Verwijderd
Deze meneer vindt dat kennelijk wel belangrijk:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=511966
Die ga ik hier uitnodigen.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Je vult de poll in en reageert dan eventueel met wat je hebt gekozen en dat voegt dan toch jouw eigen mening toe aan de poll
Als je dan toch alles op 0 zetten, schaf dan de mogelijkheid om op een poll te reageren af

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
(op een poll als deze kan ik me idd niet echt een zinvolle discussie voorstellen, daar heb je wel gelijk in)
Die discussie is er idd wel eens geweest, maar een beetje in de modderpoel weggezakt geloof ikOp zondag 05 mei 2002 16:43 schreef wildhagen het volgende:
Was het niet de bedoeling (ooit) om normale reacties op +1 te zetten bij polls, en niet hoger of lager?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Zo een discussie zou je dan uiteindelijk beter kunnen waarderen door een +2/+3/+4 te geven.Op zondag 05 mei 2002 16:44 schreef aad123 het volgende:
Vind je die waslijst opsommingen boeiend dan? Ik vind dat bij zo'n poll gereageerd hoort te worden op de resultaten die tevoorschijn komen, men zou zich bijvoorbeeld kunnen afvragen waarom de verre meerderheid op drie staat en daar een levendige discussie over kunnen voeren. Zo'n discussie wordt door al die figuren die zonodig moeten tonen wat ze wel niet in huis hebben onmogelijk.
Als je weet dat een standaard reactie (dus wat je hebt gekozen) op een poll op +1 staat, dan kun je dan toch m.b.v. de keuzemogelijkheden boven het reactiegedeelte dan toch de gewenste reactiescore kijkenOp zondag 05 mei 2002 16:45 schreef Duracell het volgende:
Als je die thread later zou willen teruglezen, lees je toch over al die beschrijvingen/opsommingen heen. Der is niemand behalve de poster zelf voor wie dit interessante informatie is, toch?
(op een poll als deze kan ik me idd niet echt een zinvolle discussie voorstellen, daar heb je wel gelijk in)
Verwijderd
</li>
- +1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen zonde van jouw leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.<li>0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.
Opsommingen van welke computers je in huis hebt vind ik niet echt interessante informatie. Er zit wel iets in dat dat hetgene is waar de poll naar vraagt, maar het voegt niet echt iets toe.
Verwijderd
Hier ben ik hoorOp zondag 05 mei 2002 16:26 schreef aad123 het volgende:
Die ga ik hier uitnodigen.
Ik bekeek de reacties op de poll en zag dat een heleboel (alle?) reacties naar 0 - overbodig waren gegooid. Dat is imho ongeveer net zoiets als de reacties in de DPC topics : "hoi, weer een pentium/athlon erbij!" en dat dan overbodig. Dat wordt dan opgevat als, "goh, mijn bijdrage aan DPC is overbodig.." Hier komt dan zoiets van, "goh, mijn systeem is overbodig..". Ik begrijp ook wel dat niemand +3 inzichtvol hoeft te hebben voor het hebben van een Athlon XP xx00+, maar kunnen die reacties dan niet fijn op 1 blijven staan, of gewoon modereren met 0 - gemodereerd.
Ook maar imho...
En om nog even op je reactie in het topic te reageren :
Nou, het moddereter forum kende ik al hoorHet is hier niet de plaats om over moderaties te discussiëren. Daar bestaat een forum voor op
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/16 Er loopt daar over deze draad ook al een topic:
[topic=486654/1/50]
Verder vind ik het niet zo boeiend om een kwak opsommingen te zien.
En als het echt zo fout van mij is geweest dat ik wat -1tjes heb gestrooit, mod het dan maar weer vrolijk terug naar 0 hoor, die modpunten kunnen mij niet zoveel schelen, ik gebruik ze toch haast nooit...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
En dat soort mededelingen vind ik redelijk overbodig, bovendien kan het een flamewar uitlokken, en daar zitten we niet op te wachten.Nou, het moddereter forum kende ik al hoor (heb er zelfs ooit eerder hier iets gepost ). Verder startte ik daar geen discussie, ik deed een mededeling, dat ik wat +1tjes had rondgegooid...
Ik zie geen flamewar, hoezo zou daar een flamewar van komen?Op zondag 05 mei 2002 19:27 schreef aad123 het volgende:
[..]
En dat soort mededelingen vind ik redelijk overbodig, bovendien kan het een flamewar uitlokken, en daar zitten we niet op te wachten.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Zolang het ontopic is, maar verder niet erg boeiend, zoals in een opsomtopic het geval is, lijkt mij +1 een prima standaard.Op zondag 05 mei 2002 20:36 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Ik persoonlijk vind dat W3ird_N3rd een punt heeft in zijn eerste reactie. Ik pleit dan netzoals de DPC reacties voor een standaard +1 moderatie. Ik zal hier eens iemand anders naartoe schoppen.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Zijn reacties op polls bedoeld als opsomtopics? Ik davht dat we op tweakers.net voor niveau gingen. Ik kan het niveau niet ontdekken in een waslijst van opsommingen.Zolang het ontopic is, maar verder niet erg boeiend, zoals in een opsomtopic het geval is, lijkt mij +1 een prima standaard.
Verwijderd
Zoals Robin al zei, bij een poll kan je weinig anders verwachten. Zowiezo is een interessante discussie opstarten aan de hand van een poll vrij moeilijk, aangezien de resultaten voor iedereen hetzelfde zijn (en iedereen met een bepaald kennisniveau de resultaten ook hetzelfde zal interpreteren).Op zondag 05 mei 2002 21:03 schreef aad123 het volgende:
[..]
Zijn reacties op polls bedoeld als opsomtopics? Ik davht dat we op tweakers.net voor niveau gingen. Ik kan het niveau niet ontdekken in een waslijst van opsommingen.
Verwijderd
Mjah, waar is anders een poll voor bedoelt (zeggen wat je hebt gekozen en discussiëren)Op zondag 05 mei 2002 21:59 schreef Premium het volgende:
Toen ik de titel van de poll zag dacht ik: "Oh nee, nou gaan ze toch niet allemaal posten wat ze in huis hebben staan. Daar is geen mens in geïnteresseerd." Helaas wel dus.
Verwijderd
Verwijderd
Dan vind ik het er wel heel anders uitzien als iemand zegt "we hebben er zes want we zijn met z'n zessen" Dan dat iemand van elke machine die in huis is de specs gaat opgeven.Op zondag 05 mei 2002 22:20 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Mjah, waar is anders een poll voor bedoelt (zeggen wat je hebt gekozen en discussiëren)
Op zondag 05 mei 2002 20:36 schreef LoWLaNDeR het volgende:
...
Ik zal hier eens iemand anders naartoe schoppen.
Ben je tegenwoordig zo van ons vervreemd geraakt dat je je hierheen moet laten schoppen? Vroeger was je anders.Op zondag 05 mei 2002 20:48 schreef testcase iets :
Verwijderd
Ik denk dat testcase het anders ook wel gelezen had, maar wat later, ik wilde snel aandacht voor dit, en koos dus de eerste nieuwscoordinator die ik online zag op ICQ uit. Dit omdat ik geen reet te vertellen hebOp zondag 05 mei 2002 22:42 schreef KexDaFlex het volgende:
Ben je tegenwoordig zo van ons vervreemd geraakt dat je je hierheen moet laten schoppen? Vroeger was je anders.![]()