soldeer pakt niet op me gf3 *help*

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Zit hier met me videokaart naast me en wil een aantal voltmods doen zoals beschreven op x-bit, nou heb ik dus het probleem dat de weerstand niet pakt op het chippootje.De soldeer smelt wel en gaat lopen, maar pakt dus niet op dat pootje van me kaart :( Iemand een oplossing?? Heb wel soldeer met harskern dus dat is het niet.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Pootje voorzichtig even een beetje schoon krabben met een scherp mesje. Wel er voor zorgen dat er geen metaaltroep op ongewenste plaatsen terecht komt (kortsluitinggevaar)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11

Damian

Insane Obtrusion

jezus, anders kan je ff niet solderen, daar heb je speciaal soldeervet voor, koop dat maar bij de gamma, dan lukt het wel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:49
Damian, je hebt wel erg veel commentaar op mensen die iets niet snappen/moeilijk vinden... :? :(

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:20 schreef Damian het volgende:
jezus, anders kan je ff niet solderen, daar heb je speciaal soldeervet voor, koop dat maar bij de gamma, dan lukt het wel.
Anders doe jij ff aardig tegen iemand die nog niet zo vaak gesoldeerd heeft!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op zondag 05 mei 2002 17:22 schreef Kwartjuh het volgende:
Damian, je hebt wel erg veel commentaar op mensen die iets niet snappen/moeilijk vinden... :? :(
solly ;(

maar ik denk dat dit toch de basis is van solderen, als je dit al niet eens weet, begin er dan niet aan.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Soldeervet :? Niet doen. Is veel te agressief en blijft doorwerken op de rest van het koper en de componenten |:(

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

meeste prinplaten krijgen een coating van een soort hars om te voorkomen dat het metaal/koper gaat corroderen dus moet je eerst wat voorzichting de plek wat je wilt solderen de coating af krabben

Verwijderd

Ben jij Damian even triest! Totaal geen respect voor andere mensen.
Jij waant jezelf zeker big chief? Alleen kleine kindertjes doen dit soort uitspraken. Jij hoort hier niet thuis.
Op zondag 05 mei 2002 17:20 schreef Damian het volgende:

Verwijderd

En nou allemaal ff weer lief zijn :) O+

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

tjeez heb toch al sorry gezegd, stel je aub niet zo verschrikkelijk aan. relaxed man...

ff plaatjes gemaakt van het spul dat ik gebruik. Heb ik van me Opa gekregen, dus weet niet waar het vandaan komt. Maar denk dat de gamma die shit ook wel heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2222038419
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2132954109

Smeer wat van die shit erop, en het tin glijd er helemaal omheen.

Verwijderd

Je moet al die vet en zooi niet gebruiken als je electronica gaat solderen. Dat werkt heel slecht ivm geleiding enzo...

Verwijderd

Jongen, dat is voor koperen leidingen, dat mag je nooit voor elektronica gebruiken.

Oppervlakte blank maken met mesje of fijn schuurpapier.

Verwijderd

Soldeervet? Ik hoop dat je microsoldeer hebt (hele dunne soldeerdraad met correcte verhoudingen en hars/component kern. We zijn hier namelijk geen waterleidingen aan het fitten!

Even opruwen zou ik niet doen, je wilt namelijk solderen op een plek waar al een soldeerpad zit, dus hechtingoppervlak heb je al.

Laag wattage (12W of lager) - dunne punt soldeerbout gebruikt (SMD-naald) ?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op zondag 05 mei 2002 17:34 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Je moet al die vet en zooi niet gebruiken als je electronica gaat solderen. Dat werkt heel slecht ivm geleiding enzo...
dit spul werkt perfect, smeer een heel klein puntje op het onderdeel waar de tin aan moet plakken, en klaar is Damian. Dit heb ik zelf ook voor meerdere soorten elektronica gebruikt, en nog nooit probs mee gehad. Gebruiken ze trouwens bij Duchateau ook (reparatie speciaalzaak voor elektronica)

Gewoon een kwestie van goed spul kopen

Verwijderd

welke domme mongool gaat er nu ook zitten solderen op zijn gf3

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hehehe, soldeervet is om waterleidingen te solderen, wat dacht je van het stuk waarop het niet pakt een beetje te ontvetten? normaal gebruik je daar s-39 voor maar dat kan ook wel met ander ontvettend spul

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zondag 05 mei 2002 17:38 schreef subgrafix3d het volgende:
welke domme mongool gaat er nu ook zitten solderen op zijn gf3
euh ombouwen misschien, reageer eens normaal man! dit is nog altijd Gathering of Tweakers solderen hoort er nou eenmaal bij

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op zondag 05 mei 2002 17:39 schreef AtomicShockwave het volgende:
hehehe, soldeervet is om waterleidingen te solderen, wat dacht je van het stuk waarop het niet pakt een beetje te ontvetten? normaal gebruik je daar s-39 voor maar dat kan ook wel met ander ontvettend spul
whuh zal wel :)

hier werkt het perfect :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Jij snapt het niet helemaal hè :(
Soldeervet hoort niet thuis bij gevoelige zaken als printplaten; daar hoort alleen een goede harskernsoldeer. Soldeervet is goed voor loodgieterswerk etc., dus het groffe werk.

Waarom: het zuur in het soldeervet blijft doorwerken ook bij kamertemperatuur en vernield op den duur de koperbanen. Harskernsoldeer doet dit niet.

Overigens dient het "groene masker" op de printplaat niet om corrosie tegen te gaan maar om de tin alleen te laten vloeien op plekken waar componenten zitten (anders zouden de printbanen geheel vertind raken, en dat is duurder/niet nodig).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Sjoak
  • Laatst online: 12:59
pak de snijbrander alvast maar :) want die componenten zitten goed vast :)

Verwijderd

FF een beetje harskernsoldeerhalen bij de gammer das superspulm niet te veel nemen en het werkt super.

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Anders ff geleidende lijm van Bison pakken... (gamma of praxis...)
PS: gamma sux

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Die gelijdende bison lijm heb ik ook gebruikt voor mn GForce. Ff plaatsen, lijm ertegen en ff laten drogen. Wil perfect, zit goed vast. Heeft veel minder risico's dan solderen. Voor je het weet ben je een miniatuur SMD soldeerpad kwijt. Dat probleem had ik ervoor ook op mn GForce. Hij draait sindsdien al een jaar onder problemen.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 18:14 schreef djspot het volgende:
FF een beetje harskernsoldeerhalen bij de gammer das superspulm niet te veel nemen en het werkt super.
:?
Op zondag 05 mei 2002 18:16 schreef IkBenAlles het volgende:
PS: gamma sux
Goh, wat een fijne, goed onderbouwde mening toch weer :Z

Wil je nou een weerstand erop solderen? Of er juist afhalen? Ben ff de draad een beetje kwijt :z

Verwijderd

OFFTOPIC

Als een nieuwkomer dit topic leest is hij/zij even snel weer weg als dat hij/zij gekomen is! nou nou nou wat een lekker sfeertje weer!

Verwijderd

Ja, zijn er ook nog mensen die het weer omhoog schoppen.. :)

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 16:01
Wat voor een mod ga je doen?
Kun je die link mijn ff door pasen
mzl

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
jahoe!!! Gelukt :) Heb ff de nagelvijl van me moeder eroverheen gehaald en me 5 watt soldeernaald ingerolen bij me broer voor een 15 watter. Ging nu dus probleemloos :)
Uitslag: van 240/530 naar 255/575 met me kaartje :) Deze volt mode staat op de site van x-bit labs : http://www.xbitlabs.com/video/geforce3-overclocking/
Bedankt voor de informatie allemaal, heb maar weer bewezen dat ook al heb je nooit gesoldeerd het toch lukt (met wat hulp van de tweakertjes hier :)) En ik ben geen mongool haha Wil gewoon het uiterste uit me kaart halen, daar is dit forum toch voor ??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Welke koeler heb je er nu opgezet , want met die standaard koeler gaat je kaartje het niet lang redden met die hogere voltages ?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Goh wat betekent zuurvrij en free from acid dan toch op dat potje van Damian ?.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

soldeer vet kun je gewoon gebruiken hoor maar doe het met maten gebruikte het ook bij playstations

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
zit nu een crystal orb op, maar krijg binnenkort me koolance waterkoelblok, is nu stressed core 64c / ram 42c niks bijzonders dus, scheelt 2 graden met me 'standaard' 240/530 overklok

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 05 mei 2002 22:03 schreef Bart-01 het volgende:
Voor zover ik weet moet er zuur in het soldeermiddel zitten omdat het anders niets doet. Uit ervaring weet ik ook dat als je lekker dik met S-39 gaat zitten kwasten er hele mooie soldeerverbindingen ontstaan, maar dat die na een jaar helemaal uitgevreten zijn... :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:03 schreef Bart-01 het volgende:
Dat er geen zuur in zit, maar andere troep.
Pagina: 1