Toon posts:

welke msn based messenger werkt onder MAndrake

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me zeggen waar ik aan een MSN based messenger kan geraken,
een goede liefst, want ik heb er al een aantal geprobeerd en ik raak er
niet wijs uit.

Thx

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gaim staat goed bekend, KMerlin is een andere. Welke heb je allemaal al geprobeerd en wat ging er mis of beviel je niet? Overigens staat er in de desktopreview (zie het sticky topic in dit forum) ook het een en ander over IM-clients als ik me niet vergis.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Kmerlin is wel redelijk, gebruik ik ook. Kijk ff in de meuktracker, staat een recent exemplaat in, en ook een reactie van iemand die zegt dat er iets beters is.

BTW: Trillian zou ook moeten werken met wine, weet alleen niets te zeggen over de snelheid ervan :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Welke heb je al geprobeerd dan, en waarom werken en/of voldoen ze wat jou betreft niet?

Ik weet dat het inderdaad niet echt een feest is om onder Linux een goede Instant Messaging client te vinden.

Misschien moet je eens kijken bij jabber. Psi vind ik zelf een fijne client (is via die pagina te vinden), je kunt daarmee behalve het 'eigen' systeem van Jabber ook gebruik maken van MSN, ICQ etc. Het 'server' systeem regelt dat (neem bijvoorbeeld de server 'myjabber.org' via dat ding kun je zeker MSNen) - welke client je kiest maakt veel minder uit, ze zijn er verschillende zowel voor Gnome als KDE.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
zelf use ik Gaim die werkt perfect bij mij moet je wel alleen ff de nieuwste versie downen bij freshmeat.net
en ook icq en aol heb ik daarop aan de praat en is helemaal niet moeilijk en ziet er leuk uit.

Verwijderd

Ik gebruik GAIM, is vrij goed wel op een aantal puntjes na, die ten eerste in de source vrij makkelijk zijn te verhelpen en die andere punten, tja pech :)... MSN is bij GAIM een plugin btw... (CVS versie downloaden en compilen is et beste)
edit:

gaim.sourceforge.net :)

Oh en MSN Messenger 3.6 doet et via WINE :) Vraag niet hoe! Want et is naja, niet echt heel langzaam, maar WINE mist nogal wat compatibiliteit met tekendingen ;) dus halve icoontjes, onleesbare teksjus en teksjus die niet geupdate worden tenzij je ze een repaint forced... maar goed...

Heb zelf ook wel minimaal rondgeneusd eerst voor zo'n msnding, maar niet veel gevonden... je kan altijd zoeken op sourceforge.net naar msn clients natuurlijk...
(Heb ook een commandline msnnetje geprobeerd (LMME), het "werkte" wel :))

maar goed, have fun! :) :P

Verwijderd

Topicstarter
Welja, zoals jullie ondertussen wel al zullen doorhebben ben ik echt wel noob op vlak van linux.

ik heb altijd problemen bij het aanmelden.
ondanks het feit dat ik wel op internet kan.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 14:08 schreef pierre het volgende:
Welja, zoals jullie ondertussen wel al zullen doorhebben ben ik echt wel noob op vlak van linux.

ik heb altijd problemen bij het aanmelden.
ondanks het feit dat ik wel op internet kan.
Zou wellicht Heeeeeeeeeeeeeeeeeel handig zijn als je erbij vermeld welke client je dan gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
jah, k heb alle standaardclients geprobeerd die in mandrake geïnstalleerd zitten.

en allemaal hetzelfde probleem, ze kunnen niet aanmelden ofzo

Verwijderd

Ik zelf gebruik Gaim, werkt erg goed naar mijn idee. Verder wel eens Imici gebruikt maar toen dacht ik dat dat de enige was, functioneerde wel maar was niet echt super.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Goed iedereen gebruik dus KMSN of Gaim, lekker belangrijk. Dat vraagt die jongen niet.

Hij kan niet connecten. Misschien is het handig als je de precieze foutmelding even post (en niet "kan niet connecten of zo"), samen met de versie van de IM client de je gebruikt en de naam daarvan (en niet "de meest recetne" of "allemaal" aub). Anders kunnen we je niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik klaar ben met men windows xp volledig in orde te zetten zal ik me nog eens toeleggen op mandrake 8.2

ik kan me echt niet permitteren om tijdens de examens zonder deftig werkende pc te zitten.

Deze namiddag post ik wel de juiste foutmeldingen.

Het spijt me echt dat ik jullie zo lastig val met linux n00b questions maar ik raak er echt niet aan uit.

Verwijderd

Topicstarter
k heb nog een klein probleempje,

het lettertype hier op GOT is erg slecht te zien in de K browser, iemand tips? of gebruik ik beter een andere browser?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik gebruik ccmsn des al niet te min is het bagger zooi, toch maar ff wat anders proberen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 05 mei 2002 15:12 schreef pierre het volgende:
[...]
Het spijt me echt dat ik jullie zo lastig val met linux n00b questions maar ik raak er echt niet aan uit.
Probeer nou eerst eens stap voor stap te werk te gaan, je hoeft niet binnen 24 uur alles te weten (er zijn boeken die het tegendeel beweren :P )..

Dat je vragen hebt is niet het punt, je bent alleen niet de eerste die die vragen stelt.
In veel gevallen is jou iemand voor geweest die eenzelfde probleem had, en waar een topic over is geweest.

[search=fonts mandrake mozilla] om maar eens een voorbeeldje te geven ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik vind kmerlin helemaal perfect :). Gebruik 't al redelijk lang en nu versie 1.0!

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 15:12 schreef pierre het volgende:

het lettertype hier op GOT is erg slecht te zien in de K browser, iemand tips? of gebruik ik beter een andere browser?
pierre, eerlijk gezegd stond ik straks al op het punt dit topic te sluiten. Je eerste vraag had namelijk sowieso een slotje verdiend, omdat het gewoon al veel behandeld is en ook nog eens in een sticky topic bovenaan in NOS uitgelegd wordt (reviews ;) )

We zijn allemaal newbie geweest in GNU/Linux, alleen de enig manier om verder te komen is lezen. Heel erg veel lezen.

Ik zeg niet voor niks heel vaak "Linux == Lezen" In programmeertermen staat daar "Linux equals lezen" ofwel Linux staat gelijk aan lezen. (Eigenlijk staat er iets anders, maar daar zal ik je maar niet mee vermoeien. Voordat er mensen gaan zeuren, het moet natuurlijk => zijn (impliceert) ;) )

Zonder heel veel lezen ga je nooit ergens komen met GNU/Linux. Ik wil je dan ook met klem aan gaan raden om veelvuldige de man-pages te gebruiken (man comando), de webisites van de makers van je programma te bezoeken. www.tldp.org te bezoeken en wat te googlen. Daar leer je pas van. Zomaar elke vraag (vragen die al vele malen beantwoord zijn) hier dumpen leer je helemaal niks van.

Succes ermee in ieder geval :)

Verwijderd

|:( helemaal vergeten |:(

Bekijk a.u.b. ook eens het volgende topic: [topic=319439]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.