Toon posts:

Welke versie KT7A ik heb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zien welke versie KT7A ik heb, dat heb ik nodig omdat ik wil weten of hij amd XP proof is. kon het nergens met de search vinden en op de site van van abit word je daarover ook niet veel wijzer.

Mijn mb ondersteunt 266 fsb, dat zijn de XP procs ook, maar loopt hhij dan ook zo snel, of gaat hij langzamer omdat mijn sdram dan te langzaam is?????

Verwijderd

Ik heb ook de KT7A, maar die kunnen toch allemaal XP's aan? Je hebt wel een BIOS-update nodig, misschien dat je dat bedoelt. Bij het opstarten staat onder in een beeld de BIOS ID string, de achterste 2 tekens (dacht ik) geven de BIOS versie aan.
En natuurlijk is een nieuw moederbord met DDR sneller met eenzelfde XP-processor dan de KT7A. Maar je houdt altijd dat er wel snellere moederbord zijn (of komen).

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:09 schreef davie het volgende:
Ik heb ook de KT7A, maar die kunnen toch allemaal XP's aan? Je hebt wel een BIOS-update nodig, misschien dat je dat bedoelt. Bij het opstarten staat onder in een beeld de BIOS ID string, de achterste 2 tekens (dacht ik) geven de BIOS versie aan.
En natuurlijk is een nieuw moederbord met DDR sneller met eenzelfde XP-processor dan de KT7A. Maar je houdt altijd dat er wel snellere moederbord zijn (of komen).
Mijn K7TA plank (MSI K7T turbo) ondersteunt tot de 1800+ versie, omdat beide planken de zelfde chipset gebruiken zal die van jou dit ook wel ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
ik had op de site van abit gelezen, dat je verschillende versies hebt, de KT7A v 1.0/1.1/1.2 en 1.3, daar staat dat alleen versie 1.3 de amd xp ondersteunt!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:13 schreef DNA het volgende:
ik had op de site van abit gelezen, dat je verschillende versies hebt, de KT7A v 1.0/1.1/1.2 en 1.3, daar staat dat alleen versie 1.3 de amd xp ondersteunt!
Je hebt gelijk. Ik lees het ook net. Dat verbaast me wel. Ik vrees dan dat mijn plank (ik heb niet versie 1.3) geen xp's gaat ondersteunen. Dat valt me wel tegen van Abit.

Nou, als je dus wilt weten of je versie 1.3 of lager hebt, het staat wel op je moederbord geloof ik, en anders kun je naar de Bios-versie kijken, bios 65 is bijv. van versie 1.3, 64 is de variant van lagere versies.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Dat klopt, ik heb de Abit KT7A-Raid maar wel versie 1.1...

Als je wil weten welke je hebt, heel eenvoudig, het staat op een stikker aan de onderkant van je ISA slot (heb je er 1 van) als hij nog in de kast zit moet je hem er dus ff uithalen.

N.B. als de stikker niet op het ISA slot zit zit hij ergens anders, maar hij zit er wel ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff mijn kast losgehaald van snoeren enzo, gink er ff in kijke, ff zoeke vond ik op zon barcode stikker het versie nummer, versie 1.0 verd***** :(

das balen, of ik moet een thunderbird gaan kope of een duron 1300 ofzo.

maar het beste is natuurlijk een nieuw mobo+proc+geheugen alleen dat kost zkr weer rond de 400 euro. ;(

Verwijderd

koop een amd duron
hij is haast net zo snel als de amdxp
als ze op gelijken nus snelheid lopen

alleen met zwaren applicaties zal de amd xp winnen

mijn duron 1300@1430 is haast net zo snel als een amd xp 1600+ (werkelijk op 1400)

benshmark scoor 2001

6880 punten en dit is met sdr geheugen
en een ati 8500pro

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Heb hier een Athlon XP 1600+ op een KT7A Rev 1.1 draaien (staat op sticker bij je ISA slot), enige verschil met de rev 1.3 is dat de cpu timings iets anders zijn. Vaak werkt een Athlon XP wel op een oudere rev (niet altijd!), echter je zult dan eerst je pc moeten resetten soms ipv dat hij meteen boot.

Flickr | Lego collectie

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Idd, Xp word niet officieel ondersteund door Abit op een 1.1 reviesi mobo.

1.2 en 1.3 zullen wel niet veel anders zijn, want er zijn genoeg gevallen dat de XP cpu wel werkt op de 1.1 versie.

Alleen je kunt idd wel problemen verwachten.
Pagina: 1