Hoeveel computers zijn er bij jou thuis in gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar zelf gereageerd, dus ik kan daar niets meer doen. Persoonlijk vind ik dat al die opsommingen overbodig zijn, en rustig naar 0 gemodereerd mogen worden, ze voegen niets toe.

Deze meneer vindt dat kennelijk wel belangrijk:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=511966

Die ga ik hier uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 14:54

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Voor mij staat het grootste deel wel in orde, al die opsommingen voegen helemaal niks toe aan de thread, dus imho horen die op 0 overbodig

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar als jullie die reacties nou dan allemaal op 0 overbodig zetten, wat heeft het nut van reageren dan bij een poll :?

Je vult de poll in en reageert dan eventueel met wat je hebt gekozen en dat voegt dan toch jouw eigen mening toe aan de poll :?

Als je dan toch alles op 0 zetten, schaf dan de mogelijkheid om op een poll te reageren af :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade sluit zich aan bij Robin, een 1 lijkt me goed voor de standaard reacties :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Was het niet de bedoeling (ooit) om normale reacties op +1 te zetten bij polls, en niet hoger of lager?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je die waslijst opsommingen boeiend dan? Ik vind dat bij zo'n poll gereageerd hoort te worden op de resultaten die tevoorschijn komen, men zou zich bijvoorbeeld kunnen afvragen waarom de verre meerderheid op drie staat en daar een levendige discussie over kunnen voeren. Zo'n discussie wordt door al die figuren die zonodig moeten tonen wat ze wel niet in huis hebben onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je die thread later zou willen teruglezen, lees je toch over al die beschrijvingen/opsommingen heen. Der is niemand behalve de poster zelf voor wie dit interessante informatie is, toch?
(op een poll als deze kan ik me idd niet echt een zinvolle discussie voorstellen, daar heb je wel gelijk in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zondag 05 mei 2002 16:43 schreef wildhagen het volgende:
Was het niet de bedoeling (ooit) om normale reacties op +1 te zetten bij polls, en niet hoger of lager?
Die discussie is er idd wel eens geweest, maar een beetje in de modderpoel weggezakt geloof ik :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 16:44 schreef aad123 het volgende:
Vind je die waslijst opsommingen boeiend dan? Ik vind dat bij zo'n poll gereageerd hoort te worden op de resultaten die tevoorschijn komen, men zou zich bijvoorbeeld kunnen afvragen waarom de verre meerderheid op drie staat en daar een levendige discussie over kunnen voeren. Zo'n discussie wordt door al die figuren die zonodig moeten tonen wat ze wel niet in huis hebben onmogelijk.
Zo een discussie zou je dan uiteindelijk beter kunnen waarderen door een +2/+3/+4 te geven.
Op zondag 05 mei 2002 16:45 schreef Duracell het volgende:
Als je die thread later zou willen teruglezen, lees je toch over al die beschrijvingen/opsommingen heen. Der is niemand behalve de poster zelf voor wie dit interessante informatie is, toch?
(op een poll als deze kan ik me idd niet echt een zinvolle discussie voorstellen, daar heb je wel gelijk in)
Als je weet dat een standaard reactie (dus wat je hebt gekozen) op een poll op +1 staat, dan kun je dan toch m.b.v. de keuzemogelijkheden boven het reactiegedeelte dan toch de gewenste reactiescore kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje merkwaardig om aan niet ter zake doende reacties, wat die opsommingen volgens mij zijn, een score 1 te verbinden, dan ben je volgens mij bezig om normen aan te passen, wat je volgens mij nooit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb zo'n beetje deze leiddraad gevolg(FAQ):
  • +1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen zonde van jouw leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.<li>0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.
</li>

Opsommingen van welke computers je in huis hebt vind ik niet echt interessante informatie. Er zit wel iets in dat dat hetgene is waar de poll naar vraagt, maar het voegt niet echt iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar inmiddels zijn er weer een aantal opsommingen omhooggemodereerd, een enkele zelfs tot +2. Misschien is het zelfs nuttig om ze definitief onder het maaiveld te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Op zondag 05 mei 2002 16:26 schreef aad123 het volgende:
Die ga ik hier uitnodigen.
Hier ben ik hoor :)

Ik bekeek de reacties op de poll en zag dat een heleboel (alle?) reacties naar 0 - overbodig waren gegooid. Dat is imho ongeveer net zoiets als de reacties in de DPC topics : "hoi, weer een pentium/athlon erbij!" en dat dan overbodig. Dat wordt dan opgevat als, "goh, mijn bijdrage aan DPC is overbodig.." Hier komt dan zoiets van, "goh, mijn systeem is overbodig..". Ik begrijp ook wel dat niemand +3 inzichtvol hoeft te hebben voor het hebben van een Athlon XP xx00+, maar kunnen die reacties dan niet fijn op 1 blijven staan, of gewoon modereren met 0 - gemodereerd.

Ook maar imho...
En om nog even op je reactie in het topic te reageren :
Het is hier niet de plaats om over moderaties te discussiëren. Daar bestaat een forum voor op

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/16 Er loopt daar over deze draad ook al een topic:

[topic=486654/1/50]

Verder vind ik het niet zo boeiend om een kwak opsommingen te zien.
Nou, het moddereter forum kende ik al hoor :) (heb er zelfs ooit eerder hier iets gepost ;)). Verder startte ik daar geen discussie, ik deed een mededeling, dat ik wat +1tjes had rondgegooid...

En als het echt zo fout van mij is geweest dat ik wat -1tjes heb gestrooit, mod het dan maar weer vrolijk terug naar 0 hoor, die modpunten kunnen mij niet zoveel schelen, ik gebruik ze toch haast nooit...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het moddereter forum kende ik al hoor (heb er zelfs ooit eerder hier iets gepost ). Verder startte ik daar geen discussie, ik deed een mededeling, dat ik wat +1tjes had rondgegooid...
En dat soort mededelingen vind ik redelijk overbodig, bovendien kan het een flamewar uitlokken, en daar zitten we niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Op zondag 05 mei 2002 19:27 schreef aad123 het volgende:

[..]

En dat soort mededelingen vind ik redelijk overbodig, bovendien kan het een flamewar uitlokken, en daar zitten we niet op te wachten.
Ik zie geen flamewar, hoezo zou daar een flamewar van komen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik persoonlijk vind dat W3ird_N3rd een punt heeft in zijn eerste reactie. Ik pleit dan netzoals de DPC reacties voor een standaard +1 moderatie. Ik zal hier eens iemand anders naartoe schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op zondag 05 mei 2002 20:36 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Ik persoonlijk vind dat W3ird_N3rd een punt heeft in zijn eerste reactie. Ik pleit dan netzoals de DPC reacties voor een standaard +1 moderatie. Ik zal hier eens iemand anders naartoe schoppen.
Zolang het ontopic is, maar verder niet erg boeiend, zoals in een opsomtopic het geval is, lijkt mij +1 een prima standaard.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

De 'opsom' en 'ik meld het ook ff' reacties in de polls zouden idd zoals al eerder bespoken op de standaard +1 gemodereerd gezet moeten worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het ontopic is, maar verder niet erg boeiend, zoals in een opsomtopic het geval is, lijkt mij +1 een prima standaard.
Zijn reacties op polls bedoeld als opsomtopics? Ik davht dat we op tweakers.net voor niveau gingen. Ik kan het niveau niet ontdekken in een waslijst van opsommingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
/me , het gaat hier om een polldraad. En netzoals je een meuktrackerdraad (imo) anders moet benaderen, zul je die anders moeten modereren dan een nieuwsdraadje. Ik mag dan toch aannemen dat je daar al achter was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 21:03 schreef aad123 het volgende:

[..]

Zijn reacties op polls bedoeld als opsomtopics? Ik davht dat we op tweakers.net voor niveau gingen. Ik kan het niveau niet ontdekken in een waslijst van opsommingen.
Zoals Robin al zei, bij een poll kan je weinig anders verwachten. Zowiezo is een interessante discussie opstarten aan de hand van een poll vrij moeilijk, aangezien de resultaten voor iedereen hetzelfde zijn (en iedereen met een bepaald kennisniveau de resultaten ook hetzelfde zal interpreteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik de titel van de poll zag dacht ik: "Oh nee, nou gaan ze toch niet allemaal posten wat ze in huis hebben staan. Daar is geen mens in geïnteresseerd." Helaas wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 21:59 schreef Premium het volgende:
Toen ik de titel van de poll zag dacht ik: "Oh nee, nou gaan ze toch niet allemaal posten wat ze in huis hebben staan. Daar is geen mens in geïnteresseerd." Helaas wel dus.
Mjah, waar is anders een poll voor bedoelt (zeggen wat je hebt gekozen en discussiëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poll is bedoeld om de mening van een (liefst) grote groep mensen te onderzoeken en daar conclusies uit te trekken en over te discussiëren. Dingen waarover je van mening kan verschillen dus. De vraag hoeveel pc's iemand thuis heeft staan, is gewoon een feit. Je kan er helemaal niets mee, behalve een opsomming geven. Dat doet iedereen nu en het heeft nul komma nul waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:20 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Mjah, waar is anders een poll voor bedoelt (zeggen wat je hebt gekozen en discussiëren)
Dan vind ik het er wel heel anders uitzien als iemand zegt "we hebben er zes want we zijn met z'n zessen" Dan dat iemand van elke machine die in huis is de specs gaat opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

In dit draadje van twee maanden terug werd hetzelfde discussiepunt behandeld, met als conclusie met redelijk wat draagvlak dat met 1: gemodereerd (wat ook het standaardniveau is) de opsommingen bij een poll beloond mogen worden (als richtlijn). Verder mag iedereen er natuurlijk tot een bepaalde grens zijn eigen subjectieve modgevoel erop los laten.
Op zondag 05 mei 2002 20:36 schreef LoWLaNDeR het volgende:
...
Ik zal hier eens iemand anders naartoe schoppen.
Op zondag 05 mei 2002 20:48 schreef testcase iets :
Ben je tegenwoordig zo van ons vervreemd geraakt dat je je hierheen moet laten schoppen? Vroeger was je anders. :'(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:42 schreef KexDaFlex het volgende:

Ben je tegenwoordig zo van ons vervreemd geraakt dat je je hierheen moet laten schoppen? Vroeger was je anders. :'(

;)
Ik denk dat testcase het anders ook wel gelezen had, maar wat later, ik wilde snel aandacht voor dit, en koos dus de eerste nieuwscoordinator die ik online zag op ICQ uit. Dit omdat ik geen reet te vertellen heb :P
Pagina: 1