Toon posts:

[C++] Design custom performance counters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me een beetje aan het inlezen in hoe je je eigen performance counters kan maken in windows.
Met name deze link heeft me erg geholpen het te begrijpen. Je kan daar ook een zippie downloaden met een mooie klasse die het gebruik van je eigen performance counters wat gemakkelijker maakt.
Intern ziet dat ding er behoorlijk onleesbaar uit omdat alle info op een waardeloze manier in een groot blok shared memory wordt gestopt. Ik geloof best dat die code werkt, maar als ik zoiets zie begint het toch wel een beetje te kriebelen, ik bedoel, dat moet toch beter kunnen (en dan bedoel ik dus vooral beter leesbare/begrijpelijke code). Het genereren van die mega structs die je moet opleveren bij een Collect aanroep bijv. zou je volgens mij erg mooi in een soort tree achtig object georienteerd ontwerp kunnen maken.
Het grote probleem hierbij is echter dat je eigenlijk toch per se een stuk shared memory nodig hebt om alle instanties van je dll 'in sync' te houden en helaas is het behoorlijk onhandig om objecten in shared memory te zetten.
Ik heb wel wat ideeen hoe je dit kan oplossen, maar tot nu toe nog weinig concreets.
De reden dat ik dit stukje hier post is dat ik me af vraag hoe jullie met die performance counters werken (ehh, niet :) ) en of en zo ja hoe, het jullie gelukt is dit een beetje mooi en duidelijk te implementeren. Ik ben dus niet geinteresseerd in grote lappen code, maar vooral in een beetje uitleg over het ontwerp.

Ik besef me dat dit stukje tekst waarschijnlijk niet al te duidelijk is, maar ik hoop dat als je enige ervaring heb met performance counters het wel te begrijpen is.

Verwijderd

Euh klagen dat een bepaald stuk source er niet uit ziet, en dan zelf 'n stuk tekst uitkakken zonder enige leestekens, das toch opzich stijl hebben ;)

Helaas nooit iets gedaan met het aanbieden van perfcounters, ik zag wel dat in het dotnet framework een paar nette classes waren voor het lezen/aanbieden van die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 14:24 schreef Yarvieh het volgende:
Euh klagen dat een bepaald stuk source er niet uit ziet, en dan zelf 'n stuk tekst uitkakken zonder enige leestekens, das toch opzich stijl hebben ;)
Ehh, volgens mij staan er wel leestekens en hoofdletters e.d. in hoor... :?
Helaas nooit iets gedaan met het aanbieden van perfcounters, ik zag wel dat in het dotnet framework een paar nette classes waren voor het lezen/aanbieden van die dingen.
Als je googled naar custom performance counters dan kom je idd een hoop .NET spul tegen. Ik heb daar zelf nog niet naar gekeken, maar ik neem aan dat ze het een stuk gemakkelijker hebben gemaakt, aangezien de manier waarop je het in C++ moet doen ervoor zorgt dat niemand het gebruikt, terwijl het idee toch was dat iedere high performance app die dingen zou gebruiken zodat admins dit soort apps op dezelfde manier (remote) zouden kunnen monitoren en tunen.