Kde 3 installeren

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik ben echt een MEGA Noob in linux

Ik draai nu Mandrake 8.2 met kde 2.2.2 en wilde overstappen naar Kde 3.

Dus ik netjes alle Rpm Files Gedownload

En dan ?

Alles selecteren en enter thats all is me verteld nou leuk en aardig dan opent die installer zich en die verteld mij dat alle bestanden fouten bevatten :?

Ik heb m vers gedownload onder linux van de officieele KDE site :( wat nu ??

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Lees de txt files eens :+ ;(

• Maku
Welke :? ik heb alleen maar rpm files :P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

• Maku
Oeps Sorry Ik had wat beter na moeten denken ok ik heb he uitgeprint en door gelezen maar bij stap 4 staat

4. Once downloaded, the packages can be installed very easily: cd directory_where_the_packages_are urpmi *

Kan ik in Konquror gewoon als ik in de map ben urpmi * er achter plakken :?
of moet ik dan naar de console en dan er achter plakken :?

Ja sorry hoor kben wel een erge linux noob :(

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Misschien eerst ff [topic=395099/1/25] lezen voor je verder gaat, ik geloof dat je n00bheid idd. wel erg ver gaat. Misschien moet je je eerst met wat meer basale dingen bezighouden voor je met het upgraden van KDE begint...

Dat urpmi doe je sowieso _niet_ in Konqueror, om je vraag even te beantwoorden, maar in een consolewindow (Konsole oid). console. X moet je dus afsluiten om KDE te upgraden, init 3 ;)

Dat wordt dan:
code:
1
2
cd dir_waar_je_pakketjes_staan
urpmi *

Niet achter elkaar dus, hoewel dat vast wel kan. Dit is echter duidelijker: het zijn twee losse commando's.

Denk nog even na, probeer wat dingen en lees dat topic voor je dit écht gaat proberen...

• Maku
ja ik weet wel hoe ik met de console kan werken het werkt ongeveer als dos.

ZO erg is het nu ook niet maar ik ben nog niet gewend aan het installen.

Al de gecompile en rpm files. tar .gz :? me hoofd gaat er een beetje van duizelen.

Kwa instellen en bewerken van kde ben ik er wel uit en ik leer erg snel en vergeet ze ook niet meer op het gebied van computers en OS sen.

maar ik neem dus aan dat je in je console naar de map moet browsen en dan lettelijk in te tikken :

file:/home/maku/Kde 3/urpmi *

?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:45 schreef 001Michael het volgende:
Oeps Sorry Ik had wat beter na moeten denken ok ik heb he uitgeprint en door gelezen maar bij stap 4 staat

4. Once downloaded, the packages can be installed very easily: cd directory_where_the_packages_are urpmi *

Kan ik in Konquror gewoon als ik in de map ben urpmi * er achter plakken :?
of moet ik dan naar de console en dan er achter plakken :?

Ja sorry hoor kben wel een erge linux noob :(
probeer het nou gewoon in console te typen..

de snelste manier om dit soort antwoorden te krijgen is gewoon door het te proberen hoor..

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 05 mei 2002 16:53 schreef 001Michael het volgende:
ja ik weet wel hoe ik met de console kan werken het werkt ongeveer als dos.
Mwahhh...
ZO erg is het nu ook niet maar ik ben nog niet gewend aan het installen.
Dat scheelt ;)
Al de gecompile en rpm files. tar .gz :? me hoofd gaat er een beetje van duizelen.
:?
Kwa instellen en bewerken van kde ben ik er wel uit en ik leer erg snel en vergeet ze ook niet meer op het gebied van computers en OS sen.
Good 4 you!
maar ik neem dus aan dat je in je console naar de map moet browsen en dan lettelijk in te tikken :

?
Eehmm, ja, maar nogmaals: dit doe je dus (ik weet dat ik net zei "consolewindow", maar dat neem ik terug, zodra dit gepost is) in een console! Je moet X dus ff afsluiten als je dit gaat doen. Ik ben niet zo thuis in mandraak, maar ik neem aan dat urpmi * de truuk doet.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 05 mei 2002 16:53 schreef 001Michael het volgende:

?
Nee, dat wordt iets als 'urpmi -i *' zodra je in die directory staat. Ook ik ken de precieze syntax van urpmi niet, maar het zal wel iets in die richting zijn. Met 'man urpmi' en/of 'urpmi --help' kun je wel achter het goede commando komen verwacht ik.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Maku
ok ik probeer het thanx

• Maku
hmm als ik intik blalba/urpmi

dan krijg ik de melding dat alles al geinstalleerd is maar hij zou het in de map opt/kde3 moeten installen

Ik prutsel nog ff

• Maku
ik blijf krijgen dat alles al geinstalleerd is :?

Ook na het gebruiken van de help

het volgende werkt niet:

/home/maku/kde

urpmi --Auto

of

urpmi --Auto-select

of

urpmi --update

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

offtopic:
Je kunt met het knopje 'edit' je bericht wijzigen, dan wordt het niet zo'n monoloog.

Ik weet dat in ieder geval voor RedHat wordt aanbevolen om eerst KDE2 te verwijderen voor je KDE3 installeert, maar of dat in Mandrake ook zo is durf ik niet te zeggen. Gezien je tekort aan ervaring in de console lijkt het me ook niet slim om maar op de gok te proberen. Staat daar niets over in de readme's die Mandrake over KDE3 heeft staan?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Maku
Op zondag 05 mei 2002 17:31 schreef odysseus het volgende:
offtopic:
Je kunt met het knopje 'edit' je bericht wijzigen, dan wordt het niet zo'n monoloog.

Ik weet dat in ieder geval voor RedHat wordt aanbevolen om eerst KDE2 te verwijderen voor je KDE3 installeert, maar of dat in Mandrake ook zo is durf ik niet te zeggen. Gezien je tekort aan ervaring in de console lijkt het me ook niet slim om maar op de gok te proberen. Staat daar niets over in de readme's die Mandrake over KDE3 heeft staan?
Er staat niets in de Read me :(

OK dit gaat dus niet lukken :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Heeft Mandrake hier niet zo'n mooie grafische tool voor die het hele zootje automatisch kan doen?

Verder: ja hallo, wat ben je nu aan het doen...ofwel je wilt lekker klooien met Linux. Dat gaat je tijd kosten, om uit te zoeken hoe het werkt etc. Ga maar lekker manuals en HOWTO's lezen, op internet zoeken etc. Als je er dan nog steeds niet uitkomt OK dan zien we je weer, maar om gewoon die files te downen en dan te zeggen 'ik nie snap nie', ja, als je zo bezig bent moet je niet zelf met Linux gaan knutselen maar gewoon de 'gebaande wegen' (van de grafische tools etc.) volgen, met als nadeel dat je dan wat langer moet wachten op de nieuwste software.

Met andere woorden: ofwel je wilt er mee knutselen en de nieuwste software draaien (en dat kost tijd, etc.), ofwel je wilt het gewoon gebruiken zonder dat het je veel tijd kost. Nou, doe dat dan en ga je dan niet bezig houden met het upgraden van KDE 2.2.2 naar 3.0 (want wat is er in de eerste plaats mis met 2.2.2? Als het nou onbruikbaar/brak/buggy was OK maar dat is absoluut niet het geval)

Sorry hoor misschien ben ik vandaag een beetje chaggo ofzo, maar het aantal vragen dat hier vandaag gesteld wordt dat met 5 minuten zoeken op internet verholpen had kunnen worden ligt wel wat hoog......

Edit: NOFI naar de topicstarter zelf, meer een tip in het algemeen om eerst zelf eens wat te proberen en te zoeken voor je hier gaat vragen.
Pagina: 1