wine: zwarte trillian

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Ben ff met Linux aan't klooien, en vooral met Wine.
Ik gebruik de daily CVS builds van wine die in .deb formaat te krijgen zijn, en daarmee heb ik nu het volgende probleem:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.groot/trillian.png
Zegt genoeg lijkt me. Je zou zeggen dat het met de bitmaps te maken heeft, maar het gekke is dat MSPaint het wel doet (en ook lekker snel, evengoed/beter dan in windows)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

En als je een andere skin probeert? Ik denk dat het niet veel uitmaakt maar het is altijd te proberen :).

• _JGC_
Heb al een paar skins geprobeerd, maar het vage is ook dat het preview window ook zwart is :(

• _JGC_
Ligt dus puur aan mn wine installatie, heb het net ff met crossover geprobeerd, werkt ie perfect. Vervolgens de configfiles van crossover gebruikt voor mn wine installatie, weer zwarte troep :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt dat niet door die alpha-filters die trillian tegenwoordig doet (transparency support)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ronald
  • Laatst online: 02:37
trillian werkt bij mij perfect onder wineX CVS van transgaming. Zorg dat je de taskbar icoon van trillian aan hebt, anders gaat wine heel snel op zijn bek en draai wine --managed (komt weliswaar een balk van je windowmanager erbij, maar anders gaat ie bij mij evengoed heel snal plat.

Ook de transparante zut van de default 'Cordilera' skin werkt helemaal.

De configfile is eig heel simpel, geen enkele native windows dll gebruiken, de 'windows' dir is dus eig helemaal leeg waarop wine draait.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Waarom wil je Trillian draaien op linux ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• _JGC_
Misschien wil ik wel Trillian gebruiken omdat het een goed programma is?
Noem jij eens een Linux programma wat alles heeft wat Trillian ook heeft.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 05 mei 2002 23:19 schreef _JGC_ het volgende:
Misschien wil ik wel Trillian gebruiken omdat het een goed programma is?
Noem jij eens een Linux programma wat alles heeft wat Trillian ook heeft.
Een willekeurige Jabber client ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Ronald
Op zondag 05 mei 2002 23:25 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Een willekeurige Jabber client ?
Onderbouw dat eens... hier hebben we zo weinig aan :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 06 mei 2002 01:00 schreef RonaldH het volgende:
Onderbouw dat eens... hier hebben we zo weinig aan :)
Jabber (jabber.org, jabber.com) is een IM protocol/systeem. Het is tamelijk geavanceerd, met oa. een zeer decentralised opzet, presences met prioriteiten voor meerdere clients die onder jouw account online zijn, e.d.
Jabber servers bieden ook 'transports' aan naar andere IM protocollen (vnl ICQ, MSN, AIM en Yahoo iirc), wat inhoudt dat een deze servers transparant Jabber msgs kunnen relayen naar ICQ/MSN/AIM users (hier heb je wel een account bij het andere systeem in kwestie nodig).
Een Jabber client praat alleen maar Jabber, maar de Jabber servers vertalen dit dus, indien gewenst. Daardoor kun je vanuit een Jabber client ook met ICQ en MSN users babbelen.

Dit vind ik overigens een handiger principe dan dat van Trillian, want er zijn dus meerdere Jabber clients... Deze zijn ook veel makkelijker te schrijven, want ze hoeven alleen het Jabber protocol te praten.

• Ronald
Op maandag 06 mei 2002 02:10 schreef deadinspace het volgende:

[weggeknipte interessante onderbouwing]
Ow das inderdaad wel verdomde handig en slim en efficient jah.
maar ik vind die trillian skin zo fijn :D
zal er eens naar kijkuh, danks !

• _JGC_
Op zondag 05 mei 2002 21:02 schreef RonaldH het volgende:
trillian werkt bij mij perfect onder wineX CVS van transgaming. Zorg dat je de taskbar icoon van trillian aan hebt, anders gaat wine heel snel op zijn bek en draai wine --managed (komt weliswaar een balk van je windowmanager erbij, maar anders gaat ie bij mij evengoed heel snal plat.

Ook de transparante zut van de default 'Cordilera' skin werkt helemaal.

De configfile is eig heel simpel, geen enkele native windows dll gebruiken, de 'windows' dir is dus eig helemaal leeg waarop wine draait.
Heb ik inmiddels zo gedaan, trillian integreert goed in KDE, maar probleempje:
- width en height in buddy.ini wordt telkens teruggezet naar die magische waarde, waardoor mn contact list op de vlucht slaat :(
- als ik vensters verplaats gaat wine op z'n bek en hangt X tot ik wine gekild heb via de console.
Pagina: 1