Toon posts:

Nostromo Speedpad N50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag laatst dit dingetje op internet:

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8GFPC001/FUL1_F8GFPC001.jpg

Het moet het toetsenbord gaan vervangen voor games. Je kunt allerlei combinaties van knopen maken et etc..

Wie heeft er z'on ding of heeft er ervaring mee.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-02 18:14
Het zal het keyboard toch nooit vervangen denk ik, ten eerste lijkt het me helemaal niet prettig om dat ding te gebruiken. En ten tweede is het alleen voor rechtshandigen.

There is no magic.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op LANpartys zie je ze ook bijna nooit.
En de echt hele goede spelers van shooters gebruiken ook gewoon toetsenbord + muis.
Dus als je zoiets gebruikt is het alleen voor de lol waarschijnlijk, of voor niet-shooter-spellen. (zijn die er nog? :? >:))

🌞🍃

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 21:18
dit is al eens vaker langsgeweest...
en het lijkt mij ook zeer onhandig
waarom zou je zoiets gaan gebruiken als je goed vooruit kan met je keyboard+mouse :?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-02 18:14
Misschien omdat het er wel cool uit ziet, maar het echte nut van dit ding zie ik ook niet echt.En verder zijn er voor sommige spellen gewoon te weinig knopjes, en om nou voor alles een combo van minimaal 2 knoppen te gebruiken..

There is no magic.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik heb het ding even vast gehouden bij mediamarkt in groningen. Dat dingie is best relaxed, houd goed vast enz. Maar er zitten IMHO een beetje te weinig knoppen op.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat soort dingen bestaan al jaren. Zelfs Microsoft heeft er al eentje gemaakt. Ze zijn nooit aangeslagen en zullen dat ook nooit doen, simpelweg omdat het suckt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Wij hebben er een review over geschreven:
http://www.gamers4ever.net/hardware/n50/n50.htm

Ik moet zeggen degene die het gereviewd heeft was er helemaal weg van. Ik vind dat het wel wat voordeel heeft, maar niet genoeg voor 30 euro...
Ik zou lees de review en andere reviews en maak je keuze. b-)

• Crash
^^^ spam :P
en de link doet het niet ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Hm... beetje overbodig, het is nogsteeds een muis en een mini toetsenbord, het lijkt me pas cool als dat apparaatje links (toetsenbordje) tegelijkertijd ook een muis is :) maarja of dat lekker speelt..

Verwijderd

Ik heb ook bij ons in de winkel zo'n ding zien liggen : THE CLAW . Lijkt me wel handig om mee te gamen , maar om een duur TB en zo'n ding te kopen lijkt me minder . Plus je kan ook niet meer chatten in CS ofzo

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 11:39

simplemouse

*.*.*.*

Een vriend van me heeft die Nostromo Speedpad ook gekocht en hij vind het, het gels wel waard.

Je kunt allerlei macro's met die knoppen maken. Heel handig voor spellen als Counterstrike. Zo kun je met 1 druk op de knop alle wapens kopen..

• Crash
Op zondag 05 mei 2002 23:29 schreef simplemouse het volgende:
Een vriend van me heeft die Nostromo Speedpad ook gekocht en hij vind het, het gels wel waard.

Je kunt allerlei macro's met die knoppen maken. Heel handig voor spellen als Counterstrike. Zo kun je met 1 druk op de knop alle wapens kopen..
kan ik ook gewoon met me keyboard ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Het meest onhandige lijkt me idd dat je helemaal niet kan tiepen tijdens het gamen dus... of je moet je eerst weer uit dat apparaat worstelen

Verwijderd

tuurlijk kan dat wel dan pak je, je toetsenbord er toch ff bij..

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

En toch zit ik erover te denken om er een te kopen, veel rustiger voor je hand...

www.avpnews.com

Verwijderd

Wat kost die Belkin Speedpad en waar is hij te koop? (in de omgeving Utrecht)

Verwijderd

Ik weet inmiddels wat de speedpad kost (45 euro). Nu alleen nog een zaak in de omgeving van Utrecht zoeken waar hij te koop is.

Ik heb nog een aantal reviews gelezen en daaruit blijkt dat de speedpad zeer geschikt is voor 3D shooters en dat het apparaatje zeer goed en prettiger werkt dan het toetsenbord.
Alleen als je zeer grote handen hebt is tie minder geschikt.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb dit ding sinds een tijdje en ik moet zeggen dat dat het iig heel geschikt is voor de wat 'eenvoudigere' shooters, dus UT/Q3 e.d. Bij de wat complexere shooters zit ik toch al gauw weer op mijn toetsenbord te rammelen. Niet dat dat nodig is, maar ik heb nog niet de moeite genomen om de speedpad helemaal in te regelen en er aan te wennen (gebrek aan tijd). Waar ik in het begin mee zat was dat ik heel erg gewend was om letters met functies te associeren, en dat werkt niet met de speedpad want die staan er immers niet op. En dan grijp je weleens mis of toch maar weer naar je toetsenbord. Dat probleem heb je dus niet zo snel met de eenvoudige shooters waar je in principe genoeg hebt aan 4 toetsen plus muis. Kwestie van gewenning en dan is dat ook geen probleem meer. Wat ik ook zeer handig vind (en dat is dan ook de meerwaarde tov een toetsenbord) zijn de extra throttle en directional pad die je kunt programmeren voor bv in/uitzoomen en bepaalde moves.

Verder is het ook nog imho een mooi ding, van goede constructie en voorkomt RSI (hoop ik ;) ).

Eindconclusie: volgens mij zit de echte meerwaarde in de extra throttle en pad. Heb je die niet nodig dan hoef je de speedpad ook niet aan te schaffen.

Verwijderd

Ik heb dit ding sinds een tijdje en ik moet zeggen dat dat het iig heel geschikt is voor de wat 'eenvoudigere' shooters, dus UT/Q3 e.d

hmm ja voor movement zal het met UT misschien wel goed werken. maar hoe ga ik mijn 25 custom team voicebinds op dat ding programmeren? :)

• apd
  • Niet online

apd

hmm ja voor movement zal het met UT misschien wel goed werken. maar hoe ga ik mijn 25 custom team voicebinds op dat ding programmeren? :)
Ummm... niet? :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat nu doet (of ben ik nu naief?).

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 09:17 schreef KHdV het volgende:
Ik weet inmiddels wat de speedpad kost (45 euro). Nu alleen nog een zaak in de omgeving van Utrecht zoeken waar hij te koop is.
Nou, ik had laaste een Power Unlimited gekocht (leuk blad trouwens :)) en daar staat ook een advertentie voor dat ding in.
Eronder staat het logo van de Vobis en de MediaMarkt, dus daar zijn ze te koop. :)

En verder zal IK heb niet kopen, 4 toetsen vind ik te weinig, en dat hele ding lijkt mij onhandig. :P

🌞🍃

• apd
  • Niet online

apd

Op vrijdag 14 juni 2002 10:49 schreef DataBeest het volgende:
En verder zal IK heb niet kopen, 4 toetsen vind ik te weinig, en dat hele ding lijkt mij onhandig. :P
4 toetsen? Kijk eens goed naar het plaatje aan het begin van de thread en vertel me eens hoeveel toetsen je ziet... :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 10:49 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Nou, ik had laaste een Power Unlimited gekocht (leuk blad trouwens :)) en daar staat ook een advertentie voor dat ding in.
Eronder staat het logo van de Vobis en de MediaMarkt, dus daar zijn ze te koop. :)

PU is het meest zielige gamesblad dat er is . Dat zijn geen reviews gebaseerd op feiten , das gewoon pure zever in een boekske . PC Zone kan er nog door , maar ook niet al te vet . Er is maar 1 degelijk gamesblad nog over en dat is PC Gameplay

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 10:58 schreef APD het volgende:

[..]

4 toetsen? Kijk eens goed naar het plaatje aan het begin van de thread en vertel me eens hoeveel toetsen je ziet... :)
Oké, 10 dan. :(
Op vrijdag 14 juni 2002 10:04 schreef APD het volgende:
in principe genoeg hebt aan 4 toetsen plus muis.
Vandaar. ;)
Sorry, beter lezen. :)

Okey opnieuw dan:
Ik zal dan ding niet nemen omdat ik er te grote klauwen voor heb, maar voor de kleintjes onder ons met genoeg bureauruimte ziet het er wel grappig uit. Alhoewel ik me het kan voorstellen dat je er na een tijdje toch wel helemaal gek van wordt omdat 2 van die dingen aan je armen mij niet fijn lijkt zitten...

🌞🍃

• Crash
ik ben en blijf erbij dat dat ding geen toetsenbord+muis kan vervangen :P

• Mighty_Mickey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12-2021
Heb het gekocht voor de zoon van mijn vriendin. Hij kan maar alleen zijn linker hand en arm gebruiken (door toedoen van auto ongeluk). Voorheen was hij een gamer, maar nu kan dit niet meer. We hebben alles al gepropeerd en dit is een optie om toch enigzins een beetje game plezier te hebben. Er staat al een topic open hierover (zie topic: Gamen met 1 hand).

Het configureren is wel wat veel werk; dit wil zeggen de toetsen zoeken voor het betreffende spel en het benoemen van de knoppen van het device gaat snel.

Verder heb ik ermee gespeeld en het gaat goed. Je moet toch ff wennen eraan. Ben er best mee tevreden. Het was in ieder geval geen miskoop. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 15:22 schreef Mighty_Mickey het volgende:
Heb het gekocht voor de zoon van mijn vriendin. Hij kan maar alleen zijn linker hand en arm gebruiken (door toedoen van auto ongeluk). Voorheen was hij een gamer, maar nu kan dit niet meer. We hebben alles al gepropeerd en dit is een optie om toch enigzins een beetje game plezier te hebben. Er staat al een topic open hierover (zie topic: Gamen met 1 hand).

Het configureren is wel wat veel werk; dit wil zeggen de toetsen zoeken voor het betreffende spel en het benoemen van de knoppen van het device gaat snel.

Verder heb ik ermee gespeeld en het gaat goed. Je moet toch ff wennen eraan. Ben er best mee tevreden. Het was in ieder geval geen miskoop. ;)
Dus shooters zitten er niet meer in voor die jongen ?
Maar nu moet je me is uitleggen hoe dit em terug degelijk kan laten gamen . Ik zou er nog bij kunnen dat als ie enkel z'n rechter arm kon volledig gebruiken het nut had , want dan moest ie hiermee enkel z'n vingers gebruiken .

• Mighty_Mickey
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-12-2021
De knoppen zodanig configureren dat hij vooruit, achteruit, links en rechts kan lopen. Verder links en rechts draaien, omhoog en omlaag kijken en natuurlijk schieten. Hij doet dit alles met de linker hand.
Het gaat in het begin nog niet zo goed. Maar hij kan nu wel quaken, RTCW spelen. Let wel niet zo goed als vroeger. Maar hij heeft wel veel spel plezier en daar gaat het om :)

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op vrijdag 14 juni 2002 11:03 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Oké, 10 dan. :(
Ik zie:
4x2 "gewone" knoppen
2 Shift toetsen
een 3 tal ledjes
een scrollwiel (heb je 2 scrolls :D)
een eight-point HAT button...
Vandaar. ;)
Sorry, beter lezen. :)

Okey opnieuw dan:
Ik zal dan ding niet nemen omdat ik er te grote klauwen voor heb, maar voor de kleintjes onder ons met genoeg bureauruimte ziet het er wel grappig uit. Alhoewel ik me het kan voorstellen dat je er na een tijdje toch wel helemaal gek van wordt omdat 2 van die dingen aan je armen mij niet fijn lijkt zitten...
Mij lijkt ie me dus echt wel handiger dan de keyboards.. ik krijg altijd kram in mijn poten omdat niet alle toetsen achter elkaar liggen, scheef ten opzichte van elkaar en alleen gericht op dubbel-handig typen. Ik heb genoeg aan het aantal knoppen dat erop zit, de eightway zou ik voor lopen gebruiken denk ik, de andere knoppen stel ik wel in, aangezien ik bijna alleen maar spellen speel met meerdere functies...

www.avpnews.com

Verwijderd

Kheb hem hier aangekoppeld en kmoet zeggen dat het wel eerst ff wennen was maar het gaat lekker. :)
Ennuh op de site van belkin kan je zo profiles voor spellen downloaden dus zelf instellen hoeft ook niet altijd (nope ben gewoon lui ;) )

• Aeon
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ik heb hem gisteren gekocht bij Mediamarkt. Het viel me qua uitvoering wel wat tegen. Ik vind het een beetje goedkoop aanvoelen, en vooral de D-pad voelt erg fragiel.

Ik moet nog even kijken met al die profielen enzo. Je kan ook allemaal marco's aan knoppen hangen, en dat lijkt me erg handig. Als ik er nou ook nog aan kan wennen....

• M@NIC
  • Laatst online: 26-01 11:29
* M@NIC heeft 'm vandaag net besteld. :Y)
Ik hoop dat morgen de deurbel gaat :D

Zijn er nog meer mensen met dit handige apparaat ?

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 12:20

bennierex

Pilot_Z

jep, heb hem vorige week ook gekocht. Ben er best tevreden mee, maar ik geef toe dat je er wel ff aan moet wennen. Heb vorig weekend meteen uit kunnen testen op een LANparty en dat werkte best aardig. Ik speel ook nogal eens Tribes2 en dan kan ik voor verschillende typen armor of configs ook verschillende indelingen hebben van de keys. Ik cycle dan gewoon met 1 knop door de verschillende shift-modes.

Ding voelt verder ook wel goed aan, D-pad is wat minder, maar werkt verder goed.
Ik vind het iig geen miskoop.

• M@NIC
bennierex schreef op 03 oktober 2002 @ 17:18:
jep, heb hem vorige week ook gekocht. Ben er best tevreden mee, maar ik geef toe dat je er wel ff aan moet wennen. Heb vorig weekend meteen uit kunnen testen op een LANparty en dat werkte best aardig. Ik speel ook nogal eens Tribes2 en dan kan ik voor verschillende typen armor of configs ook verschillende indelingen hebben van de keys. Ik cycle dan gewoon met 1 knop door de verschillende shift-modes.

Ding voelt verder ook wel goed aan, D-pad is wat minder, maar werkt verder goed.
Ik vind het iig geen miskoop.
D pad is dat kleine ...euhm...joystickje ?
Loop je daarmee of doe je dat gewoon met je toetsen ? :)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Thy will see the light...

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Dat ding lijkt me dan weer niks, kun je beter wel je keyboard gebruiken. Lopen ben ik nog een beetje aan het uitproberen. Doe af en toe met de d-pad en af en toe met de toetsen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:20
M@NIC schreef op 03 oktober 2002 @ 17:20:
[...]

D pad is dat kleine ...euhm...joystickje ?
Loop je daarmee of doe je dat gewoon met je toetsen ? :)
D-pad is zo'n rond dingetje die je 8 kanten op kan sturen :)
Daar kan je mee rond lopen, maar het is denk ik ook te gebruiken als een knop.

The devil is in the details.

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ja, je kan alle 8 richtingen ook als 8 losse knoppen gebruiken

Verwijderd

Dit tacticalboard is niet geweldig volgens de reviews die ik heb gelezen. Toetsen moeten diep worden ingedrukt en ze willen er bij heavy gebruik nog wel eens los springen.

Ik heb inmiddels ongeveer 2 maanden de speedpad en die bevalt erg goed. Alles lekker onder één hand te bedienen en in de andere hand mijn Razer Boomslang 2000 :P

• M@NIC
Nou dat lijkt me dus echt helemaal niks.

Helaas hebben ze 'm vandaag niet gebracht, ik hoop dat maar dat het morgen word :Y)

• 7th

7th

Ik heb ze nu alle drie:
Belkin N50 , Thrustmaster tactical board en microsoft stratigic commander.

Ik vind de tactical board de beste van de 3 zowel in FPS als RTS.

• M@NIC
Mja ik heb de Speedpad inmiddels, om eerlijk te zijn heb ik er nog niet mee gespeelt :X

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13

NoTimeRemains

I know

is dat ding van MS nix? die mega muis achtig ding?

This is the Way.

• 7th

7th

HIValicious schreef op 03 november 2002 @ 13:19:
is dat ding van MS nix? die mega muis achtig ding?
dat ding heet de stratigic commander,en het is absoluut geen muis.

zoals ik al zei,tactical board beats them all,ook the stratigic commander

Verwijderd

Mij lijkt de tactical board een beetje lomp om op je buro erbij te hebben. Ik ben zeer tevreden over de speedpad. Hij is lekker compact en werkt prima. Het is even wennen aan de meerdere functies onder één toets, maar dat gaat na een tijdje prima.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:51
Ik heb er zelf een en je kan tot rond de 48 toetscombi's programmeren.
Het ligt ontzettend lekker in de hand en werkt als een tierelier.
Ik doe de shooters niet meer zonder.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Aeon
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ik heb em gehad. Het ding ligt idd erg lekker in de hand. Beter dan een keyboard IMO. Er is redelijk snel aan te wennen, en je kan allemaal keybindings laden.

Toch heb ik em terug moeten brengen. De keys die ik assignde waren onbetrouwbaar. Af en toe werkte een binding opeens niet meer. Erg lastig als je in Medal of Honor opeens niet meer kan herladen. :( Als ik deze problemen niet had, zou ik em niet hebben teruggebracht. Wel vond ik het ding wat goedkoop uitgevoerd. Vooral de D-pad voelt erg fragiel.

• 7th

7th

Aeon schreef op 04 november 2002 @ 11:41:
Ik heb em gehad. Het ding ligt idd erg lekker in de hand. Beter dan een keyboard IMO. Er is redelijk snel aan te wennen, en je kan allemaal keybindings laden.

Toch heb ik em terug moeten brengen. De keys die ik assignde waren onbetrouwbaar. Af en toe werkte een binding opeens niet meer. Erg lastig als je in Medal of Honor opeens niet meer kan herladen. :( Als ik deze problemen niet had, zou ik em niet hebben teruggebracht. Wel vond ik het ding wat goedkoop uitgevoerd. Vooral de D-pad voelt erg fragiel.
Heb je de nieuweste driver/programing software van october dit jaar gedownload?
Erg stabiel.

• D-FENCE
  • Niet online
Ik gebruik het al een paar maanden, geweldig ding onder Q3.
Het went vrij snel en toetsenbord gebruik ik alleen nog om te chatten.

• M@NIC
Ik heb 'm alweer een tijdje naast me liggen, nooit meer naar om gekeken.
Ook nog nooit mee gespeelt |:(

Heb gewoon geen zin om een manual van 100 blz te lezen om zo een paar toetsen in te stellen :X

• 7th

7th

M@NIC schreef op 14 november 2002 @ 17:58:
Ik heb 'm alweer een tijdje naast me liggen, nooit meer naar om gekeken.
Ook nog nooit mee gespeelt |:(

Heb gewoon geen zin om een manual van 100 blz te lezen om zo een paar toetsen in te stellen :X
??? Als je de nieuwste driver/software installed dan hoef je niet eens een handleiding te lezen.

Als je toch wel een handleiding nodig heb voor zo'n gebruiks vriendelijke software..............oei

• M@NIC
Oh misschien er toch maar eens naar kijken dan ;) :D

Verwijderd

Ze zijn nu op de HCC te koop voor 29 euro zag ik vandaag. Da's zo ongeveer 10 euro lager als de normale prijs.

Verwijderd

damn. ik heb em net voor 39 euro bij de mediamarkt gehaalt en ik ga ook naar de HCC dagen...... :(
Pagina: 1