Printer HP930c print niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik heb een probleem met mijn printer (een HP930c).
Hij print alleenmaar als ik 'm in normal mode zet (als ik 'm op best of economy zet, dan doet ie net alsof ie print, maar hij print niets :?).
Nu denk je, wat is het probleem dan? Nou, als ie op normal staat, lijkt het net of ie op economy staat. De adrukken (bijv. een tekst) zijn grijs ipv zwart.
Volgens mij heeft het weinig met het OS te maken waarin ik print (WinXP :X) want laatst nog reinstall gedaan.
Heb 't ook al een tijdje.

Iemand ID wat 't probleem kan zijn?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
inktpatroon op?

en test hem eens aan een andere pc met de nieuwste drivers.

• RooT
Inktpatroon is niet op, iig printer geeft het niet aan. En zolang heb ik 'm nog niet, en veel is er niet mee geprint.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk eens of een testpagina (van de printer zelf uit) wel goed gaat. Als die wel goed gaat zal het toch een driverprobleem zijn.

Er is laatst een update voor printen uitgekomen voor XP - heb je die patch geinstalleerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RooT
Testpagina vanuit printer zelf is in kleur, dat doet ie wel goed.
Als ik in windows een testpagina doe, print ie wel, maar dan is het weer grijs ipv zwart wat het zou moeten zijn.

Die patch heb ik nog niet geinstaleerd, ik zal dat eens proberen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Print anders eens vanaf een DOS diskette wat zwarts uit. Of dat meteen werkt, of dat je een driver moet installeren weet ik niet. Als het goed is staat er ergens op de CD een DOS driver (tenminste, je kan een DOS driver op CD bestellen bij HP). Doe het anders vanaf een W98 machine bij een ander :)

Op de HP site staan ook XP drivers trouwens, voor het geval je nu de met XP meegeleverde drivers gebruikt.

En de inkt zou toch toch gewoon op kunnen zijn - werd er een volledig volle catridge meegeleverd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RooT
Ik heb nu op een pc met winme geprobeerd, maar nog steeds doet ie grijs printen ipv zwart, of soms doet ie net alsof ie print, maar er komt nix op papier :?

Printer zelf is ook wazig, soms (dus niet altijd) zegt ie dat de kleureninkpatroon leeg is, terwijl ie gewoon doodleuk en goed kleur afdrukt, over zwart heeft ie het niet :?

En als ik inktpatronen via de software op hoeveelheid inkt check, zegt ie dat kleureninktpatroon voor 100% vol is, en zwart voor 30%.

En ik heb ongeveer 5 maanden geleden nieuw kleurpatroon gekocht (en niet echt veel mee geprint dus leeg kan ie niet zijn) en zwart zal jaar geleden zijn, maar die kan ook nog lang niet op zijn, want zoveel print ik niet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Opgedroogde inkt? Kijk eens naar de kop.

Ik zou waarschijnlijk toch voor een nieuwe cartridge gaan... Als je toevallig iemand met dezelfde inktpatronen kent, kan je natuurlijk de cartridge bij een ander uitproberen.

• RooT
Volgens mij is de inkt idd opgedroogd. Er zat sowieso al droge inkt op, dat heb ik voorzichtig ervanaf geveegt (jaja ik weet dat het slecht is :P). Maar er komt dan geen inkt meer uit, terwijl er bij de kleur wel nog inkt uit komt. Maar inktpatroon is zeker niet leeg, maar ik denk opgedroogd, ik print er niet veel mee.

Maar wel raar, de printer zegt steeds dat kleur op is, terwijl ie gewoon perfect kleur print :?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zondag 05 mei 2002 19:09 schreef RooT het volgende:
Volgens mij is de inkt idd opgedroogd. Er zat sowieso al droge inkt op, dat heb ik voorzichtig ervanaf geveegt
Dat had je er wel even bij kunnen zeggen... :o

Ik geloof dat ik het probleem van de melding dat de inkt op is, maar dat je wel gewoon kan doorprinten, hier al eerder gezien heb. Misschien staat daar een oplossing.

Edit: Oww, ik las het inderdaad verkeerd, ik dacht even dat je al eerder gezien had dat het droog was...

• RooT
Op zondag 05 mei 2002 19:17 schreef F_J_K het volgende:
Dat had je er wel even bij kunnen zeggen... :o
He, dat wist ik toenstrax nog niet, pas toen jij zei dat mogelijkerwijs de inkt opgedroogd kan zijn, zag ik dat pas :)

iig ik ga een nieuw zwart inktpatroon kopen, mocht het dan nog niet opgelost zijn kick ik dit topic wel ff.. :P
Pagina: 1