Toon posts:

HELP!..ik wil mijn pc UPGRADEN...but what to buy??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan een Duron 650Mhz en een ABIT KT7 moederbord. Ik wil de Duron graag gaan overclocken. Kan dat met een Duron 650 of is een andere Duron beter overclockbaar? Wat kan ik maximaal uit een Duron 650 wringen
zonder problemen (vastlopen,hitte) te krijgen?

Ik heb een moederbord nodig met 8 ide aansluitingen (+6 PCI aansluitingen?)als dat mogelijk is. Ik heb namelijk een 3 hd's, een brander, een CD-ROM en een Pioneer DVD speler.

Welke moederbord/Duron processor raden jullie mij aan om te kopen?

Als je me kunt helpen laat dan a.u.b. een berichtje achter.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Duron + Abit KT7 is een goeie keuze.
Hoever kan je hem krijgen??

Met standaard koeling:
800-900 MHz

Met goede koeling:
900-1000 MHZ

Met extreme koeling (peltier, water):
1000+ MHz

Tja, je kan ook de Duron 600 nemen. Ongeveer even goed te oc-en en toch nog een beetje goedkoper. :)

Oh ja, en voor die 8 IDE aansluitingen. Neem een KT7-RAID en gebruik de extra RAID-controller als extra IDE controller (is mogelijk) of zer er een Promise of Abit ATA/66 of ATA/100 controller bij. Highpoint schijnt niet zo goed te zijn...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog meer goede ideen???
Kun je de huidige Duron's nog wel overclocken, die worden toch niet meer uitgebracht..?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit moederbord wat?
Asus A7V , deze heeft een geïntegreerde promice UDMA-100 controller zodat je dus 8 IDE apparaten kan aansluiten.

...of toch maar de ABit KT7-RAID?

Welke moet ik nou nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit moederbord wat?
Asus A7V , deze heeft een geïntegreerde promice UDMA-100 controller zodat je dus 8 IDE apparaten kan aansluiten.

...of toch maar de ABit KT7-RAID?

Welke moet ik nou nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die Duron600 dus overclocken...welk moederbord is daar het meest geschikt/het beste voor?

Verwijderd

Topicstarter
..zonder te solderen etc...alleen via bios.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

Floor-is

5.2

Rustig maar, rustig maar.

Je hebt zelf al aangegeven of de Abit of de Asus te willen kopen. Beide zijn prima moederborden en ze zijn allebei uiterst geschikt voor overklokken (de Abit is IMNSHO) ietsje beter dan de Asus, maar als het in kosten scheelt zou ik de goedkoopste pakken.

De Duron, ja er is niet zo iets al overklokgarantie, het kan dus zijn dat jouw duron 650 niet verder wil dan 700Mhz en dan heb je vette pech. Het kan echter ook dat je met je simpele 20piek-koelertje (zou ik sowieso niet doen maar owkee) toch lekker op 850-900Mhz loopt. (Hier heb je alleen een HB potlood voor nodig!)

Zorg dus voor goede koeling en bespaar vooral niet op het geheugen, neem het liefst een merk PC133Cas2 (timing -=> 2:2:2), deze zijn misschien erg duur, maar zijn ook veel sneller.

Lees ook: www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=148 en gerelateerde reviews (bijvoorbeeld: www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=161) Succes

Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de Abit KT7 RAID neem...
Ik heb 3 hd,s een brander, DVD en CD-ROM speler vandaar.

Met de KT7 kan ik dus gaan overclocken via het bios?

verstandige keus?

Verwijderd

Kijk eens <a href="http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=162">hier<a/> :)
Pagina: 1