Toon posts:

Abit KT7 + Athlon 1 gigahertz, C klasse fsb266mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dat werken? De processor is locked, de fsb bij mij is 266mhz. Ik wil de processor verkopen, en de koper heeft dus de Abit kt7 en wil 1 gigahertz draaien met 133mhz fsb.

Search gebruikt, leverde alleen de ahtlon 1400mhz op (multiplier 13,5 of 14) niet van toepassing dus op mijn vraag

/edit: ik wil dus fsb teruglaten klokken, 133mhz + multiplier 7,5, kan dat als de proc locked is? Omhoog kan niet, maar terug :?

Verwijderd

die 266 mhz = ddr, dus 133 mhz...

de k7t is een kt133 plank, en kan geen athlon c klasse aan..

dus het gaat niet, of je wou hem unlocken en dan 100x10 mp doen...

succes

edit:
AMD Socket A Based ATXMainboard With 4X AGP & SoftMenuIII Technology
CPU Socket A
CONVERAGE PCI Y
CONVERAGE ISA Y
CHIP SET VIA KT133
MEMORY SLOT SDRAM
SOFTMENU 3

CPU
Supports AMD-K7 Athlon/Duron Socket A 200MHz FSB Processors
Chipset
VIA (KT133) /VIA 686A
Memory
Three 168-pin DIMM sockets support up to 1.5 GB PC100/PC133 SDRAM module
BIOS
SoftMenuIII Technology to set CPU parameters
Multi I/O Functions
On board Bus Master IDE Ports supporting UDMA 33/66
Miscellaneous
1 AGP slot, 6 PCI slots and 1 ISA slots

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 05 mei 2002 16:23 schreef mxstrAEm het volgende:
Gaat dat werken? De processor is locked, de fsb bij mij is 266mhz. Ik wil de processor verkopen, en de koper heeft dus de Abit kt7 en wil 1 gigahertz draaien met 133mhz fsb.

Search gebruikt, leverde alleen de ahtlon 1400mhz op (multiplier 13,5 of 14) niet van toepassing dus op mijn vraag
De KT7 ondersteunt geen FSB@133 (266DDR), dus de koper zou hem op FSB@100 (200DDR) moeten laten lopen :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
kan ook niet al zijn de bruggen gesloten.
zo had ik eens gezocht naar een 1,4ghz voor m'n kt7, maar abit zegt dat je alleen 1,4ghz proc's erin kan doen die 100fsb zijn en waarvan de bruggen open zijn. dichte werkt werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 16:31 schreef slamm het volgende:
die 266 mhz = ddr, dus 133 mhz...

de k7t is een kt133 plank, en kan geen athlon c klasse aan..

dus het gaat niet, of je wou hem unlocken en dan 100x10 mp doen...

succes
Dus ik kan hem ook niet terugklokken als hij locked is?

/edit: dus de bruggen verbinden en 10 x 100 mhz, met een TB 1000mhz, draaien kan niet weareborg?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:35 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Dus ik kan hem ook niet terugklokken als hij locked is?
ja, dan loopt ie op 750 mhz

edit: ja unlocken en op 10 x zetten dmv dipswitchen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 16:38 schreef slamm het volgende:

edit: ja unlocken en op 10 x zetten dmv dipswitchen
Hmm want weareborg vertelde net, misschien typo, dat het bij hem ook niet gelukt was. Maar als ik de proc unlock volgens jou, multieplier op 10 schroef moet het lukken... :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 05 mei 2002 16:41 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Hmm want weareborg vertelde net, misschien typo, dat het bij hem ook niet gelukt was. Maar als ik de proc unlock volgens jou, multieplier op 10 schroef moet het lukken... :?
ik heb het nooit getest, maar abit zegt dat het niet kan. vind ik vreemd, misschien kan je het gewoon eens proberen?
moet je wel vantevoren je bios instellen met de oude proc (tricky). snel saven en gelijk uitzetten en dan maar hopen dat het werkt.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:47 schreef weareborg het volgende:

[..]

ik heb het nooit getest, maar abit zegt dat het niet kan. vind ik vreemd, misschien kan je het gewoon eens proberen?
moet je wel vantevoren je bios instellen met de oude proc (tricky). snel saven en gelijk uitzetten en dan maar hopen dat het werkt.
als er een dipswitch op zit, dan moet het gewoon werken, als ie unlocked is... BS wat abit zegt dat t niet kan, die dipswitch zit er niet voor niks

Verwijderd

euh misschien een beetje vreemd maar Abit KT7 heeft een inisialisatie snelheid voor procs.
D.w.z waarneer er een nieuwe proc wordt ingezet krijgt deze eerst een standaardsnelheid. Dit was zowel bij een Duron 700,Duron 800 als Athlon TB 1200 900 MHz.

(Mijn Duron 700 werd een beetje te warm heb ik helaas terug moeten zetten)

Waarneer de snelheid daarna in het bios wordt aangepast naar de originele snelheid, kan dit niet meer veranderd worden. * Dan is hij pas echt locked.

Ik zeg erbij dat dit puur mijn persoonlijke ervaringen zijn omdat dit misschien niet op andere mobo's werkt. De mobo's die ik gebruikte waren Abit KT7-RAIDv1.0 en KT7A-RAIDv1.0. Met mijn huidige KR7A-RAID heb ik dit verschijnsel ook. (maar helaas de Duron heb ik niet meer)

Dan draait die 1000 MHz in die ieder geval zonder al teveel problemen op 900MHz.

* behalve de TB1200 want die is niet gelocked
Pagina: 1