Exploderende CD in mijn DVD-speler!

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Mijn dvd-speler is vandaag naar de kl*ten gegaan door een exploderende CD!
Ik kopiëerde bestanden van zo'n a-merk (= merkloze) cd, toen ik ineens een knal hoorde!
Ik dacht dat iemand keihard een steen tegen mijn plexiglazen ramen gegooid had, toen ik mij ineens bedacht dat die ruiten vervangen waren door glas, dus dat was het niet...
Ik merkte dat de cd niet meer kopiëerde, dus ik had een vermoeden, en heb meteen de computer uitgezet en de dvd-speler eruit gehaald. Toen ik de dvd-speler vastpakte en kantelde, hoorde ik een geluid als van een doos lego die je kantelt, dus een geratel van allerlei kleine stukjes plastic. Ik heb meteen de dvd-speler uit elkaar geschroefd, en inderdaad: de cd die erin zat was kapotgeknald in honderden stukjes! Mijn dvd-speler is nu kapot, dat wil zeggen: het eject-mechanisme, want ik heb zo'n slot-in dvd-speler en dat mechanisme is nu helemaal verrot :(

Ik had een Pioneer 105S 16x DVD-speler, een prachtige dvdspeler met gekraakte firmware en slot-in systeem. Heeft me 443 gulden gekost :( En ik heb hem al twee jaar dus garantie zit er ook niet meer op!

Ik had me wel eens voorgesteld dat zoiets kon gebeuren, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

edit: Vanavond hebben jullie een foto van de cd en de dvd-speler. Bovendien ga ik uitzoeken hoe ik het eject-mechanisme uit de speler kan slopen zodat ik zelf de dvd erin kan doen met de hand, zoals bij een platenspeler :)

Verwijderd

komt regelmatig voor ook bij mij in de zaak....

• JAPie01743
Ik vind het een slechte zaak dat cd's zo slecht worden gemaakt dat ze niet tegen het toerental kunnen van de speler!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 15:45 schreef JAPie01 het volgende:
edit: Vanavond hebben jullie een foto van de cd en de dvd-speler. Bovendien ga ik uitzoeken hoe ik het eject-mechanisme uit de speler kan slopen zodat ik zelf de dvd erin kan doen met de hand, zoals bij een platenspeler :)
ben benieuwd :D

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:34
Jammer voor je...
Maar iig suc6 met het ombouwen van het ding :+

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Alleen even iets recht zetten, onder "A-merken" vallen juist de betere merken.

Senri no michi mo ippo kara

• JAPie01743
mij is altijd opgevallen dat als je in een winkel een groot bord met 'A-merk CDR's te koop' ziet, je er met een wijde boog omheen moet lopen.....

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Been there, done that :z

(althans, m'n broertje)

toen nog wel garantie gelukkig :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik denk niet dat ze het merken als je filmware veranderd is en je dvd speler is dood...

edit:
ik te snel gelezen hebbe... jij helemaal geen garantie hebben :(

dus>> ga gewoon garantie claimen, niet geschoten altijd mis!

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 14:48

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Misschien kun je proberen om schade te verhalen bij de producent van de CD. Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad met een CD van RedAlert 2, die hij bij de bieb had geleend. Hij terug naar de bieb, en nu mag ie een nieuwe CD-rom speler kopen voor €50,-
Enne: Niet geschoten is altijd mis :7

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik heb ook zo'n 105f, en het valt me op dat de cd's die er in gaan er altijd erg warm weer uitkomen. misschien dat die goedkope cd's daar niet tegen kunnen?

Verwijderd

Je mag verwachten dat dat ding het langer doet dan dat jaar garantie dus een tegemoetkoming van de kosten kan je wel verwachten
De consumentenbond heeft hier laatst nog een artikel over geschreven

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-04 09:37
denk dat het een combinatie is van slechte CD en een CD-clamper die niet voldoende kracht op de CD uitoefend, waardoor de CD wegschiet. Moet je eens een CD-ROM die op volle snelheid draait gaan bewegen, ook kans dat de CD losschiet en je speler verknoeid.

Verwijderd

Is mij overkomen met een 116s.
(Zat wel een barstje in de cd dus daar zal het wel aangelegen hebben)

2 maand kunnen w88 op de nieuwe. Toen bleek er geen garantie op te zitten omdat ik de firmware had geflasht (Regiovrij) terwijl de verkoper mij een nieuwe had GEGARANDEERD en ik er twee maand op heb mogen w88 (Daarom koop ik niet meer in bij HEComputers!).

Toen de DVDROM losgehaalt (Om splinters eruit te halen) maar hij bleek al schoon te zijn van binnen (Wellicht heeft PIONEER hem wel gereinigd terwijl er geen garantie op zat (Zou een goede actie zijn van hun :)).
Ik adviseer je om hemeven op te schroeven, alle rotzooi eruit halen en hem dan weer dichtschroeven.
Waarschijnlijk zal hij het gewoon nog doen (tenzij de lens kapot is - Mijn DVDROM heeft heel af en toe ook lichte kuren)

Verwijderd

Kan nie wachten op de pics :) Maar wel kut voor je ;(

Verwijderd

WAAROM ontploft mijn Aopen 52x nou niet :'(

Ik wil ook DVD spelertje >:)

• JAPie01743
en hier de foto's:

de puzzlestukjes :(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brui1455/personal/puzzletje.jpg

de onderdeeltjes van de dvd-speler die kapot zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brui1455/personal/onderdeeltjes.jpg

de dvd-speler zonder kap en zonder laadmechanisme,
ik heb er even een cd in gedaan om te laten zien dat hij zo waarschijnlijk wel kan werken:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brui1455/personal/dvdspeler.jpg

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik de schakelaartjes die aan het laadmechanisme zaten moet bedienen, en als me dat lukt ga ik hem gewoon gebruiken...

• JAPie01743
RolfLobker,

De lens en het loopwerk (het mechanisme met de spindelmotor en het lensmechanisme) zijn helemaal in orde, alleen het laadmechanisme is naar de knoppen, er zijn een aantal onderdelen van gebroken. Waarschijnlijk kan ik het wel repareren, maar het zal niet stevig zijn.

Verwijderd

Ik denk dat je het beste gewoon een nieuwe kunt kopen, want als je het laat maken heb je toch altijd het idee dat er weer iets mis is als je een raar geluid hoort.

• JAPie01743
nee, dat wilde ik zelf doen :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Ik heb zelf een rechtsbijstandverzekering afgesloten voor 40 euro. De rechtsbijstandverzekering welke bij de autoverzekering zit kun je dan stopzetten, scheelt 10 euro. Dus voor 30 euro per jaar ben ik gedekt voor pak weg 50.000 euro aan advocaatkosten per jaar. Een tip!

Wanneer mij iets overkomt.... effe een briefje naar de verzekeringsmaatschappij.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
Probeer eens creatief met seconde lijm te gaan doen ofzo ?
Wanneer dat niet werkt kun je naderhand altijd nog het platenspeler principe gaan toepassen ;)

• JAPie01743
Dat platenspelerprincipe werkt in elk geval bij CD's, DVD's hebben teveel last van strooilicht enzo (omdat er geen kap omheen zit). Ik ga met secondenlijm proberen de boel te repareren, maar de kans van slagen is klein. Voor het geval er niets meer lukt, hebben jullie een tip voor een nieuwe dvd-speler?

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Als je platendraaier speelt, zou ik maar héééél ver weg van m'n PC gaan zitten als je nog eens zo'n kloteCD'tje in je DVDSpeler keilt...

Afbeeldingslocatie: http://www.qedata.se/bilder/cdspreng/varning.gif

-----
Info over ontploffende CD'tjes

http://www.qedata.se/e_js_n-cdrom.htm
-----

Zo'n ontploffend CD'tje laat wel een lichte inslag na op deze beschermkap :P

Afbeeldingslocatie: http://www.qedata.se/bilder/cdspreng/skyd-ovr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.qedata.se/bilder/cdspreng/skyd-det.jpg

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K heb dat zelf ook eens gehad, in een CDSpeler van een m8 van me. Na een grondige schoonmaakactie en wat lijm, werkte alles weer...

Kan met jouw DVDplayer ook wel denk ik. 'K wil d'r best eens naar kijken (moet je 'm wel ff zelf, inclusief onderdeeltjes, langsbrengen :) )

IF(interested){mailto:Aeternus@hetnet.nl);}

Forget your fears...
...and want to know more...

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

Xanax959

relax...

Denk bij secondelijm er aan dat dat neer kan slaan op je laserlens e.d.
Op zondag 05 mei 2002 20:17 schreef JAPie01 het volgende:
Dat platenspelerprincipe werkt in elk geval bij CD's, DVD's hebben teveel last van strooilicht enzo (omdat er geen kap omheen zit). Ik ga met secondenlijm proberen de boel te repareren, maar de kans van slagen is klein. Voor het geval er niets meer lukt, hebben jullie een tip voor een nieuwe dvd-speler?

Atari portfolio Dos 2.11

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb zo'n grapje ook ooit gezien bij iemand was een 56speed cd spelertje
het gaf een enorme knal en deed me denken aan het flak canon van ut >:)
die cd had ook al wat barstjes en toen was het op een gegeven moment over

• JAPie01743
ik zie wel wat ik ermee doe, ik ga de plastic delen lijmen en ik hoop dat alles weer gaat werken. Als het niet gaat, koop ik gewoon een nieuwe. Heeft iemand een tip voor een ander merk/type DVD-speler voor mij?

Verwijderd

Ik heb de Pioneer 106S DVD, werkt zeer goed. Heb er een paar reviews van gelezen, en hij is in vergelijking met andere DVD spelers zeer snel. Maar ja, is wel weer een Pioneer, maar die zou ik niet de schuld geven. Ik denk dat op het gebied van DVD spelers Pioneer gewoon de beste is.

• JAPie01743
dat dacht ik ook wel, en ik geef ook zeker mijn pioneer niet de schuld, ik dacht eerder aan de inferieure kwaliteit van de CD...

Verwijderd

dit wil ik nou nooit mee maken als het kan

Verwijderd

ik wil ut ook niet mee maken :)
k heb nu ook 1 pioneer 106S lekker stabiele speed enzo :)
verder nog een 56x Acer een 2x 52x LG :)

• Vipertje
  • Laatst online: 03-04 17:04
waarom maak ik dat nou nooit mee :9

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Vandaag heeft mijn 105SZ ook besloten om CD's te gaan vernielen... :'(

Na Dune 2000 lange tijd in de kast gehad te hebben besloot ik nu eens met de Atreides te gaan spelen. CD-speler was het er niet mee eens. Na de CD erin gedaan te hebben het gebruikelijke effect, grote KNAL en daarna niks meer. Na uitschroeven klinkt ie als een glasbak...

Ik heb de scherfjes van de CD op een met Pritt ingesmeerd A4-tje geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.schoot.com/images/DuneCD.jpg

Ik ga proberen de delen (van de CD-ROM speler) weer te lijmen. Heeft er iemand toevallig al ervaring met het lijmen, en/of garantie/geld terug :?

drs. Kama

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 13:59

Floor-is

5.2

Op donderdag 04 juli 2002 13:27 schreef Kama het volgende:
Vandaag heeft mijn 105SZ ook besloten om CD's te gaan vernielen... :'(
[afbeelding]

Ik ga proberen de delen (van de CD-ROM speler) weer te lijmen. Heeft er iemand toevallig al ervaring met het lijmen, en/of garantie/geld terug :?
Ik heb er weinig ervaging mee hoor, maar probeer iig die lui die de DVD/CDROM hebben gemaakt er voor op te laten draaien dat je weer een goede CD krijgt.

Met niet helemaal legale of gewoon dataCD's kan je dat wel vergeten, maar met een origineel van een spel vind ik dat ze dat wel moeten doen.

Bericht hierboven

• Kama

Kama

Game Coordinator

Op donderdag 04 juli 2002 14:42 schreef Floris het volgende:

[..]

Met niet helemaal legale of gewoon dataCD's kan je dat wel vergeten, maar met een origineel van een spel vind ik dat ze dat wel moeten doen.
Ik heb het nagekeken, ze leveren tot 90 dagen een gratis replacement. Daarna voor $7,50... Maar ik heb het net voor EUR 19,50 nieuw weer besteld :-)

drs. Kama

• Kama

Kama

Game Coordinator

Gelukt... CD-speler gelijmd en hij werkt vooralsnog weer...

drs. Kama

Pagina: 1