hallo,
Ik heb flink zitten scripten (en php boeken gelezen) en ik ben al wel voorbij de fase van total n00b, maar nu zit ik dus best wel vast. Ik hoop dat jullie kunnen helpen...ik heb dit scriptje:
hierin is login() dus de connectie met de database...anywayz dit formuliertje werkt hardstikke goed enzo maar ik wil ervoor zorgen dat als mensen verkeerde woorden / zinnen typen of iets dergelijks ze een foutmelding krijgen. Ik wil dus niet dat woorden zoals "k*t" en "l*l" erin komt te staan...maar hoe krijg ik dat voor elkaar? kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt...
Ik heb flink zitten scripten (en php boeken gelezen) en ik ben al wel voorbij de fase van total n00b, maar nu zit ik dus best wel vast. Ik hoop dat jullie kunnen helpen...ik heb dit scriptje:
PHP:
1
| <? if($submit) { login(); $bericht = nl2br($bericht); $tijd = date("H:i"); $insert = "INSERT INTO bericht (auteur,bericht,tijd) VALUES ('$auteur','$bericht','$tijd')"; $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error()); echo "Je bericht is toegevoegd! Als het goed is verschijnt het nu onder de poll.<br><br><table><form method=post><tr><td><font face='arial' size='2'<b>Naam:</b></td><td><input type=text name=auteur size=10 maxlength=15></td></tr><tr><td><font face='arial' size='2'<b>Berichtje:</b></td><td><input type=text name=bericht size=10 maxlength=50></td></tr><tr><td><input type=submit name=submit value=Toevoegen></td><td><input type=reset name=reset value=Opnieuw></td></tr></form></table>"; } else { echo "<table><form method=post>"; echo "<tr><td><font face='arial' size='2'<b>Naam:</b></td><td><input type=text name=auteur size=10 maxlength=15></td></tr>"; echo "<tr><td><font face='arial' size='2'<b>Berichtje:</b></td><td><input type=text name=bericht size=10 maxlength=50></td></tr>"; echo "<tr><td><input type=submit name=submit value=Toevoegen></td><td><input type=reset name=reset value=Opnieuw></td></tr>"; echo "</form></table>"; } ?> ?> |
hierin is login() dus de connectie met de database...anywayz dit formuliertje werkt hardstikke goed enzo maar ik wil ervoor zorgen dat als mensen verkeerde woorden / zinnen typen of iets dergelijks ze een foutmelding krijgen. Ik wil dus niet dat woorden zoals "k*t" en "l*l" erin komt te staan...maar hoe krijg ik dat voor elkaar? kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt...