Toon posts:

[NT4] Kan niet op 98 computer browsen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat een netwerk met 2 Win98, 1 NT4 en 1 Linux machine als servertje en router. NT4 heb ik pas geinstalleerd.

Via de Win98 computers kan ik wel de NT4 machine benaderen (ik zie 'm trouwens niet in de netwerkomgeving, maar via zoeken kom ik er wel in), maar andersom lukt niet. Hij geeft de foutmelding 'Kan netwerkpad niet vinden...'.

Hij draait op IPX/SPX en TCP/IP. Ik kan op de NT bak wel internetten via de router...

Als ik in NT in het logboek kijk zie ik een foutmelding:
Bron: Rdr
De hoofdoverzichtsserver heeft een servermelding ontvangen van computer SLIMPY (andere computer in het netwerk) die denkt de hoofdoverzichtsserver voor het domein te zijn op transport NetBT_RTL81391. De hoofdoverzichtsserver wordt gestopt of er wordt een verkiezing geforceerd.
Heeft dit er iets mee te maken??

Ik kom er niet uit... :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 05 mei 2002 15:03 schreef DarkPipo het volgende:
Ik kom er niet uit... :(
Staat op je Win98 machine file/print sharing aan, en heb je ook daadwerkelijk iets geshared?

Als je op je NT machine naar Start -> Uitvoeren gaat, en vervolgens \\<ip-address-Win98-machine> ingeeeft (dus bv: \\192.168.0.2) krijg je dan wel informatie?

De melding in je eventviewer is normaal en zal je krijgen als je je NT4 machine reboot. Jouw NT4 machine zal proberen de lijst van machine's bij te houden (en wordt dus 'overzichtsserver' aka browsemaster), zodra je NT4 machine downgaat, zal na een minuut of 12 je Windows98 machine weer browsemaster voor zichzelf worden. Komt je NT4 machine weer op, begint het weer van voren af aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels voor mekaar. Het netmasker van de netwerkkaart klopte niet... Sorry voor de overlast :P