Toon posts:

mobo voor notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo van mijn labtop maakt sluiting. het zitten tussen een aantal layers in is dus zeer moeilijk te repareren.

dus ik ging op zoek naar een passed mobo mara heb niks kunnen vinden. Wat kost een mobo waar een PIII 1000mhz, 256 SDRAM, 20 HDD, fikker, firewire, netwerkport, 2xusb opzit?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20

Exirion

Gadgetfetisjist

ATX borden passen in elke ATX-kast, maar bij notebooks is het verhaal HEEL anders. Elke notebook heeft z'n eigen ontwerp en dus ook een speciaal ontworpen mainboard. Er zijn een aantal ontwerpen die door verschillende merken worden gebruikt, maar in principe zijn er geen universele borden te koop. Fabrikanten verdienen dan ook erg veel geld met lossen onderdelen voor notebooks (nieuwe keyboards, TFT schermen, etc). Soms is een nieuwe notebook in verhouding goedkoper dan een reparatie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
yep...das waar...maar er zit nogal wat leuke data op die ik er af wil trekken en daarnaast...hij kostte me 7000 piek...zo'n 1.5 geleden....

is toch wel iets te veel afgeschreven dan.

BTW...een vergelijkbare notebook kost nu nog maar 1200 euro.. ;(

Verwijderd

ik denk dat je een nieuw mobo door de fabrikant erin moet laten zetten... volgens mij is het best wel lastig om dat zelf te doen (of heb je hem al helemaal open liggen?) en daarnaast zal ook alleen de fabrikant dergelijke mobo's kunnen leveren

je hebt wel gelijk dat alleen mobo vervangen een leuke optie is, want de rest van de hardware is nog goed!
denk dat het je alleen aardig wat centjes gaat kosten in verhouding met een nieuwe laptop

maar 1.5 jaar geleden gekocht he... zit er dan geen garantie meer op?

Verwijderd

Topicstarter
garantie van 1 jaar...zat er naast een paar weken naast..dus conjo.

Heb hem gedeeltelijk opengemaakt. Dat gaat echt moeilijk..alles klikt en zit muurvast, 600 schroeven. Dacht nl. eerst dat het mijn accu was.....maar die was het dus niet.

iig, ik kan nergens een winkel vinden die zo'n moederbord levert met de SiS 630ST chipset. Belangrijkste vind ik dat ik nog iets met de goede onderdelen kan doen en dus moet doen. Een lege notebook case ben ik nl. ook nog niet tegengekomen.

Iemand een idee wat te doen als er geen nieuw mobo te vinden is?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 16:16 schreef bikkel78 het volgende:
garantie van 1 jaar...zat er naast een paar weken naast..dus conjo.

Heb hem gedeeltelijk opengemaakt. Dat gaat echt moeilijk..alles klikt en zit muurvast, 600 schroeven. Dacht nl. eerst dat het mijn accu was.....maar die was het dus niet.

iig, ik kan nergens een winkel vinden die zo'n moederbord levert met de SiS 630ST chipset. Belangrijkste vind ik dat ik nog iets met de goede onderdelen kan doen en dus moet doen. Een lege notebook case ben ik nl. ook nog niet tegengekomen.

Iemand een idee wat te doen als er geen nieuw mobo te vinden is?
Onderdelen verkopen, en een nieuwe terugkopen... vooral zo'n accu, die is heel veel waard :)
Pagina: 1