Eigen netwerkkaartje beter dan Chello-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb via-via te horen gekregen dat je beter een eigen netwerkkaartje kunt gebruiken voor Chello, dan de kaart die ze zelf leveren.
De reden weet ik niet [zo via-via was het], maar als dit waar is moet ik nog snel m'n maatregelen nemen [ze komen het vrijdag bij mij aansluiten, dus als ik nog naar de winkel moet...]

Ik heb er nu een Realtek RTL 8029(AS) PCI Ethernet NIC inzitten, dus moet ik die installateurs vragen om die te gebruiken?

Verwijderd

Niets zeggen en als ze weg zijn de kaart omwisselen, krijg je er een gratis kaart bij, altijd leuk, nietwaar? :)

Verwijderd

Chello kaartjes zijn goede kaartjes, 3com zijn premium kaartjes, meeste andere merken kunnen er niet aan tippen. Chello gaat je echt geen bagger kaartjes geven ofzo, want dat is in hun eigen nadeel ( conflicten, trage verbinding, protocollen die moeilijk doen etc. )

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, THNX.
Ik zal wel gewoon de normale Chello-kaart gebruiken, en m'n andere kaartje voor het huisnetwerk ;)

Nu nog maar hopen dat ik niet zoveel last krijg van de problemen met de verbindingen van Chello, iets waar ik hier de laatste tijd veel over lees...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je kunt idd beter de netwerkkaart gebruiken die Chello levert, Chello schijnt nogal 'moeilijk te doen' als je er een andere netwerkkaart inpropt dan het exemplaar dat zij leveren.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hoeft niet stiekem te zijn, je krijgt als je wilt die netwerkkaart ook als ze een bestanande gebruiken.
En je kunt volgens mij achteraf niet zomaar omwisselen, want volgens mij noteren ze het MAC nummer.
Maar als je gewoon zorgt dat ze meteen een andere netwerkkaart gebruiken, is het geen probleem.

Verwijderd

Ze noteren enkel het MACno. van je modem.
Al zouden ze het willen, ze zijn niet eens gerechtig het MACno. van je NIC te vragen.

Heeft voor een ISP ook helemaal geen noodzakelijke reden om een MACno, van een NIC te weten trouwens

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het helemaal niets uit maakt. Wat voor kaart je ook neemt ze zijn allemaal veeeel te snel voor Chello (10 Mbit/s vs 512 kbit/s)

Verwijderd

Een tweede/3de netwerkkaart voor chello gaat gemakkelijk. Als ik mijn lap ff snel direct op chello wil laten inloggen, moet je ff het ip adres releasen en dan pas weer een nieuw ip adres opvragen met je nieuwe/andere kaart.

En die van chello werkt perfect btw.. jammer dat chello wat minder si

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Een jaar geleden kreeg ik Gelrevision-kabel internet, wat later overgenomen is door UPC. Ik kon zelf mn kaartje kiezen, en deze heb ik nu nog steeds, maar dan voor Chello...

No problemos mee.
Pagina: 1