Gaatjes boren voor blow-hole mogenlijk??

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Mijn voeding heeft een fan op de bovenkant, nu wil ik dus zonder te veel gedonder (lees dremelen,zagen enz enz)zorgen dat hij zijn warmte meteen naar buiten gooit. Mijn idee is dus om hem bovenin me kast te maken en dan op de plek van die fan een aantal gaatjes te boren. Zodat hij via die gaatjes ze warmte eruit kan gooien. Nu vraag ik mij dus af of dat een beetje netjes te doen is?? Ben dus bang voor bijvoorbeeld: verf die afbladdert, metaal dat vervormd, zulk soort dingen. Iemand die hier ervaring mee heeft?? Heb weinig zijn om met een lelijke kast te zitten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Het lijkt mij dat je gewoon een goeie, scherpe boor moet nemen. En als je grote gaten wil boren (>5mm) zou ik eerst even voorboren met een klein boortje.

Als de verf er nog goed opzit, lijkt het me stug dat je daar problemen mee krijgt.

edit:
en oh ja, van buiten naar binnen boren, en de gaten niet te dicht op elkaar lijkt me ook veiliger voor je verf!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja zal idd eerst voor moeten boren met een klein boortje, maar ik weet uit ervaring dat als je gaatjes dicht bij mekaar boort het metaal zwak word en je er dus zo een deuk indrukt :( Heb dit dus nog nooit met een pc-kast gedaan, iemand die het al eens met succes heeft uitgevoerd??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

How about een gatenzaag? Heb je snel en eenvoudig een mooi rond gat.

Als je ze niet te dicht op elkaar maakt zal boren geen probleem zijn. Metaal van de kast is wel dik genoeg. Maar een heleboel gaatjes boren is veel meer werk dan de gatenzaag en dan een fingerguard ervoor.

Succes

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ja maar dan zit ik weer met zon roostertje wat ik niet bepaald fraai vind :( Wil hem zo strak mogenlijk houden :)
En....hoe meer werk des te beter :) Lang leve het knutselen :9

Verwijderd

Ik dank dat het metaal van je kast heel erg slap wordt. Ik heb het anders gedaan. Ik heb met een 7 gaten zaag een paar gaten geboord. Bovenkant en beide zeikanten. Daar heb ik dan vans voor geplaatst. Werkt uitstekend. Ik ben van 57 naar 17 graden gegaan.
Suc6 ermee.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op zondag 05 mei 2002 13:48 schreef kabouter_plop het volgende:
Ik dank dat het metaal van je kast heel erg slap wordt. Ik heb het anders gedaan. Ik heb met een 7 gaten zaag een paar gaten geboord. Bovenkant en beide zeikanten. Daar heb ik dan vans voor geplaatst. Werkt uitstekend. Ik ben van 57 naar 17 graden gegaan.
Suc6 ermee.
dan is het toch wel verdomde koud in jouw kamer...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Zijn paddestoelen zo koud van binnen dan???

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Als je wat grotere gaten wilt boren, raad ik je zeker aan een zgn. peerboor in plaats van de standaard spiraalboren te gebruiken.
Je plaatselijke gereedschapsboer weet wel wat het is.

voordeel van een peerboor t.o.v. een spiraalboor is o.a. dat je een zuiver rond gat krijgt, terwijl je met en spiraalboor snel een driehoekig gat met afgronde hoeken krijgt (zeker als de sipiraalboor een klein beetje bot is).
Verder minder braamvorming en een peerboor is voor meerder diameters te gebruiken.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 13:25 schreef justifire het volgende:
Mijn voeding heeft een fan op de bovenkant, nu wil ik dus zonder te veel gedonder (lees dremelen,zagen enz enz)zorgen dat hij zijn warmte meteen naar buiten gooit. Mijn idee is dus om hem bovenin me kast te maken en dan op de plek van die fan een aantal gaatjes te boren. Zodat hij via die gaatjes ze warmte eruit kan gooien. Nu vraag ik mij dus af of dat een beetje netjes te doen is?? Ben dus bang voor bijvoorbeeld: verf die afbladdert, metaal dat vervormd, zulk soort dingen. Iemand die hier ervaring mee heeft?? Heb weinig zijn om met een lelijke kast te zitten.
Kleine gaatjes zijn geen probleem, alleen moet je wel rekening houden met een boel herrie die je gaat krijgen door de lucht die door de gaatjes moet.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
hmmm daar had ik nog niet aan gedacht :( Denk dat ik die voeding dan toch maar extern ga houden.

Pagina: 1