz d8 ik)

Dus... je kan zelf een ir-dingetje maken (UTFS) voor gewone remotes of een remote kopen voor IRDA.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
dus het zenden van signalen gaat dus ook niet met je irda poort

Verwijderd

dit kan niet!! echt niet! zeker weten!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Volgende keer graag een beetje op de datum van het topic letten voordat je reageert.. Dit topic is al redelijk oud :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.