Wat is een goeie Socket A cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zoek een goede koe voor mijn Thunderbird 700 (grote overklok plannen)

Het vervelende is alleen dat iedereen tegenstrijdig advies geeft.

Ik heb 6 mensen gevraag en 2 vinden de Norrod HQ cooler goed, 3 vinden het een kut cooler en vinden de (duurdere) Global WIN cooler het best, en de laatste vind allebei de coolers kut en vind de Chrome Orb alleen goed.

Dat maakt mijn keus dus niet direkt makkelijker ;)

Ik heb wel een redelijk budget dus de prijs boeit mij niet al te veel (mits redelijk)

Kan iemand mij een voorbeeld geven van temperatuur winsten met zijn/haar(zijn hier meisjes ;) ) koetje danwel heatsink?

Great minds think in parallel gutters.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 14:47

Exterazzo

Qeasy

Neem eens een kijkje op OC-Shop
Ik ga zelf voor de: Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP die kost 119 gulden :)
Ik zou trouwens ook wel ervaringen willen hebben.

Audentia

• Count
Kheb al op ocshop.nl gekeken
De Chrome Orb lijkt goed die is uitverkocht.

www.comptechworld.nl heeft de Global WIN cooler die dacht ik bij een paar testen op HardOCP als beste eruit kwam. Dat lijkt mij wel de beste keus op dit moment eigenlijk.

Kan iemand mij misschien verklappen wat het grote nut van koelplaten is en hoe&waar je die dan bevestigd in je kast?

Verwijderd

De Alpha. Daarmee ging mijn Slot1 350 P2 proc. mee over de 511Mhz. Heb nu een Sock.A Duron 700. De Alpha is in bestelling, komt midden oktober. Geen garantie dat de Socket-Alpha net zo goed is als de Slot1-Alpha. Maar aangezien ik zo tevreden ben/was...
Alpha. Dus.

• Count
Welke dan precies, ik zie 15 smaken Alpha's in de pricewatch.
Moet je daar dan ook nog apart een heatsink voor kopen?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 19:37 schreef Exterazzo het volgende:
Neem eens een kijkje op OC-Shop
Ik ga zelf voor de: Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP die kost 119 gulden :)[/quote]Deze Alpha dus. Da's inc. fan.

• Count
Oke dat word 'm dan denk ik... :)
Helaas is ie pas begin oktober leverbaar, nou ja dat is mischien al volgende week.

Bedankt voor je advies igg

Verwijderd

Ja ho wacht ff. Iedereen roept nou wel meteen instinctief "Alpha! ALPHA!", maar op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13018 staat een stukkie over een test van een paar koelers waaruit de ATTech CM25 als beste naar voren kwam. Ja ik weet wel dat er op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13113 ook een review staat en dat daaruit blijkt dat de Alpha supreme reigned.
Ze zouden die 2 eigenlijk tegen over elkaar meoten zetten...

Ik wil nu natuurlijk niet zeggen dat de ATTech beter is als Alpha, maar toch zeker wel één met een betere prijs/prestatie verhouding.
Heb em net besteld bij www.coolerguys.com (samen met een tubetje Arctic Silver :)) op m'n Duron 600 ff op te kunnen fokken naar de 900 regio >:)

Verwijderd

Countach: Even of topic heb jij die Tbird bij Norrod weg?
Daar heb ik hem namelijk ook weg en die van mij heeft een groene core ik had vernomen dat zij daar blauwe cores hadden en dus bestelde ik hem daar.
Heeft die van jou wel een blauwe core?
Als dat zo is ga ik er even langs en kijk ik even of ze ook blauwen hebben
Pagina: 1