Het gaat hier om een Gentoo 1.1a installatie, waarbij ipv. kde 3, kde 2.2 geinstalleerd is. KDE3 kan wel geinstalleerd worden en start ook wel, echter doordat alsa 0.9 gebruikt word en timidity die niet pikt heb je geen geluid.
Maar goed, het probleem.. ik krijg netjes het login-scherm, toets m'n naam en password, druk op 'go' --> crash --> loginscherm.
Er staat niets in de /var/log/kdm.log /var/log/XFree86.0.log of de /<user>/.xsession-errors bestanden wat aangeeft _waarom_ hij crashed.
Wat gegevens:
kernel 2.4.19-gentoo-r1
//edit
misschien wel relevant, het startkde script is leeg, ik kan me voorstellen dat dat het probleem is? zou iemand de inhoud van dat script willen posten?
XFree 4.2.0-r9
kde-2.2.2-r1
gtk+-1.2.10-r7
qt-2.3.2-r1
iemand enig idee?
(of een idee hoe ik de info kan krijgen _waarom_ hij crashed?)
Maar goed, het probleem.. ik krijg netjes het login-scherm, toets m'n naam en password, druk op 'go' --> crash --> loginscherm.
Er staat niets in de /var/log/kdm.log /var/log/XFree86.0.log of de /<user>/.xsession-errors bestanden wat aangeeft _waarom_ hij crashed.
Wat gegevens:
kernel 2.4.19-gentoo-r1
//edit
misschien wel relevant, het startkde script is leeg, ik kan me voorstellen dat dat het probleem is? zou iemand de inhoud van dat script willen posten?
XFree 4.2.0-r9
kde-2.2.2-r1
gtk+-1.2.10-r7
qt-2.3.2-r1
iemand enig idee?
(of een idee hoe ik de info kan krijgen _waarom_ hij crashed?)