Ik heb net in de search zittn zoeken en op php.net maar ik kan een bepaalde functie niet helemaal voor elkaar krijgen
ik moet in een string meerdere woorden vervangen voor links, deze woorden staan in een database opgeslagen en de link moet als knopje de oude tekst krijgen en een id wat uit de database komt.
ik heb zelf al wat lopen klooien maar ik loop vast.
stel dus dat ik dit doe:
ik bouw een array op waarin alle woorden en id's staan (nog geen idee hoe maar oke)
$string=str_replace($words[],"<a href=help.php?id=".$words[id].">".$words[word]."</a>",$string);
kortom je hebt bijvoorbeeld de text:
ik ben een stukje tekst met een uitleg
en ik wil dan bijvoorbeeld "uitleg" vervangen door een link met id 1 omdat id 1 en uitleg in de database staan.
weet iemand een oplossing, en ja ik weet t de code hierboven is klote
alvast bedankt
ik moet in een string meerdere woorden vervangen voor links, deze woorden staan in een database opgeslagen en de link moet als knopje de oude tekst krijgen en een id wat uit de database komt.
ik heb zelf al wat lopen klooien maar ik loop vast.
stel dus dat ik dit doe:
ik bouw een array op waarin alle woorden en id's staan (nog geen idee hoe maar oke)
$string=str_replace($words[],"<a href=help.php?id=".$words[id].">".$words[word]."</a>",$string);
kortom je hebt bijvoorbeeld de text:
ik ben een stukje tekst met een uitleg
en ik wil dan bijvoorbeeld "uitleg" vervangen door een link met id 1 omdat id 1 en uitleg in de database staan.
weet iemand een oplossing, en ja ik weet t de code hierboven is klote
alvast bedankt
openkat.nl al gezien?