Een router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:51

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Hellow....:)

Een vriendin van mij vroeg laatst of ik bij haar een netwerk kon aanleggen, wat natuurlijk geen probleem mocht zijn.
Het netwerk blijkt te bestaan uit 3 computers en ik dacht dat het toen handig was om ipv van een switch en een server neer te zetten gewoon een 4-poorts routertje te gebruiken.
Ik had die router van mycom.nl op het oog (125 euro), maar aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik met een router werk en niet voor lul wil staan, is mijn vraag dan ook wat je moet doen om een router te installeren.

Ik had het er over met iemand die iets over telnet en IP adres wijzigen had en toen dacht ik dat het wel eens handig kon zijn om eerst even te gaan kijken hoe dat installeren moet.

Dus als iemand mij daar in een kleine tutorial doorheen kan loodsen of een pagina weet met daarop uitgelegd hoe het werkt, vertel het dan mij svp. :7

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als dat ding bij mycom verkocht wordt zal het geen probleem moeten zijn lijkt me. Zal wel een goede handleiding bij zitten en zoek gewoon eens bij de fabrikant ofzo

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Over het algemeen kun je alles in je browser instellen. Je moet dan dus het ipadres (staat in boekje welk adres) invoeren in je browser en dan kun je alles instellen. Werkt echt vrij eenvoudig en meestal zitten er ook goede handleidingen bij. Gaat het om ADSL of kabel of inbel?

• tomic
  • Laatst online: 20-08 10:44

tomic

Smexylittlebabe!

maaaaaar, dan had ik ook nog even een vraag:

kan je met een router ook de bandbreedte van me kabelprovider afstellen per gebruiker/pc?

Want dan wordt een router voor ons ook intressant! :)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

dat dingetje heb ik hier staan toevallig, is een Edimax 6004+

zit een makkelijke manual bij. dat ding is in 2min. aan te sluiten en aan de gang te krijgen... echt een makkie.

waar je even rekening mee moet houden is dat je een aantal poorten sluit, zoals telnet.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Op zondag 05 mei 2002 14:21 schreef Pater het volgende:
Hellow....:)

Een vriendin van mij vroeg laatst of ik bij haar een netwerk kon aanleggen, wat natuurlijk geen probleem mocht zijn.
Het netwerk blijkt te bestaan uit 3 computers en ik dacht dat het toen handig was om ipv van een switch en een server neer te zetten gewoon een 4-poorts routertje te gebruiken.
Ik had die router van mycom.nl op het oog (125 euro), maar aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik met een router werk en niet voor lul wil staan, is mijn vraag dan ook wat je moet doen om een router te installeren.

Ik had het er over met iemand die iets over telnet en IP adres wijzigen had en toen dacht ik dat het wel eens handig kon zijn om eerst even te gaan kijken hoe dat installeren moet.

Dus als iemand mij daar in een kleine tutorial doorheen kan loodsen of een pagina weet met daarop uitgelegd hoe het werkt, vertel het dan mij svp. :7
Ik heb een Draytek 2200E en werkte eigenlijk bijna uit de doos.

meer info over deze router kan je hier vinden.

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=faq

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:51

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Het gaat om kabel van Chello.

En de router is al zeker: Een Edimax 4 poorts router van www.mycom.nl

Maar bijvoorbeeld wat je zei over poorten sluiten....Hoe moet dat dan?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op zondag 05 mei 2002 14:31 schreef tomic het volgende:
maaaaaar, dan had ik ook nog even een vraag:

kan je met een router ook de bandbreedte van me kabelprovider afstellen per gebruiker/pc?

Want dan wordt een router voor ons ook intressant! :)
Je moet kijken of de gewenste routers load-balancing ondersteuning of load-managing.

Meestal kan het niet bij de huis tuin en keuken router. Je moet de router zien als een buiten verbinding en een binnen-verbinding met een 4 ports hub/switch op de binnen-verbinding. Je kan niet per port zeggen wat zijn max. data-flow is, dat kan alleen met Manageble Switchen.

Eigenlijk heeft een router dit niet als (primaire) functie, maar weet dat je met linux TCP flow-control settings kan veranderen van alle datapakketten. Zo kan je prioriteiten verdelen over de datapakketten, in 3Com routers kan je die dingen ook aangeven voor een selecte groep IP-adressen. :Y)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zondag 05 mei 2002 14:41 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Je moet kijken of de gewenste routers load-balancing ondersteuning of load-managing.

Meestal kan het niet bij de huis tuin en keuken router. Je moet de router zien als een buiten verbinding en een binnen-verbinding met een 4 ports hub/switch op de binnen-verbinding. Je kan niet per port zeggen wat zijn max. data-flow is, dat kan alleen met Manageble Switchen.

Eigenlijk heeft een router dit niet als (primaire) functie, maar weet dat je met linux TCP flow-control settings kan veranderen van alle datapakketten. Zo kan je prioriteiten verdelen over de datapakketten, in 3Com routers kan je die dingen ook aangeven voor een selecte groep IP-adressen. :Y)
De vraag is echter wel of al die moeite voor load managing nou echt zo belangrijk is. Een router kopen die dat ondersteunt is erg duur of het algemeen en dit met Linux bouwen is erg lastig en vereist behoorlijke kennis van Linux, en als ik je zo hoor klinkt het niet dat je al veel van netwerkmanagement weet.
Pagina: 1