[XP] Externe modem reageert niet !!!

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb hier een Safeway externe modem die ik in m'n COM poort aangesloten heb.
Na drivers bij Safeway gehaalt te hebben voor XP wou ik ff testen of alles goed werkte.
Nou wordt de modem door XP gezien maar als ik bijde eigenschapen van de modem op "diagnotische gegevens" klik en dan weer op "instellingen opvragen" gaan er twee lampjes branden in de moden.
Namelijk TR en RTS :?
Weet zelf niet wat dit betekend maar ik krijg wel de melding van XP dat de modem niet reageert. :(

Waar kan dit aan liggen ?

Ik heb al op beide COM poorten geprobeert zonder succes.
Als ik trouwens XP de modem laat zoeken ziet die niets???

iRacing Profile Flickr

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 05 mei 2002 17:00 schreef seninha het volgende:
als je Hyperterminal opent, hem een verbinding laat leggen met COM1 (als daar je modem opzit, iig *niet* je modem kiezen), doe dan eens:
code:
1
AT

en druk op enter. Normaal gesproken moet je RX(/RD) lampje even gaan branden op je modem en moet er "OK" terug komen.

Als dat alles doet wat het moet doen, dan reageert je modem. Installeer hem dan eens als een "Standard 28800 BPS modem" en probeer dan eens buiten te bellen.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:00 schreef seninha het volgende:
Na drivers bij Safeway gehaalt te hebben voor XP wou ik ff testen of alles goed werkte.
Nou wordt de modem door XP gezien maar als ik bijde eigenschapen van de modem op "diagnotische gegevens" klik en dan weer op "instellingen opvragen" gaan er twee lampjes branden in de moden.
Namelijk TR en RTS :?
Weet zelf niet wat dit betekend maar ik krijg wel de melding van XP dat de modem niet reageert. :(

Waar kan dit aan liggen ?

Ik heb al op beide COM poorten geprobeert zonder succes.
Als ik trouwens XP de modem laat zoeken ziet die niets???
het eerste wat me met COM poosten altijd te binnen schiet is even checken of er geen IRQ conflicten zijn..