24x sf175s + gw5000-dt op oost
1. Nee, komt er (helaas) niet. Divx zoals wij het kennen/gebruiken is 3.11, based op een gehackte M$ codec en fraunhofer MP3 codec. Zal dus meteen gerechtzaaked worden als iemand dat probeert denk ik.Op zondag 05 mei 2002 14:11 schreef VivaAtloni het volgende:
Wat is jullie mening hierover. Is het het wachten waard om op een dvd-speler te wachten waarop ook divx-en kunnen worden gespeeld.
Ik zag een tijd terug namelijk dat er een dvd-chip bestond die ook divx ondersteunde!
2. Die divx chip is er idd, de XCard. (zie fp voor meer info)
Alleen is die divx4+ only, dus niet voor onze oude divx3.11 filmpjes bruikbaar.
divx4 is legale codec, dus hardwarematig te doen zonder rechtzaken. Alleen gebruikt bijna niemand die voor z'n downloaded films
Oh ja, een echte poll:
Poll: Komt er een standalone DivX/DVD player?
• Ja
• Nee
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Die X-card speelt inderdaad alleen DivX4-content (en hoger?).
Bij het installeren van de DivX4 codec komt op een gegeven moment de vraag of je deze codec ook wilt gebruiken om 3.11 content af te spelen. Dat betekent dus dat de X-card ook 3.11 divx kan spele toch?
Bij het installeren van de DivX4 codec komt op een gegeven moment de vraag of je deze codec ook wilt gebruiken om 3.11 content af te spelen. Dat betekent dus dat de X-card ook 3.11 divx kan spele toch?
Siditamentis astuentis pactum.
Ik zat eigenlijk meer op deze chip te doelen: http://www.tweakers.net/nieuws/20041?highlight=divx
Of zit deze op de x-card? Dan mag je dit als niet relevant beschouwen.
Of zit deze op de x-card? Dan mag je dit als niet relevant beschouwen.
Verwijderd
Ik neem aan dat er binnenkort spelers komen waarbij nieuwe codecs kunnen worden ingeladen en worden geupgrade.
De divx codec zal dan wel geport worden ofzo.
dat denk ik niet, de huidige computerprocesooren hebben minstens 500 mhz nodig om divx af te spelen, dit zal veel te duur worden. Een dedicated chip als die van sigma heeft veel meer toekomst.Op zondag 05 mei 2002 21:23 schreef 00fly747 het volgende:
Ik neem aan dat er binnenkort spelers komen waarbij nieuwe codecs kunnen worden ingeladen en worden geupgrade.
Een speler voor divx 3.11 zal nooit komen, het is namelijk een gehackte codec. Vanaf versie 4 is dat niet meer zo en de divxplayers die worden gemaakt zullen alleen divx 4 en hoger ondersteunen.
Volgens mij mag je geen product op basis van deze gehackte codec maken, want dan komt het niet goed met licenties
heh... we hebben toch allemaal een DivX-doosje ? (oud systeempje met tv-out)
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
En weer een veelbelovende fp:
http://www.tweakers.net/nieuws/21704
http://www.tweakers.net/nieuws/21704
Pagina: 1