<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 14:31 schreef mvdejong het volgende:
Een dual-/quad-NIC is in principe niets meer dan 2/4 netwerk-kaarten in 1 slot, allemaal met een eigen MAC-adres, dus waarom zou de provider daarover zeuren ? Natuurlijk, Compaq heeft die dingen uitgebracht met mogelijkheden voor allemaal leuke features, zoals redundancy (als de ene verbinding foutgaat neemt de andere het over), of multiplexen (een server-server verbinding over beide poorten tegelijk voor de dubbele/viervoudige throughput), maar die kun je toch niet gebruiken naar de provider toe, dat moet van 2 kanten worden ondersteund.
Ik gebruik thuis 2 Compaq 3131's, gewoon op 4 verschillende LAN's, omdat ik te weinig PCI-sloten heb voor 4 NIC's.[/quote]Met het MAC adres kan je ISP het merk van je netwerkkaart achterhalen.
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk ook het type. Maar inderdaad, het wil niet zeggen dat je altijd internet deelt, ook al is het wel een sterke aanwijzing.
En je ISP locked je MAC adres, dus je kunt niet zomaar een andere kaart gebruiken.
Waarom dit gedaan wordt snap/weet ik niet echt.